با حفظ یوزپلنگ در آینده می‌توان مناطق ارزشمند مثل کوه بافق و شکار ممنوع آریز را توسعه داد و به نسل آینده رساند

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
یکشنبه - 7 اردیبهشت 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، سیدحسین سادات موسوی، صبح امروز در حاشیه نشستی که به منظور و با هدف مشارکت همگانی در حفاظت از گونه نادر یوزپلنگ آسیایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار امسال برای هفته زمین پاک اراده ملی برای زمین پاک است که نشان‌دهنده نقش موثر مردم و جوامع در راستای حفظ محیط زیست آنهاست.

وی بیان کرد: حفاظت از یوزپلنگ به حفاظت از محیط زیست این گونه نادر وابسته است چرا که یوزپلنگ، گونه‌ای در چرخه زندگی ماست که اگر ارتباط منطقی با طبیعت برقرار کنیم، زندگی خود را پایدارتر کرده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست استان یزد یادآور شد: نقش یوزپلنگ در زنجیره غذایی حیات زیست نیز حائز اهمیت است.

سادات موسوی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط زیست به ویژه یوزپلنگ آسیایی عنوان کرد: جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی حرف اول را در حفظ محیط زیست می‌زند.

مدیرکل محیط زیست استان یزد از مسئولان درخواست کرد: ضمن ارزش‌گذاری به نقش یوزپلنگ، در حفاظت از آن نیز تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به زحمات قابل تقدیر در چاپ برند تیم ملی و همچنین اقدام مسئولان شهرستان بافق در چاپ تمبر یوزپلنگ آسیایی عنوان کرد: اینگونه فعالیت‌ها خبر خوب و خوشی در راستای حفظ یوزپلنگ است که با استمرار آن با حفظ یوزپلنگ در آینده می‌توان مناطق ارزشمند مثل کوه بافق و شکار ممنوع آریز را توسعه داد و به نسل آینده رساند.

موسوی با اشاره به مولفه‌های موجود در مناطق ممنوع برای رشد و تکثیر و داشتن آرامش حیات وحش، خاطرنشان کرد: داشتن آب، غذا، پناهگاه و امنیت از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای تکثیر گونه‌های جانوری است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد تاکید کرد: هرگونه دست‌خوردگی بیش از حد و بی‌رویه در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی، این مؤلفه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حیات وحش آن منطقه نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و امکان زیست گونه را به خطر می‌اندازد و پیامد آن نیز تلف شدن و یا مهاجرت گونه‌های وحشی است


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page