عملیات ساماندهی و مرمت آب انبارهای اردکان آغاز شد

دسته: استان , محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
یک دیدگاه
شنبه - 3 خرداد 1393

یزد-ایرنا- سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری گفت: درپی پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی مرمت وبهسازی آب انبارهای سطح شهر آغاز شد .

ˈهادی محمودیˈ در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری درسال93تعداد 10 آب انبار قابل استفاده در سطح شهر را شناسایی و عملیات بازسازی و مرمت آن را دردستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد:آب انبارهای حاج محمد رضا، آ قاصادق ، حاجی خدیجه، شریعتی ، میرزا بارجینی، چاووش ، دق عباس علی ، علی مراد، امام وآب انبارعلی بیک عملیات بازسازی و همچنین آبگیری مخازن آنها شروع شده است.

سرپرست سازمان بهسازی ونوسازی با بیان اینکه آب انبارها بناهای با ارزشی هستند که از گذشته به یادگار مانده اند افزود: این بناها پیش از آنکه یک عنصر شهری باشند، دارای ابعاد فرهنگی و اجتماعی بوده و تجربه گران سنگی از هنر ایرانی و ارزش های اعتقادی می باشند، بنابراین لازم است در حفظ و نگهداری آن نهایت تلاش و کوشش خود را به کاربریم.

محمودی با اشاره به اینکه حفظ و احیای این بناهای ارزشمند ضروری است گفت: صرف نظر از اینکه آب انبارها سرمایه فرهنگی و ملی محسوب می شود می توان به عنوان مخازن تامین آب در مواقع بحرانی از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بعضی از آب انبارها را می توان با تغییرکاربری حفظ نمود افزود: متاسفانه بسیاری از آب انبارها بنا به دلایلی کاربری اصلی خود را را از دست داده اند و باید با بررسی و مطالعه دقیق، کاربری جدیدی برای آنها تعریف کرد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با هزینه 200 میلیون تومان وتا پایان سال وازمحل اعتبارات عمرانی وبا نظارت واحد فنی و عمرانی شهرداری به بهره برداری خواهد رسید.ک/3

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
اردکان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 خرداد 1393 - 10:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

استاندار عزیز که از اهالی اردکان هستند ، با تشکر از پیگیریها و تلاش ایشان
خسته نباشی استاندار عزیز.

You cannot copy content of this page