سازمان تامین اجتماعی خصوصی است!!!

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 13 اردیبهشت 1393
 رییس مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از مدیران واحدهای آموزشی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم که عصر پنجشنبه برگزار شد گفت: چند سال پیش رهبر معظم انقلاب سیاست های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کردند تا بخش هایی که امکان واگذاری به بخش خصوصی دارند واگذار شوند ولی این قانون به درستی اجرا نشد.علی لاریجانی افزود: هر چند برخی بخش ها در ظاهر به بخش خصوصی واگذار شدند اما در باطن دولتی هستند و توسط دولت اداره می شوند که هدف از اجرای اصل 44 قانون اساسی این شیوه واگذاری نبود.وی اذعان داشت: چند بند از سیاست اقتصاد مقاومتی مربوط به این مساله است که اقتصاد کشور باید از نفت جدا شده و واحدهای دولتی به بخش خصوصی واگذار شود؛ در حالی که در عمل با این حرفها فاصله زیادی وجود دارد.

رییس مجلس اضافه کرد: دولت باید تلاش کند تا اهداف سیاستهای اصل 44 و اقتصاد مقاومتی را هر چه زودتر تحقق بخشد و با این کار کجی ها را درست کند.

لاریجانی با اشاره به این که هنوز در کشور رکود اقتصادی وجود دارد گفت: بسیاری از سازوکارها باید تغییر کند تا چرخ تولید که رهبر معظم انقلاب فرمودند به کار بیفتد. در مجلس شورای اسلامی نیز با همین نگاه اموری تصویب و به دستگاه های مختلف فرصت داده شد تا بخش هایی را به بخش خصوصی واگذار کنند.

رییس مجلس در ادامه با تاکید بر این که دولت باید بار مسوولیت را توزیع کند تا سبک شود و از بودجه کشور پول خور نباشد افزود: سازمان تامین اجتماعی نمونه ای از بخش هایی است که به ظاهر به بخش خصوصی واگذار شده است؛ چرا که مدیر این سازمان توسط وزیران انتخاب می شود در حالی که سازمان تامین اجتماعی خصوصی است.

لاریجانی در ادامه با انتقاد از نحوه توزیع سهام عدالت تصریح کرد: قرار نبود چنین سهامی مقصود باشد و ورقه ای به مردم داده شود و عده ای به نمایندگی سهام را اداره کنند و چیزی از سود سهام دست مردم نرسد؛ بلکه هدف از توزیع سهام عدالت این بود که مردم احساس مالکیت کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بخش آموزش و پرورش و با بیان اینکه بودجه آموزشی در سال 93، حدود 27 هزار میلیارد تومان است اضافه کرد: سهم بودجه آموزشی در بودجه کل کشور سهم مهمی است و در حالی که حدود 110 هزار میلیارد تومان بودجه جاری و 15 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور در سال 93 بوده است با این وصف وضعیت آموزش مطلوب نیست.
وی ادامه داد: حدود 12 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم نیز در سراسر کشور وجود دارد که اگر بودجه آموزشی را بر تعداد دانش آموزان تقسیم کنیم، سرانه هر دانش آموز دو میلیون تومان می شود. من شهادت می دهم که دولت بودجه ای بیشتر از این ندارد که صرف آموزش کند و بقیه بخش های کشور نیز چنین وضعیتی دارند.

لاریجانی ادامه داد: تلقی نکنید سایر بخش های کشور چاق هستند، بلکه در بخش های مختلف مشکلاتی وجود دارد و وزارتخانه ها نیز که با بودجه جاری اداره می شوند وضعیتی مشابه دارند.
وی راه حل این مشکل را واگذاری سازمان ها به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: بخش زیادی از اداره کشور دولتی است و حتی بخش هایی که لزوم نداشت نیز به صورت دولتی اداره می شوند.

 تسنیم

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page