معرفی یک وبسایت: Goodreads فیسبوک کتابخوان ها

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , کتاب
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 14 فروردین 1393

امروزه دوران حکمرانی شبکه های اجتماعی در دنیای اینترنت است؛ استفاده از این شبکه ها به حدی رایج شده است که بدون هیچگونه اغراقی می توان گفت که تمامی استفاده برخی کاربران از اینترنت به گشت و گذار در این اجتماعات مجازی منحصر میگرددد. احتمالا شما که اکنون این مطلب را میخوانید با فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی با بیش از یک میلیارد عضو و کلوب نمونه وطنی آن و کارکردشان آشنایید و پیش از این به عضویت آن ها در آمده اید. در این مطلب به معرفی یک شبکه اجتماعی میپردازم که با محوریت «کتاب» فعالیت دارد.

گودریدز
Goodreads.com آدرس وبسایت شبکه اجتماعی است برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی. پس از عضویت آسان در آن  به محیطی وارد می شوید که در واقع بزرگترین اجتماع کتابخوان های دنیاست با میلیون ها صفحه در مورد کتاب هایی که تاکنون در دنیا منتشر شده اند.
برای بنده بسیار لذت بخش است که بعد از مطالعه هر کتابی در موردش با دوستانم که آن کتاب را خوانده اند گفت و گو کنم و نقدهایشان را بشنوم. این مهمترین کاریی Goodreads است اکثر کتاب ها در آن صفحه ای دارند برای آن ها هم که ندارند میتوان صفحه ای ایجاد کرد؛ اعضا هم می توانند در صفحات هر کتاب نقدهایشان را بنویسند و نوشته های سایرین را هم بخوانند.
روند فعالیت هر کاربر در Goodreads بدین ترتیب است که کاربر تعیین میکند که چه کتاب هایی را خوانده، در حال خواندن کدام کتاب هاست و قصد دارد به زودی چه کتاب هایی را بخواند و به کتاب هایی که خوانده است امتیاز میدهد، فعالیت دوستانش را هم زیر نظر می گیرد.
Goodreads.com اپلیکیشنی برای استفاده در سیستم عامل اندریود و iOS دارد.
شما می توانید از این لینک پروفایل نگارنده این سطور در Goodreads را مشاهده نمایید.

سید احسان شریعتی بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page