دهیاربساب بافق خبرداد: اجرای طرح تفکیک شبکه آب شرب از فضای سبز روستای بساب

دسته: روستا , عمومی , کشاورزی،دامداری و شیلات
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 22 اسفند 1392

دهیارروستای بساب بافق خبرداد: اجرای طرح تفكيك شبكه آب فضاي سبز بساب از شبکه اب آشاميدني روستا آغاز شد.

IMG_1000008769

 داودایزدی یزدان آبادی در گفت و گو با «بافق فردا» اظهارکرد: طرح تفکیک شبکه آب فضای سبز با توجه به كمبود و اهمیت آب شرب بهداشتي در منطقه مطرح  تا از آب قنات جهت آبياري فضاي سبز استفاده شود.

دهیارروستای بساب بافق افزود: عمليات اوليه جهت تحقق اين پروژه مهم شامل حفر كانال به طول 500متر و برداشت مخزن آب آغاز و عمليات لوله گذاري اين پروژه نیز به طول 500متر به زودي شروع مي شود.

وی با بیان این مطلب که با توجه به اعتبار كم دهياري بساب بهره برداري كامل اين طرح به صورت فازبندي اجرا می شود، افزود: با اجراي بخش اول اين پروژه شاهد صرفه جويي در مصرف آب آشاميدني بود و با اجراي كامل اين طرح طي برنامه 3ساله ديگر حتي يك درخت فضاي سبز عمومي بساب از آب اشاميدني آبياري نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: عمليات كانال برداري به طول 500متر و لوله گذاري آن تا مخزن فاز اول 8 تا 15 اسفندماه انجام شد

وی افزود: خريد آب قنات و زمين مزرعه بساب كه توافق اوليه صورت گرفته فازدوم تا 31 فروردین93  و ساخت مخازن جهت زخيره و كنترل فشار آب نيمه دوم نیز تا نیمه سال آینده انجام و برا اساس پیش بینی ها اجراي شبكه ابرساني داخل روستا و ساخت مخزن نیز تا شش ماهه دوم  94 به اتمام می رسد.

ایزدی یزدان آبادی خاطرنشان کرد: با اجرايي شدن فاز اول و دوم اين طرح شبكه تقريبا 60درصد فضاي سبز بساب از آب قنات  آبياري مي شود و اميد واريم با اجرايي شدن این دوبخش شاهد صرفه جويي  قابل توجهي در بخش آب شرب باشيم.

وی افزود: اعتبار مورد نياز جهت اجراي فاز اول 150ميليون ريال براورد شده كه توسط دهياري بساب تامين ميشود ولی جهت اجراي كامل اين طرح 1ميليارد ريال اعتبار نياز دارد که از مسئولین دست اندرکار درخواست مساعدت داریم.

دهیار روستای بساب بافق عنوان کرد: اين پروژه درحد خود بسيار عظيم بوده و هر كار بزرگي  مشکلات و مسائلی همراه است و پیشاپیش از مردم دهستان بساب به جهت شكيبايي و همكاريشان تا اجرا شدن اين طرح كمال قدرداني راداريم  و البته  یادآور مي شوم طرح ها و پروژه هاي اجرايي توسط شوراي اسلامي و دهياري به گونه اي اجرا خواهند شد كه كمترين آسيب و مشكل را براي اهالي  بوجود آورد.

 ایزدی یزدان آبادی درباره اهداف اجراي اين طرح ها گفت: در مرحله اول استفاده بهينه و همچنین صرفه جويي از منابع آّب و استفاده بجا از آن  و در نهايت سرمايه گزاري در روستا است.

دهیار روستای بساب بافق بیان کرد: در پايان از همكاري بخشدار، اهالي محترم دهستان بساب و حمايت هاي بي دريغ شوراي اسلامي روستا كمال تقدير و قدرداني را داريم .

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 فروردین 1393 - 12:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای ایزدی واقعاخسته نباشی.ازاینکه برای آبادانی بخشی از این شهرستان تلاش میکنی خداقوت

You cannot copy content of this page