همایش کمیته‌های فنی و بهداشت کار راه‌آهن کشور

دسته: صنعت و معدن , علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 21 اردیبهشت 1393

170E2C697F2F19DC955463

چهارمین همایش کمیته‌های فنی و بهداشت کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به میزبانی کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق برگزار شد.

مدیرکل نیروی کشش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این همایش در بافق با اشاره به اینکه کمیته‌های فنی و بهداشتکار در مجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی کشور و اعضای عضو در این کمیته درمجموعه خود در طول سال فعال هستند، اظهار داشت: این کمیته‌ها مسائل ایمنیکار را به دقت پیگیری می‌کنند و در نشست‌های ماهانه خود و جلسات مختلف،آموزش و آگاهی را رصد می‌کنند.

مجتبی تفقدی افزود: در همایش سالانه کمیته‌های فنی و بهداشت کار نیز ضمنآموزش و آگاهی، مسائل و مشکلات در این زمینه طرح و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به تعداد 250 میلیون حادثه در سال در حین کار در جهان تصریحکرد: یک میلیون نفر در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند که با کاهشخطرات، می‌توان تبعات اجتماعی آن را در جامعه و خانواده فرد آسیب‌دیده یافوت شده، کاهش داد.

تفقدی با تاکید بر اینکه هزینه‌های مادی و معنوی در حوادث بالاست، بیانکرد: برگزاری این همایش‌ها تاثیر زیادی در آموزش و اطلاع‌رسانی به کارگراناز طریق کمیته‌های فنی و حفاظت کار دارد و به دنبال آن باعث هماهنگی بینکمیته‌ها خواهد شد.

وی گفت: در کشور 18 منطقه راه‌آهن وجود دارد که در این مناطق، 22 کمیتهفنی با حدود 6 نفر عضو مشغول فعالیت هستند که از این اعضا، دو نفر عضوکمیته بهداشت هستند.

در این همایش یک روزه بیش از 120 نفر از کارشناسان فنی و بهداشت راه آهنکشور شرکت کردند و راهکارهای کاهش خطرات در محیط کار را بررسی می‌کنند.

 

 عبداللهی/


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page