رئیس دامپزشکی بافق خبرداد: واکسیناسیون تب مالت 10 هزار دام سبک در بافق

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
یکشنبه - 18 خرداد 1393

رئیس دامپزشکی بافق: واکسیناسیون بیماری تب مالت در بیش از 10 هزار دام سبک روستاهای شهرستان بافق انجام شد.

221-300x224

علی میرزایی  به « بافق فردا» گفت: واکسیناسیون بیماری تب مالت در بیش از 10 هزار دام سبک روستاهای شهرستان بافق انجام شد.

رئیس دامپزشکی بافق با بیان این مطلب که بیماری تب مالت از بیمارهای مشترک بین دام و انسان است، افزود: به توجه به مشاهد چند مورد بیماری تب مالت انسانی در روستاهای شهرستان واکسیناسیون این بیماری امسال قبل از آغاز طرح سالیانه انجام شد.

وی با بیان این مطلب که سقط جنین  در ماه سوم به بعد در گوسفند و 5 ماهگی به بالا در گاو از علائم این بیماری است، عنوان کرد: برخی علائم مانند کاهش شیر، ورم پستان ولنگش نیز در حیوان دیده می شود ولی برخی مواقع دام بدون علائم ولی آلوده است.

وی افزود:  شیر، ترشحات رحمی هنگام زایمان و دست زدن به جنین سقط شده از راه های انتقال این بیماری است.

وی با اشاره به ضرورت همکاری دامداران در انجام واکسیناسیون  دام ها، گفت: برخی دامداران در سال های گذشته استقبال خوبی را از این طرح نداشتند ولی امسال همکاری خوبی را شاهد بودیم.

میرزایی خوردن شیر نجوشیده حیوان بیمار را از روش های انتقال این بیماری برشمرد و افزود: جوشاندن شیر به مدت یک دقیقه برای از بین رفتن میکروب این بیماری ضرورت دارد.

رئیس دامپزشکی بافق بااشاره به آثار ضعف و تب شدید و درمان سخت این بیماری در انسان، عنوان کرد: دامداران حداکثر همکاری را برای واکسیناسیون دام ها برای پیشگیری از این بیماری با شبکه دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page