رتبه فعلي درصد باسوادي زيبنده استان يزد نيست

دسته: استان
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 20 اسفند 1392

file_46215

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با اشاره به اينكه احساس مي كنم رتبه فعلي درصد باسوادي زيبنده استان يزد نيست، گفت: بنابر دلايلي كه مهمترين آن اتباع بيگانه است جايگاه شايسته اي در زمينه درصد باسوادي نداريم.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، “محمد علي طالبي” روز دوشنبه در جلسه ستاد راهبردي سوادآموزي استان يزد با اشاره به جايگاه مناسب استان يزد در مقوله علم و سواد، اظهار داشت: رتبه برتر كنكور و همچنين بالاترين سرآمدهاي دانش آموزي و دانشجويي به استان يزد تعلق دارد و با توجه به پيشينه علمي قوي، به نام دارالعلم موسوم شديم كه همه موارد ذكر شده رسالت سنگين ما در بحث سوادآموزي را موجب مي شود.

طالبي افزود: رسالت هايي در بخش سوادآموزي وجود دارد كه شامل تلاش در راستاي سواد آموزي مردم بومي استان، مهاجرين بي سواد به دليل صنعتي بودن استان و اتباع بيگانه است.

وي ادامه داد: اولويت سواد آموزي با دانش آموزان اين اقشار است و سپس بايد به والدين و ساير افراد بي سواد پرداخته شود.

معاون استاندار وظيفه اساسي ما در راستاي حفظ منافع ملي را با سواد كردن اتباع بيگانه دانست و گفت: افغاني هايي كه در جمهوري اسلامي تحصيل كرده اند بيشتر حافظ منافع كشور بوده اند.

وي خاطر نشان كرد: با سواد كردن اتباع بيگانه از بسياري ناهنجاري هاي اجتماعي و امنيتي جلوگيري خواهد كرد.

طالبي در ادامه ظرفيت هاي مرتبط با مردم همچون شوراهاي روستايي در راستاي مبارزه با بي سوادي را يادآور شد و گفت: افراد مورد قبول در محلات مي توانند در اين زمينه به دستگاه هاي مرتبط كمك نمايند.

مدير كل آموزش و پرورش استان نيز با اشاره به وجود 8 ميليون بي سواد در كشور، اظهار داشت: با توجه به تاكيدات رهبري انقلاب و رياست جمهوري مبني بر ريشه كني بي سوادي، اميدوارم در اسفند ماه سال 94 جشن باسوادي در كشور را به معناي واقعي برگزار نماييم.

“احمد شيرزاد” از دستگاه هايي كه در زمينه ريشه كني بي سوادي بيشترين همكاري را با اين اداره كل داشته اند صميمانه سپاسگزاري كرد.

در اين جلسه نمايندگان دستگاه هاي مدعو به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته پرداختند و بحث و تبادل نظر پيرامون وظايف مشخص شده در خصوص تعامل با معاونت سواد آموزي استان انجام شد.

گفتني است استان يزد طبق سرشماري سال 90 در رده سني بالاي 6 سال با دارا بودن 87 و هشت دهم درصد باسواد در رتبه چهارم كشور قرار دارد و در رده سني 10 تا 49 سال كه جامعه هدف سواد آموزي نيز محسوب مي شود رتبه ششم كشور را با 95 و يك دهم درصد باسواد به خود اختصاص داده است.

لازم به ذكر است از نظر مليت 60 درصد بي سوادان استان يزد را افراد غير ايراني تشكيل مي دهند و وجود اتباع، مهاجرت، عدم ماندگاري سواد و خود اظهاري به بي سوادي مهمترين مشكلات پيش روي آموزش و پرورش استان در راستاي مبارزه با اين معضل است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page