شن های روان و جاذبه های طبیعی بافق+عکس

دسته: تصویری , محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
۳ دیدگاه
شنبه - 9 فروردین 1393

شهرستان بافق بدلیل گستردگی در دو بخش کویری و کوهستانی جاذبه های طبیعی زیادی اعم از کویر، شن های روان و و دیگر جاذبه های مناطق کویری و همچنین روستاهای زیبای کوهستانی را برای تماشای گردشگران دارد.

یکی از این بخش های زیبا تل ماسه ها و یا تپه های شن های روان با وسعت کم نظیر است، گرچه در دو منطقه روستای صادق آباد و پتکستان در اطراف مرکز این شهرستان این جاذبه طبیعی وجود دارد، لیکن بدلیل ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه صادق آباد در فاصله نزدیک به 20 کیلومتری این شهر از سوی گردشگران و مسافرین بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

rigbafgh-93- (45)

 تپه های بزرگ شن های روان صادق آباد که بطول چند کیلومتر تا روستای حسن آباد امتداد یافته است برای پیاده روی، عکاسی و ورزش کردن بسیار مناسب، و دیدن این طبیعت بکر برای علاقه مندان تجربه ای لذت بخش و متفاوت به ارمغان می آورد.

rigbafgh-93- (34) rigbafgh-93- (51)

در جوار این تپه های شنی امکانات تفریحی از قبیل: شتر سواری، پیست موتور سواری، و غیره نیز مهیا شده است.

rigbafgh-93- (20) rigbafgh-93- (21) rigbafgh-93- (58)

 تجهیزات و امکانات رفاهی مانند نمازخانه، رستوران، سرویس های بهداشتی و غیره نیز بستری برای پذیرایی از هزاران مسافر نوروزی از اقصی نقاط مختلف کشور مهیا کرده است.

rigbafgh-93- (9) rigbafgh-93- (17)

شب های کویر نیز از زیبایی و جذابیت های خاصی برخوردارست و دیدن ستارگان در فضای آرامش بخش کویر نیز جذابیت های ویژه ای دارد و در این مجتمع امکانات رصدستارگان با تلسکوپ نیز برای گردشگران در اوقات خاصی پیش بینی شده است.

اگر اهل طبیعت گردی باشید بعد از اینکه ریگ های روان را در امتداد یک جاده خاکی دنبال کنید به روستای حسن آباد می رسید و چند کیلومتر آنطرف تر یک رودکوچک آب شور و یک برکه کوچک مملو از نمک را مشاهد می کنید که در نزد محلی ها به “دریاچه نمک” مشهور و گرچه آب زلالی دارد ولی بی اندازه شور و در سال های بسیار دور گذشته محلی برای تامین نمک طعام منطقه بوده است.

نیزارهای “کر” یا “کربناب” نزدیک به 20 کیلومتری این از رودخانه و در فاصله بیش از 40 کیلومتری شهربافق نیز آنقدر زیبا و دیدنی هستند تا طبیعت گردهای علاقه مند مشقت جاده خاکی را به تن خریده وعازم این منطقه شوند دیدن این نیزارها در منطقه کویری کمی دور از تصور می نماید.

IMG_1793-300x225

 دیدن یک چشمه کوچک آب نسبتا شیرین که برای نوشیدن احشام و حیوانات وحشی و اهلی مناسب است و از دل زمین می جوشد و برکه کوچک و زیبایی با نیزارهایی سرسبز و بلند را به وجود آورده نیز بر این زیبایی می افزاید.

انبوه نیزارهای و درختان سرخ گز که بدلیل قرمزی بهاری اینگونه نامیده شده اند نیز زیبایی بیشتری به این منطقه می دهند.

منطقه شکار ممنوع آریز بافق و چشمه و روستایش  نیز چند کیلومتری بالاتر از این نیزارها واقع شده که بدلیل مغفول ماندن  جنبه گردشکری از دید دست اندرکاران و نبود راه دسترسی مناسب مسافرین دیدن آن فقط با همراهی بلدهای محلی میسر است نیز در انتهای این مسیر قرار دارد.

شهر بافق در فاصله نزدیک به 120 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

عکس: محمدهادی فتاحی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
احمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 10 فروردین 1393 - 12:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خسته نباشید.
اول سال که از یزد وارد بافق شدم اصلاً بنری اول شهر ندیدم که تبلیغ بکند.
ولی در خروجی یزد کلی تبلیغ زارچ و اشکذر و شترسواری و تپه شن اونجا شده بود

جواد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 10 فروردین 1393 - 12:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بازدیداز طبیعت که خدا قرار داده خوب است به شرطی که درس خدایی بگیریم و حد وحدود الهی را پیاده کنیم در کا نباشد بی تقوایی

علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 فروردین 1393 - 10:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دورد به شهرداری یه سرویس رایگان گذاشتن که هم همشهریان عزیز رو رایگان به اونجا می بره هم اینکه با رفت وآمد این سرویس در داخل شهر و بنرهایی که روی آن نصب شده تبلیغات خوبی میشه برای مهمانان نوروزی که بدونن بافق هم اینجور جایی داره.

You cannot copy content of this page