گمنامی، صداقت، امانتداری، و ولایتمداری از ویژگی‌های بارز شهدای تدارکات است.

دسته: عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
یکشنبه - 21 اردیبهشت 1393

سرهنگ پاسدار حسن بلندیان، در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات بافق در محل ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان اظهار داشت: بیش از 200 هزار سند در استان یزد استخراج شده که نخستین و بیشترین فراوانی آنها مربوط به شهرستان بافق است.

وی با بیان اینکه کتاب “اولین پشتیبان” در حال چاپ است، بیان کرد: در مراسم یادواره شهدای تدارکات استان یزد و 266 شهید شهرستان بافق، از طرح جلد این کتاب رونمایی می‌شود.

بلندیان همچنین با اشاره به رویکرد جدید برگزاری یادواره شهدای شهرستان بافق و شهیدان تدارکات و پشتیبانی سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: این یادواره برای نخستین بار برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس، با رمز یا ابوالفضل (ع) برگزار خواهد شد.

وی، وظایف تدارکاتی حضرت عباس (ع) را در جنگ کربلا یادآور شد و تصریح کرد: یکی از وظایف مهم سقای کربلا، آبرسانی به خیمه‌های ابا عبدالله الحسین (ع) بود.

دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرستان بافق اضافه کرد: پرچم سرخ حضرت ابوالفضل العباس که برای نخستین بار بر بلندای گنبد امامزاده عبدالله بافق به اهتزاز درآمد، به خاطر رمز برگزاری این یادواره است.

وی همچنین به ویژگی‌های شهدای تدارکات اشاره و عنوان کرد: گمنامی، صداقت، امانتداری، ولایتمداری و تواضع از ویژگی‌های بارز شهدای تدارکات است.

بلندیان از تشکیل کمیته‌های یازدگانه برگزاری یادواره شهدا خبر داد و افزود: همانگونه که جبهه و جنگ حول محور امام و روحانیت اداره می‌شد، این کمیته‌ها نیز با محوریت امام جمعه فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای شهرستان بافق را لایه‌های اجتماعی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تجلیل از 30 نماینده پیشکسوتان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه، دعوت از هیئت‌های مذهبی و ورود هیئت عزاداری حضرت ابوالفضل (ع) در محل برگزاری یادواره از برنامه‌های جنبی برگزاری یادواره شهدای شهرستان بافق و یکصد شهید پشتیبانی و تدارکات سپاه الغدیر استان یزد است.

این یادواره عصر پنجشنبه، 25 اردیبهشت ماه جاری در صحن امامزاده عبدالله بافق برگزار می‌شود

IMG_8795 IMG_8796


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 - 7:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

براي شهدايمان تاكنون مراسم و يادواره اي به اين گستردگي و بزرگي انجام نشده بود.
در ماههاي اخير دست اند كاران اين يادواره زحمات زيادي كشيده اند.به همه آنها خصوصا دبير يادواره جناب آقاي مهندس بلنديان خدا قوت مي گويم.آنچه بنده شاهد بوده ام ايشان تمام تلاش خود را به كار برده اند تا از تمام ظرفيتهاي مادي و معنوي شهر در راستاي هر چه با شكوه تر برگزار شدن اين يادواره بهره گرفته شود.
اميد كه خداوند متعال قبول فرمايد.

You cannot copy content of this page