معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بافق خبرداد: برپایی مراسم اعتکاف در 10 مسجد شهرستان بافق

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 17 اردیبهشت 1393

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بافق با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در 10 مسجد شهرستان بافق، گفت: مساجد طفلان مسلم، 14 معصوم(ع)، فاطمیه آهنشهر، ابوالفضل(ع)، حاجی حسین، امام صادق(ع) و دانشگاه آزاد در شهر بافق و برخی مساجد روستاهای شهرستان برای این اعمال در نظر گرفته شده است.

DSC10007543
حجت الاسلام سعید ذاکری نیا با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در 10 مسجد شهرستان بافق، اظهارکرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران احیای سنت حسنه اعتکاف بویژه در بین جوانان بوده است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بافق با اشاره به بازدید و بررسی شرایط و موقعیت مساجد شهرستان، افزود: مساجد طفلان مسلم، 14 معصوم(ع)، فاطمیه آهنشهر، ابوالفضل(ع)در خیابان شیخ محمدتقی، حاجی حسین، امام صادق(ع) و دانشگاه آزاد در شهر بافق و برخی مساجد روستاهای شهرستان برای این اعمال در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به شرکت نزدیک یک هزارنفر در سال گذشته و استقبال خوب بویژه جوانان از این مراسم، گفت: امسال پیش بینی شرکت نزدیک به یک هزار و 200 نفر در شهرستان را داریم.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و بهره بیشتر از فرصت معنوی این ایام و برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه، گفت: مبلغین متخصص و نخبگان فرهنگی دعوت شده از حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن بیان احکام و مسایل دینی به شبهات نیز پاسخ می گویند.
ذاکری نیا میز اندیشه را از برنامه های فرهنگی این مراسم دانست و افزود: برای استفاده شرکت کنندگان بویژه جوانان کتاب های مفیدی تهیه و در اختیار شرکت کننده ها قرار می گیرد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بافق با اشاره به طرح با قرآن در زلال احکام در این فرصت اعتکاف، گفت: حضرت علی(ع) توصیه دارند که معتکف باید ملازم به سه عمل باشد ذکر خدا، تلاوت قرآن و اقامه نماز و این طرح برای انس بیشتر با قرآن برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و جایگاه این ایام، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال و شرکت خوب جوانان دراین مراسم برنامه های فرهنگی و اعتقادی خوب و مفیدی برای بهره بیشتر از این فرصت معنوی استثنایی تدارک دیده شده است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بافق با ابراز امیدواری برای بهره کافی معتکفین در این ایام، عنوان کرد: ایام 13 تا 15 ماه رجب به عنوان ایام البیض شهرت داشته و اعتکاف و روزه و برخی اعمال دراین ایام وارده شده است.

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page