استاندار یزد به فرمانداران: از من انتقاد کنید ولی قوی کار کنید

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 26 فروردین 1393

استاندار يزد گفت: فرمانداران، سربازان آماده باش جبهه پاسداري، حفظ و خدمتگزاري مملكت هستند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، “سيد محمد ميرمحمدي” روز پنج شنبه در اولين جلسه فرمانداران استان، اظهار داشت: براي معرفي فرمانداران استان حدود 120 رزومه دريافت كردم كه هم اكنون به صورت بانك اطلاعاتي در اختيار قرار دارد.

 

وي افزود: در بين افراد معرفي شده، چارچوب وزارت كشور ملاك بود و اينكه اگر كسي قرار است از محل ديگري به وزارت كشور منتقل شود حداقل 10 سال ديگر فرصت كار داشته باشد.

 

استاندار يزد ادامه داد: چون نگاه مجموعه محور حاكم است، در شوراي معاونين مطرح شد تا در تمامي امور نيز حمايت معاونين و مديران ستادي را به دنبال داشته باشد، و از طرفي ظرفيت، توانمندي، كارآيي و تجربه مد نظر قرار گرفت و فرمانداران به وزارت كشور معرفي شدند.

 

استاندار يزد در ادامه ملاك كار براي فرمانداران را انجام قدرتمند وظايف و عدم سستي در امور محوله دانست و خطاب به فرمانداران استان اظهار داشت: شما منتخب همه معاونين، من و وزارت كشور هستيد و با قدرت كامل از شما حمايت صورت خواهد گرفت.

 

ميرمحمدي در ادامه با اشاره به اينكه فرماندار به عنوان عالي ترين مقام اجرايي شهرستان بايد اهميت مديريت در كارها را مد نظر داشته باشد، گفت: طبق وظايف خود عمل كنيد وگرنه در فرآيند امور با مشكل مواجه مي شويد.
نياز مبرم به آموزش، چينش و آرايش مطلوب نيروهاي زير مجموعه، هم انديشي فرمانداران استان براي استفاده از پتانسيل بالاي موجود، تربيت نيروي قوي در كنار خود، دوري از برخورد احساسي و تعامل همگاني از جمله نكاتي بود كه استاندار يزد به فرمانداران دولت تدبير و اميد توصيه كرد.

 

عالي ترين مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود اهميت برخورداري هر فرماندار از برنامه مشخص را يادآور شد و گفت: برنامه، هدف و مسير را مشخص مي كند ولي اگر برنامه نباشد انحراف پيدا مي شود و شايد متوجه پديدآمدن اين انحراف هم نشويد.
وي خواستار تشكيل جلسات ماهيانه فرمانداران در راستاي همفكري و استفاده از تجارب يكديگر شد.
استاندار يزد بر پاسخگو بودن تمامي امور شهرستان توسط فرماندار تاكيد كرد و گفت: روحيه پرسشگري را در مردم تقويت كنيد تا كارها بهتر صورت پذيرد.

 

وي خطاب به فرمانداران استان اظهار داشت: در اظهار نظر آزاد هستيد، من از هر اظهار نظر كه نقدآميز و حتي تند باشد استقبال مي كنم و از اين نظر خود را محدود به حساب نياوريد.
برخورد دوستانه با مردم، داشتن تحمل بالا، استفاده بهينه از قدرت موجود، اهميت سلامت و صداقت در كار، دنبال كردن آرامش در جامعه، تعامل با همه طيف هاي سياسي، ارتباط تنگاتنگ با واحدهاي امنيتي و جلب مشاركت مردمي از ديگر نكاتي بود كه ميرمحمدي خواستار توجه آن توسط فرمانداران استان شد.

 

در ادامه جلسه معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد نيز از برنامه ريزي توجيهي – آموزشي براي فرمانداران استان خبر داد و گفت: نحوه حضور فرمانداران در مركز استان بايد در اولويت كاري قرار گيرد چراكه شرايط بايد به گونه اي باشد كه زمينه حضور هر چه بيشتر فرمانداران در مركز شهرستان خود را باعث شود.

 

“محمد علي طالبي” چينش همكاران را با رعايت اصل انجام كار و استفاده از ظرفيت هاي درون سازماني خواستار شد و بيان كرد: تصميمات اصلي در انتخاب فرمانداران با تصويب استاندار يزد و در شوراي معاونين نهايي شده است.
معاون برنامه ريزي استاندار نيز با ابراز خوشحالي از اينكه فرمانداران همگي از همكاران وزارت كشور هستند، گفت: فرمانداران بايد تابلوي اجرايي همه كارها در شهرستان باشند كه اين امر نياز به برنامه ريزي دارد.

 

“محمد رضا بابايي” نياز شناخت لازم توسط فرماندار بر روي حوزه استحفاظي خود را يادآور شد و پيشنهاد كرد: فرمانداران سند توسعه شهرستان خود را در شوراي برنامه ريزي استان ارائه دهند.
وي افزود: نقشه راه هر دستگاه بايد با توجه به سند توسعه استان در نظر گرفته شود و فرماندار تسلط مناسب را بر آن داشته باشد.
بابايي خواستار بررسي اولويت هاي مباحث مرتبط با بودجه هر شهرستان توسط فرمانداران شد و اظهار داشت: بايد طبق قانون اولويت پروژه هاي هر شهرستان مشخص گردد.

 

در اين جلسه فرمانداران استان به بيان ديدگاه ها و نظرات خود پرداختند و بحث و تبادل نظر پيرامون آن صورت گرفت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
همکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 7:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اونکه رییس جمهورشه چه گلی به سر ما داره میزنه که تو و فرماندارات میخواهید بزنید.برو خدا روزیت را جای دیگه حواله کنه.یه جوری میگه با قدرت کار کنید انگار بقیه خوابیده بودند.جالبه گفتند فرماندار باید بر نقشه راه نظارت کنند.واقعا درسته .تو بافق فرماندار باید بر تغییر جغرافیا نظارت کامل کنه تا مبادا بافقیها حقشون رو بخورند

You cannot copy content of this page