سنت هبه رنگ می‌گیرد/ اهدای کالا به نیازمندان بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
یکشنبه - 31 اردیبهشت 1391

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدام امام خمینی(ره) بافق با اشاره به پررنگ‌تر شدن سنت هبه در میان مردم بافق از اهدای بیش از 250 قلم کالا و لوازم خانگی در اجرای طرح هبه به نیازمندان شهرستان بافق خبر داد

علیرضا حبیبیان با تاکید بر ضرورت توجه به ترویج فرهنگ حسنه هبه گفت: با اجرای این شهروندان بافق در زمینه کمک به نیازمندان مشارکت معنوی و اجتماعی دارند.

وی با اشاره با اهداف طرح هبه تصریح کرد: ترویج فرهنگ انفاق، فقرزدایی و کمک به نیازمندان و رفع مشکلات معیشتی و نیازهای اولیه اقشار آسیب‌پذیر را از مهم‌ترین اهداف این طرح بیان کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام بافق ارزش ریالی این 250 قلم کالای اهدایی را بیش از 250 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: کالاهای اهدایی خیّران توسط پرسنل کمیته امداد شهرستان بافق جمع‌آوری و پس از بازسازی در اختیار نیازمندان و خانواده‌های زیر پوشش این کمیته قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری به عنوان دستورات دینی از دیرباز مورد توجه هر مسلمان است، گفت: در فرهنگ دینی و اسلامی فرد خدمت‌رسان به واسطه کار نیک ابتدا خود منتفع شده و سپس فرد خدمت گیرنده را به انتفاع می‌رساند.

حبیبیان با دعوت از همه خیّران برای مشارکت در این سنت حسنه الهی افزود: شهروندان بافقی می‌توانند برای شرکت در این طرح با شماره تلفن 4237044 دفتر مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بافق تماس حاصل کرده و آدرس خود را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران مربوط به این طرح پس از هماهنگی‌های لازم نسبت به جمع‌آوری اقلام و اجناس اقدام کرده و در اسرع وقت به دست نیازمندان می‌رسانند.

طرح هبه با هدف مشارکت معنوی شهروندان مبنی بر حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت، از اسفندماه سال گذشته در شهرستان بافق اجرا شده است.

در اجرای این طرح اجناس و کالاهای مازاد و قابل استفاده خیّران و شهروندان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بافق جمع‌آوری شده و به دست نیازمندان می‌رسد.

محمد علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
شمس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 خرداد 1391 - 7:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کار بسندیده ای است . اگر به مردم روی منبر ها و جاهای دیگه مثلا پیامکی ویا توی سایتها و…پیشنهاد بشود که روز رغائب (پنجشنبه همین هفته )بجای توزیع این همه میوه وشیرینی و پشمک و ….در سطح شهر ومزار رفتگان ، یک لوازم خونه یا مثلا یک کیلو گوشتی ویا یک کیسه برنج و …حتی اگر بتونند نقدی به نیازمندان کمک کنند،هم خیرات برای اموات را به احسن وجه انجام داده اند و هم به نیازمند واقعی کمک شده وهم اسراف نشده وهم وقت شما برای توزیع این همه بسته بندی گرفته نشده و هم بعضی گف وحرف ها (در موردکیفیت وکمیت آی برای فلانی چی خیرات کردند ) از بین می رود و هم…..(شادی روح همه اموات فاتحه و صلوات).

You cannot copy content of this page