نیزارهای کر بافق مقصد طبیعت گردها

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 14 فروردین 1393
نیزارهای کر بافق مقصد طبیعت گردها
پیاده روی و دیدن تل ماسه ها یا ریگ های روان روستای صادق آباد در فاصله 20 کیلومتری شهر بافق و پیاده روی و شترسواری برای هر بازدید کننده ای لذت بخش است.
100069a)
لیکن داشته ها و دیدنی های طبیعی زیادی هنوز از چشم بسیاری از مسافران عادی این شهرستان پنهان مانده است، یکی از این دیدنی ها که فقط معدود علاقه مندان و طبیعت گردها فرصت تماشای آن را داشته اند «رودخانه شور» و «نیزارهای»  بکر و کمتر دست خورده این منطقه است.
IMG_10001793
 برای دیدن این جاذبه های طبیعی کافیست با کمک یک بلد محلی و پذیرش دشواری پیمودن یک جاده خاکی چندین کیلومتری لذت دیدن یک نهر و برکه بسیار کوچک آب شور مملو از نمک را مشاهد می کنید، که در نزد محلی ها به «رودخانه شور یا دریاچه نمک» مشهور و گرچه آب زلالی دارد ولی بی اندازه شور و در سال های بسیار دور گذشته محلی برای تامین نمک طعام مردم بوده است.
10005
نیزارهای “کر” یا “کربناب”
نیزارهای “کر” یا “کربناب” یکی از باشکوهترین جاذبه های طبیعی بافق و در فاصله بیش از 40 کیلومتری این شهر قرار دارد و آنقدر زیبا، دیدنی  و بکر هست که طبیعت گردهای علاقه مند دشواری  پیمودن این جاده خاکی را به تن خریده و برای تماشا و دیدن این نیزارهای حضور یابند.
I10005
انبوه نی زارها و درختان سرخ گز در هم تنیده زیبایی بیشتری به این منطقه می دهد.
100036
دیدن یک چشمه کوچک که در وسط این نیزارها که از دل زمین می جوشد و آبشخور حیوانات وحشی و اهلی بویژه شترهاست و نیزارهایی سرسبز و بلند اطراف آن را پوشانده نیز جذاب است.
10009-36IMG_2191
پیران و سالخوردگان محلی و بومی ساکن در روستاهای اطراف خاطراتی زیادی از گستردگی این نیزارهای در گذشته و همچنین پرورش و چرای گاو در فصول بهار و تابستان در سال های بسیار دور در این منطقه بیان می کنند.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 فروردین 1393 - 9:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام .ممنون از مطلب زیباتون.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 فروردین 1393 - 1:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مدتی است که قضیه گاز کشی به بافق به دست فراموشی سپرده شده لطفا موضوع را پیگیری و اطلاع رسانی کنید

You cannot copy content of this page