رئیس بنیادمسکن بافق:پرداخت 133 فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی انجام شد

دسته: اجتماعی , اقتصادی
۴ دیدگاه
یکشنبه - 31 فروردین 1393

رئیس بنیادمسکن بافق:پرداخت 133 فقره تسهیلات 125 میلیون ریالی طرح ویژه مسکن روستایی به متقاضیان ساخت مسکن مقاوم در سطح روستا های شهرستان انجام شد.

P1050835
علیرضا طالعی با اشاره به فعالیت های  گسترده بنیاد مسکن در روستاها، اظهارکرد: بنیاد مسکن شهرستان در راستای بهسازی مسکن روستائیان نسبت به پرداخت تعداد 133 فقره تهسیلات 125 میلیون ریالی طرح ویژه مسکن روستایی به متقاضیان ساخت مسکن مقاوم در سطح روستا های شهرستان اقدام کرده است.
رئیس بنیادمسکن بافق ادامه داد: تا کنون از زمان اجرای طرح بهسازی بافت مسکن روستایی از سال 84 بالغ بر 1285 واحد مسکونی از تسهیلات فوق و با نظارت دقیق ناظران فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبار کل به مبلغ  164  میلیارد ریال مقاوم سازی گردیده است.
وی در زمینه پرداخت تهسیلات ودیعه مسکن نیز عنوان کرد: پرداخت 40 فقره تهسیلات ودیعه مسکن 20 میلیون ریالی درشهر بافق به 40 نفر از خانواده های کم درآمد که در منزل استیجاری سکونت داشته اند نیز در سال گذشته انجام گرفته است.
وی افزود: از ابتدای پرداخت تسهیلات فوق تاکنون نیز تعداد 187فقره تسهیلات به مبلغ 3740 میلیون ریال به مستاجران کم درآمدپرداخت گردیده است.
طالعی درباره پرداخت تهسیلات قرض الحسنه نیز گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری بانکهای عامل نسبت به تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز روستاییان عزیز بصورت قرض الحسنه اقدام  نموده که برای اصلاح و تعمیر واحدهای مسکونی آنان صرف می شود.
وی افزود: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق تا کنون مبلغ 8380  میلیون ریال به  987  خانوار روستایی پرداخت نموده است.
این مقام مسئول پرداخت تهسیلات بلاعوض و حوادثی را از دیگر خدمات این بنیاد برشمرد و بیان کرد : بنیاد مسکن بافق در راستای بهبود کیفیت ساختمانهای ساخته شده و یا آسیب دیده از سوانح طبیعی در سال 1391 مبلغ 220میلیون ریال بصورت بلاعوض در قالب تکمیل واحدهای مسکونی روستایی به واجدین شرایط پرداخت نموده است.
وی تصریح کرد: در سال 92 نیز با توجه به بارندگی های انجام شده به تعداد تقریبی 200واحد مسکونی روستایی و شهری از 30 تا 60 درصد خسارت وارد گردید که اقدامات لازم جهت شناسایی مالکین انجام و گزارش خسارات به ستاد حوادث استان جهت تامین اعتبارات لازم به منظور کمک به آسیب دیدگان ارسال گردیده است .

رئیس بنیاد مسکن بافق تملک و واگذاری زمین به روستائیان برای ایجاد مسکن را از دیگر فعالیت ها دانست و تصریح کرد: مقدار تقریبی   30  هکتار زمین در سال 91  در  روستاهای، ندکوه، باقرآباد، قطرم،شادکام، باجگان، حکیم آباد، موری آباد، تاشکوئیه و غیره به افراد و جوانان روستایی واگذارشد.
وی افزود: این اقدام برای ایجاد مسکن و تشویق و ترغیب افراد جهت بازگشت به روستاها ورونق بخشیدن به بخش کشاورزی و دامپروری  روستا با ایجاد زمینه های سکونت دائم و موقت در سال گذشته از طریق همکاری منابع طبیعی تملک و تفکیک و به متقاضیان واجد شرایط واگذار و یا در حال واگذاری است.
وی افزود: در سال 92 نیز  پیگیریهای لازم از طریق اداره منابع طبیعی استان و شهرستان به عمل آمده تا مقدار 10 هکتار زمین در روستاهای حسین آباد ، گزستان ، سید آباد و کوشک تملک گردد که انشاالله در آینده نزدیک واگذار خواهد شد .
طالعی در زمینه واگذاری زمین در روستاها، گفت: تعداد 118 قطعه زمین مسکونی ارزان قیمت در روستاهای سطح شهرستان در سال92 به متقاضیان واجد شرایط جهت ساخت مسکن واگذار گردیده است و  در مجموع از زمان واگذاری زمین در سطح روستاها نیز تاکنون بیش از 568  قطعه زمین به مساحت تقریبی  140000  متر مربع واگذار گردیده است.

وی درباره اجرای پروژه های ستاد حوادث نیز بیان کرد: اجرا و بهسازی مسیررودخانه باجگان  با ا عتباری بالغ بر 200  میلیون ریال  در سال 92 که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و ادامه کار نیز در سال جدید با تامین اعتبار لازم انجام می شود.
وی صدور اسناد مالکیت منازل و اماکن روستایی را از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن برشمرد و عنوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تعداد 1493 فقره سند مالکیت با همکاری  اداره ثبت اسناد واملاک شهرستان صادر گردیده است که در آینده نزدیک اسناد آن صادر و به مالکین تحویل داده می شود.
طالعی درباره برنامه این بنیاد در راستا اجرای طرح های بافت با ارزش روستایی نیز، بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای حفظ و حراست از بافت ها وسکونت گاهای با ارزش روستایی اقدام به تامین اعتبار و اجرای طرح هایی می نماید.
وی ادامه داد: در همین خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در شهرستان بافق نسبت به شناسایی و تامین اعتبار روستاهای دارای بافت با ارزش از جمله روستاهای باجگان، قطرم و شادکام اقدام نموده و در سال جدید نیز  برنامه هایی دارد.
رئیس بنیادمکسن بافق خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل پروژه های فوق ایجاد تحولی عظیم در سطح روستا ها در قالب جذب توریست و گردشگر ورونق اقتصادی بویژه برای مردم روستا خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
سالار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 31 فروردین 1393 - 8:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشکر از جناب آقای طالعی مسئول خدوم و با صفای بنیاد مسکن بافق وتشکر از کارمندان آن مجموعه مخصوصا آقایان رحمتی وکلانتری .
سالاری از روستای حکیم آباد

عباس ابراهیمی خوسفی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 - 9:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای طالعی گاندی می گوید دستان خدمتگزار مقدس
تر از لبان دعا گو هستند بر دستان خدمتگزار شما بوسه می زنیم

محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 9:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام . ضمن تشکر وقدر دانی از آقای مهندس طالعی ،روستای صدر آباد نیاز به طرح هادی وزیرسازی وآسفالت دارد .

امپراطور این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 12 مهر 1393 - 12:03 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای مهندس طالعی دستتان درد نکنه

You cannot copy content of this page