رفع شبهات فکری و دینی از اهداف طرح صالحین است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
یکشنبه - 7 خرداد 1391

مسئول تربیت وآموزش ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت: حلقه های شجره طیبه صالحین ابتدا در اهواز اجرا شد و با توجه به نمود خوبی که داشت به عنوان یک طرح کشوری مطرح گردید. وی افزود: امروز عمده ترین برنامه های سپاه و بسیج در 2 قالب امر به معروف و طرح صالحین اجرا می شود.

حجت الاسلام سیدمحمودهاشمی خاطرنشان کرد: سه موضوع؛ ایمان آگاهانه و رشد فکری، تربیت و شناخت مربیان مجرب، رفع شبهات فکری و دینی از اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: طرح صالحین در مهدهای کودک، مدارس ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و دانشگاه ها و همچنین برای اقشار مختلف در مکانهایی چون مساجد و پایگاه ها برگزار می گردد.

مسئول تربیت  و آموزش سپاه بافق یادآورشد: در مساجد، این طرح با محوریت امام جماعت تشکیل و مسایل و مطالب از سوی شرکت کنندگان پرسیده می شود.

هاشمی ادامه داد: تفاوت برنامه شجره طیبه صالحین با منبر و خطابه در این است که این حلقه ها از یک گروه سنی نزدیک و یا قشر خاص با 15 تا 20 شرکت کننده تشکیل می شود و افراد دور هم جمع و مسایل و سوال های خودشان را با موضوع های مختلف تربیتی، مذهبی و اعتقادی، اخلاقی، و سایر موارد در حضور سرگروه بیان می کنند و پس از بحث و گفتگو به جواب می رسند.

وی تصریح کرد: در این طرح ابتدا سرگروه ها در جمع افراد حاضر شده و برای به جواب رسیدن سوالات و شبهات همکاری می کنند و در صورتی که مطلبی فراتر از دانش سرگروه بود و یا به هر نحو پاسخ داده نشد، در جلسه سرگروه ها و یک مربی به مطرح می شود و در صورت عدم نتیجه این مطلب در جلسه ای با حضور مربیان و یک سرمربی به بحث گذاشته شده و جواب به فرد یا افراد سوال کننده انتقال داده می شود.

مسئول تربیت وآموزش ناحیه مقاومت بسیج بافق ادامه داد: بطور مثال اگر در جلسه ای با حضور سرمربی موضوع به نتیجه نرسید در نشست سرمربی با دیگر سرمربیان در استان به بحث گذاشته می شود و نتیجه برای اشخاص سوال کننده ارسال می گردد. وی افزود: در جلسه سرمربی ها نیز یک نفربا عنوان استاد حضور دارد که در وهله بعدی استادهای هر استان برای مباحث و یا شبهات مطرح شده که نیاز به طرح شدن بصورت کشوری دارد با هم تشکیل جلسه می دهند.

هاشمی اضافه کرد: بر اساس رتبه هایی که عرض شد مسئله یا شبهه مطرح شده بایستی در هر مرحله به جواب رسید به گروه یا فرد سوال کننده منتقل شده و یا در صورت نرسیدن به نتیجه به مرتبه بالاتر ارجاع داده می شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان بافق از مهدهای کودک تا دانشگاه ها و مساجد و پایگاه های مقاومت، ادارات و سایر مکانها بیش از 400 حلقه فعال داریم و بطور میانگین نزدیک به هشت هزار نفر در این طرح شرکت دارند.

وی یادآورشد: مربیان و سرمربیان و کلیه فعالین این دوره ها باید آموزش های لازم را گذرانده باشند و علاوه بر دانش باید آشنا به اصول روابط عمومی باشند و بتوانند ارتباط صمیمی و تنگاتنگی را با شرکت کنندهها و اعضای گروه و حتی در صورت نیاز بویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی با خانواده های نوجوانان و کودکان شرکت  کننده داشته باشند.

هاشمی در زمینه بازتاب نتایج این طرح با اشاره به تهاجم فرهنگی و شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان، گفت: نتایج خوبی را شاهد هستیم و خانواده ها و شرکت کنندهها از برگزاری این حلقه ها و اثرات مثبت اخلاقی، اعتقادی و مذهبی و دیگر ثمرات این نشست ها ابراز رضایت نموده اند.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
بسیجی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 خرداد 1391 - 12:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقا : به جدتون خیلی دوستتان داریم و هر جا باشید مایه خیر و برکتید . انشاالله مسئولین قدر این عزیز را بدانند .

You cannot copy content of this page