بافق در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) غرق در عزاست

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 14 فروردین 1393

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تمام مساجد و حسینیه های بافق طی دیشب و صبح امروز مملو از عاشقان اهل بیت (ع) بوده و اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان با پوشیدن پیراهن های سیاه و شال های عزا، به سوگواری ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) می پردازند.

بیرق سیاه در بسیاری از معابر شهر برافراشته شده و پرچم های سیاهی نیز بر سر در منازل دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای شهر دیده می شود.

علما و روحانیان نیز در مجالس برپا شده سوگواری حضرت زهرا (س) به بیان فضایل دخت رسول گرامی اسلام (ص) پرداخته و مصیبت های این بانوی بزرگوار را بازگو می کنند.

همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با سوز و گداز خاصی، مصائب حضرت فاطمه زهرا (س) را بیان می کنند که این مداحی ها، فضای بسیار ویژه ای را به مجالس سوگواری بخشیده است.

هیاتها و دسته های منظم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) نیز از صبح امروز در خیابانها به حرکت درآمده و به سینه زنی و نوحه خوانی در غم شهادت بانوی بزرگ اسلام می پردازند.

سوگواره هایی نیز با عنوان سوگواره یاس نبوی نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار مرقد امامزاده عبدالله بن موی الکاظم (ع) برگزار شده است. همچنین مراسم مشابه ای نیز در دفتر امام جمعه بافق برگزار گردید.

آیین توزیع نذری نیز در شب گذشته و امروز به مناسبت سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار اسلام در بافق برپا شده است و نذری های بسیاری در بین نیازمندان و خانواده ها پخش می شود.

محمد هادی فتاحی بافقی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page