حضرت زهرا(س) الگوی کامل عفاف و حجاب زن مسلمان است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 23 اردیبهشت 1391

دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب

 

در سالروز ميلاد حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌عليها بانوی حيا و پاكدامنی،‌ حسينيه‌ی امام خمينی سيراب از فضائل و مناقب كوثر نبوی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اين ديدار، با تبريك روز تاريخی و فراموش‌نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها و گراميداشت تقارن اين روز با سالروز میلاد امام خمينی رضوان‌الله‌علیه، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌عليها را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان كردند:‌ نامگذاری امروز به نام روز زن، درس‌های جاودانه‌ای برای همه، خصوصاً بانوان و زنان كشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگی، تربيت صحيح فرزند و اهميت دادن به خانواده، در راه و مسير حضرت زهرا (سلام‌الله‌عليها) حركت كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين‌كه ذهن و كلام انسانی از بيان تمام فضيلت، درخشندگی، كبرياء و عظمت دخت گرامی پيامبر قاصر و عاجز است، افزودند: با اين وجود، كلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه‌ی اطهار از دسترس انسان خارج نيست، بلكه بر خلاف الگوهای دروغينِ دنيايِ مادی، ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) مسير و جهتِ صحيح حركت و زندگی انسان‌ها را نشان داده‌اند و خود بر قله‌ی اين كمالات ايستاده‌اند و انسان را نيز دعوت به پيمودن اين مسير كرده‌اند.

ايشان همه‌ی جامعه و خصوصاً بانوان را به پيمودن راه فضيلت‌های معنوی ائمه‌ی اطهار دعوت كردند و با مروری بر سوابق تاريخی حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پيروزی انقلاب و جنگ تحميلی خاطرنشان كردند: اين حضور مؤثر نشان می‌دهد زنان با حجاب كامل می‌توانند در اين عرصه‌ها حضور يابند و باشجاعت به وظيفه‌ی خود عمل كنند كه نمونه‌ی عينی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به تلاش دشمن برای استفاده از نقاط ضعف اشاره كردند و افزودند:‌ انسان در معرض آسيب قرار دارد و همه بايد مراقب رفتار خود باشيم و بدانيم برخی مظاهرِ خودنمايی، بی‌تقوايی و رعايت نكردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سياست جامعه دارد و در اين زمينه بايد خود زنان بيشتر مواظبت كنند.

رهبر انقلاب اسلامی، حجاب را موجب شخصيت زن و عاملی برای وقار و متانت او دانستند و تصريح كردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگين‌شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود. به همين دليل بايد از اسلام به خاطر توجه به مسئله‌ی حجاب تشكر كرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بيت علیهم‌السلام را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان كردند: ستايشگری فضائل اهل بيت (علیهم‌السلام) در قالب شعر و نثر نعمت ديگری است كه مداحان بايد قدر آن را بدانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين كه معرفی فضائل معنوی اهل بيت علیهم‌السلام الگوسازی در جامعه است، افزودند: اگر اين حركت با نيّت خدايی و خالصانه در جامعه انجام شود، كار متعالی و اثرگذاری خواهد بود. به همين دليل مداح بايد ببيند بيان كدام مَنقبت و فضيلت موجب هدايت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند می‌شود و او را برای حركت در مسير اهل بيت تشويق می‌كند.

ايشان كار جامعه‌ی مداحان را بيان حقيقت با استفاده از صدای خوش، آهنگ زيبا و در قالب شعر دانستند و تصريح كردند: استفاده از تركيب چند هنر، تأثير مضاعفی بر ذهن مخاطب می‌گذارد. لذا احتياج به فكر و آموزش دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سطح بالای فهم، معرفت، بلوغ فكری، آگاهی و بصيرت آحاد جامعه خاطرنشان كردند: امروز توانايی‌های ايران اسلامی در عرصه‌های مختلف در جهان سراسر مادی می‌درخشد و مثل خورشيد نورافشانی می‌كند و مداحان نيز بايد با توجه به چنين فضايی، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه كنند.

در ابتدای اين دیدار، چند تن از مداحان اهل بيت عليهم‌السلام سروده‌هايی را در بيان شأن و عظمت دخت گرامی پيامبر اكرم صلوات‌الله‌علیه‌وآله و نيز ذريّه‌ی ايشان حضرت امام خمينی رحمه‌الله قرائت كردند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page