محور برنامه های معاونت سیاسی در سال آینده

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 25 اسفند 1392

image_gallery

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، “محمد علی طالبی” روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، از بحران کم آبی به عنوان یکی از چالش های جدی استان نام برد و گفت: برای تامین آب شرب کنونی استان با مشکلاتی مواجه هستیم که به نظر می رسد برای برون رفت از آن، بیش از هر چیز به مدیریت درست مصرف نیازمندیم.
طالبی در خصوص محور هایی که قرار است سال آینده از سوی استان دنبال شود، در محور اول به مبارزه با فساد، رانت خواری و دفاع از حقوق مردم اشاره کرد و افزود: بحث صیانت از حقوق شهروندی از دیگر مواردی است که در این خصوص مد نظر داریم و امیدواریم با تشکیل کمیته ای در این زمینه شاهد کاهش مواردی از این دست باشیم.
طالبي با اشاره به محدوديتهاي استان يزد در زمينه نشاط اجتماعي، فعال شدن بخش غير دولتي و عملياتي كردن فعاليت هاي پيش بيني شده براي دستگاه هاي دولتي در سند ارتقاء نشاط را، از راهكارهاي گسترش نشاط اجتماعي در استان بر شمرد.
وی از دیگر محورهاي برنامه این معاونت، به حمایت از احزاب به عنوان عاملی برای رشد سیاسی مردم، بحث امنیت پایدار، حمایت از بانوان و فراهم کردن زمینه ای برای حضور بیشتر آنها در دستگاه های دولتی و بخش خصوصی نام برد و گفت: تقویت هویت ملی ومذهبی استان برای به حداقل رساندن اختلافات محلی، از دیگر مواردی است که جزو محورهای کاری خود در سال آینده در نظر گرفته ایم.
طالبي همچنين با تاكيد بر اهميت فعاليت سازمانهاي مردم نهاد،خواستار زمينه سازي براي فعال شدن سمنهاي داراي مجوز شد.
معاون استاندار افزود: در سال 93، انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفت و میبد را در تاریخ 30 آبان خواهیم داشت و از دیگر مواردی که در تلاش جهت تحقق آن در سال آینده هستیم، مديريت حضور اتباع بیگانه در استان است که در این خصوص نیاز به باز تعریف آن و سیاست گذاری جهت كاهش تبعات فرهنگي و اجتماعي آن هستيم.
وی همچنین در خصوص بحث تغییر مدیران استان سخن گفت و افزود: رویکرد ما این است که در مورد تغییر مدیران در وهله اول ضرورت ها را در نظر بگیریم. نه اينكه اصل را بر تغيير قرار دهيم. از این رو، آنچه برای ما مهم است تخصص،تجربه و همراهي با سياستهاي دولت تدبير و اميد است.
وی ادامه داد: در مورد تغییر فرمانداران نیز آنچه مطرح است، وابستگی سازمانی فرمانداران به وزارت کشور است چراکه در سالهاي گذشته از میان 10 فرماندار استان تنها سه نفر آنها از کادر وزارت کشور بودند که از این رو، در تغييرات فعلي تاكيد را بر استفاده از نيروهاي سازماني گذاشته ايم.
طالبي همچنين بر ضرورت بازنگري اسناد تهيه شده طي سالهاي گذشته در بخشهاي فرهنگي اجتماعي تاكيد كرد و ابراز اميدواري نمود تا در كنار شروع فعاليتهاي اجرايي اين اسناد،برنامه راهبردي ارتقاء امنيت عمومي نيز تهيه شود.
وی در توضیح یکی از محورهای برنامه های سال آینده که بحث مبارزه با فساد و رانت خواری است گفت: همان گونه که ریاست جمهوری گفته اند، ما نیز معتقدیم که به جای قرار گیری نام مفسدان نزد دولت، این اسامی باید در دست خبرنگاران باشد تا آن را در اختيار متوليان امر قرار دهند. از این رو، از رسانه ها و مردم می خواهم که در این خصوص از محافظه کاری پرهیز کنند و برای کاهش این مهم مراتب را در اختیار ما قرار دهند.
طالبی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص فعالیت تشکل های مردم نهاد به ویژه تشکل های دانشحویی گفت: کمیسیون دانشجویی استان را فعال کرده ایم و با تشکیل کمیته های فرعی مسائل دانشجویی را مورد پیگیری قرار داده ايم. از این رو، قصد داریم در وهله اول این اطمینان را به دانشجویان بدهیم که زمینه مساعدی برای افزایش فعالیت های قانوني آن ها فراهم است.
وی در خصوص پرسش های خبرنگاران در مورد فضای شهری گفت: من نیز از وضعیت مبلمان شهري در استان انتقاد دارم و به نظرم رشد نا متوازن شهر به دلیل برخی سیاست هایی که در گذشته اتفاق افتاده شکل نا مناسبی به خود گرفته است. البته ساماندهي آن و زنده شدن بافت تاريخي مستلزم تامين اعتبارات مورد نياز است كه با تحقق ان و با عزمي كه در اين خصوص وجود دارد مي توان به بهبود مبلمان شهري اميدوار بود.
معاون استاندار در خصوص مباحث محیط زیستی و وجود واحد های صنعتی آلاینده در حریم شهری گفت: از این پس جانمایی هیج واحد صنعتی در استان بدون تایید محیط زیست انجام نمی شود و در مورد بحث خام فروشی ها نیز راهکار برون رفت از این موضوع را تامین چرخه كامل تولید فولاد در استان می دانیم و با وجود طرح هایی که مد نظر است در تلاش برای برون رفت از این موضوع هستیم.
به گفته طالبی، با این وصف، این امید را داریم که در سال آینده در خصوص مسائل سیاسی اجتماعی چالش های خاصی نداشته باشیم چراکه دولت قصد دارد با برنامه های مدون وارد اموری از این قبیل شود.
طالبي همچنين در پايان نشست خود با خبرنگاران، ضرورت برگزاري نشست هاي مستمر اصحاب رسانه با مسئولين و برنامه ريزي در اين راستا را مورد تاكيد قرار داد.
مدیران استان از نقد سازنده استقبال می کنند
طالبی با بیان اینکه تاکنون بارها دیدگاه خود را نسبت به رسانه ها گفته است، در مورد نقد در رسانه افزود: شخص معاون سیاسی استاندار همه توان خود را برای حمایت از خبرنگاران به کار خواهد گرفت. استاندار و مسئولان دیگر استان نیز استقبال خود از نقد سازنده رسانه ها را مطرح کرده اند. از این رو، در مورد ظرفیت سازی و پذیرش مطلب انتقادی، به نظر هنگامی که ترکیب مدیران استان به ثبات برسد آسان تر می توان اقدام کرد. در عین حال، بارها بیان شده که نیاز است مدیران ظرفیت خود در خصوص نقد را افزایش دهند با این حال قبول دارم که در شهرستان ها فضا برای نقد کم است. در عین حال اگر موردی مد نظرتان است منعکس کنید تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
نقد سازنده موجب پيشرفت است
“داوود پاک طینت” مدير كل روابط عمومی استانداری نیز در این نشست، در مورد بحث نقد پذیری مدیران استان که به طور مداوم از سوی رسانه ها تاکید می شد، گفت: معتقدم که نقد موجب رشد جامعه می شود و اگر من به عنوان یک مسئول از یک نقد گله مند شده ام باکی نیست چراکه این گونه است که استان پیشرفت خواهد کرد و اگر نقد سازنده نباشد ما نیز رشد نخواهیم کرد. از این رو می خواهیم که نقد سازنده خود را از ما دریغ نکنید.

 

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page