برگزاری همایش ملی ماهی تیلاپیا نیمه دوم سال در بافق

دسته: اقتصادی , عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 21 خرداد 1393

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در نشستی که با حضور معاون فرماندار و برخی از مسئولان محلی در مرکز تحقیقات ملی آبزیان آبهای شور بافق برگزار شد از برگزاری همایش ملی ماهی تیلاپیا آذر ماه سال جاری در شهرستان بافق خبر داد.

“دکتر محمد پورکاظمی” هدف از بازدید و سفر به بافق را آشنایی با فعالیتهای مرکز تحقیقات ملی آبزیان آبهای شور بافق عنوان کرد و گفت : پروژه کلان تولید ماهی تیلاپیای ابرنر یکی از بزرگترین پروژه کشور در حوزه آبزیان است که با حمایت و مساعدتهای وزرات جهاد کشاورزی و سازمان شیلات کشور که در شهرستان بافق در حال اجرا است .

وی به تولید بیوتکنیک ماهی ابرنر در مرکز بافق اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تغییر جنسیت ماهیان و مولد سازی در پروژه تستی که انجام خواهیم داد در زمان مقرر به تولید بیوتکنیک ماهی ابرنر در این مرکز دست یابیم.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در این نشست از برگزاری همایش ملی تیلاپیا در بافق خبر داد و گفت: با هماهنگی و برنامه ریزی اولیه ای که در این نشست شد مقرر شد اولین همایش این گونه آبزی پروری در نیمه دوم سال جاری در این شهرستان با حضور اساتید و خبرگان شیلات کشور برگزار شود.

پور کاظمی افزود: در حاشیه برگزاری همایش برگزاری کارگاههای آموزشی با حضور اساتید بین المللی با موضوع تیلاپیا در برنامه داریم زیرا ماهی تیلاپیا با تمام فرصتها و موقعیتی که دارد می تواند برای توسعه آبزی پروری کشور دربعد تحقیقات موثر باشد.

وی در ادامه به اهداف و برنامه های مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اشاره کرد و گفت: مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با 13 پژوهشکده و مرکز ملی که در اختیار دارد که وظیفه اصلی آنان در راستای توسعه تحقیقات کاربردی بویژه افزایش تولید و تضمین صید صیادان و حفاظت و بازسازی ذخایر و بهره برداری پایدار از شیلات ایران است که بیش از 300 مورد در سطح کشور در حال اجرا می باشد.

DSC09630 DSC09631


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page