سرنوشت نیمی از شهر با وضعیت آینده سنگ آهن بافق گره خورده است

دسته: عمومی
۶ دیدگاه
سه‌شنبه - 27 خرداد 1393

سخنگوی شورای شهربافق با انتقاد از عدم ایجاد صنایع و کارخانه های جوارمعدنی و تکمیل چرخه فولاد در بافق، عنوان کرد: سرنوشت کارکنان و عمده مشاغل شهرستان شامل بازار و اصناف، موسسات خدماتی، کامیون داران و مالکین خودروها و دستگاه های سنگین و برخی دیگر مشاغل با وضعیت آینده سنگ آهن بافق در ارتباط است.
محمدعباسی در گفت و گو با خبرنگار«بافق فردا» عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق یکی از بزرگترین مجموعه های معدنی و اشتغال این شهرستان است که به تنهایی در بخش های مختلف بیش از 5 هزار نفر پرسنل در آن مشغول فعالیت هستند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق افزود: تعدادی نیز در کارگاه ها و مشاغل خدماتی مرتبط با این مجموعه معدنی در شهرستان مشغول هستند که کسب درآمد و روزیشان اکنون به طور غیر مستقیم با فعالیت های این مجموعه معدنی در ارتباط است.
سرنوشت نیمی از شهر با وضعیت آینده سنگ آهن بافق گره خورده است
وی با اشاره به بیش از 5 هزار شاغل دراین مجموعه معدنی، گفت: سرنوشت خانواده های این کارکنان مجموعه معدنی که بطور تقریبی بیش از 20 هزار نفر و نزدیک به نیمی از جمعیت شهرستان بافق را تشکیل می دهند با وضعیت آینده و اشتغال این مجموعه معدنی گره خورده و نگرانی های زیادی را برای شهروندان این شهر کویری کوچک داشته است.
نبود صنایع و کارخانه های اشتغال زا در شهرستان
وی با اشاره به وضعیت کویری و نبود صنایع و کارخانه های اشتغال زا در این شهرستان، افزود: به نظر بنده این دغدغه و نگرانی خانواده ها در قبال وضعیت خود و آینده فرزندانشان بسیار بجا و درست است چون در این صورت مردم بافق مانند برخی شهرها مجبور به مهاجرت و ترک دیار برای تامین معاش می شوند.
عدم تحقق برخی از قول ها در زمینه ایجاد صنایع شهرستان
عباسی بااشاره به عدم تحقق برخی قول ها در زمینه ایجاد صنایع و کارخانه ها در شهرستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته نه تنها صنایع و کارخانه های جدیدی در این شهرستان ایجاد نشده است بلکه اندک کشاورزی و مشاغل سنتی نیز بدلیل عدم توجه مسئولین نه تنها رشد نکرده بلکه برخی نیز نابوده شده و این فرصت های شغلی از دست رفته است.
نقش حمایتی سنگ آهن از روستاها و نهادهای عمومی
وی افزود: نقش حمایتی و خدمات این شرکت از روستاها، مراکز علمی و مذهبی و بسیاری از نهادهای عمومی شهرستان نیز از موارد قابل توجهی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
تجربه  نامناسب بخش خصوصی در شهرستان
عباسی با اشاره به تجربه و روند فعالیت نامناسب بخش خصوصی و برشمردن برخی موارد، خاطرنشان کرد: عمده مشاغل شهرستان که شامل بازار و اصناف، بانک ها، موسسات خدماتی، کامیون داران و مالکین خودروها و دستگاه های سنگین و بسیاری از پیمانکاران کوچک و بزرگ و دیگر مشاغل با وضعیت آینده این مجموعه معدنی گره خورده و در ارتباط است.
محرومیت شهرستان بافق از گاز و جاده و غیره
عضو شورای اسلامی شهربافق با اشاره به محرومیت ها و عدم توجه به اساسی ترین نیازهای این شهرستان از جمله گاز، جاده، مراکز درمانی و آب شرب مناسب وغیره، بیان کرد: مسئولین باید این فرصت را قدر دانسته و با همدلی و همراهی از این مجال حداکثر استفاده را جهت عمران، توسعه و اشتغال شهرستان ببرند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
داود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 خرداد 1393 - 11:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مطمئنا با دولتی ماندن سنگ آهن ما همان راه 40 سال را ادامه خواهیم داد. اگر کسی چیز دیگری میگوید دلیل بیاورد

س.ه.س این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 خرداد 1393 - 11:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

شمارفتیدلغوش کنیدچی شد؟؟؟

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 خرداد 1393 - 11:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اگر بخش های خصوص در شهرستان نمیوانند موفق باشند دلیلش خود سنگ آهن است ، چون بخش خصوصی عمده مشکلش نیروی انسانی ست که همه شوق ورود بسنگ آهن را دارند و بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده اند.
درمورد گاز نیز مشکل از مسئولین است چگونه نوق گاز داره شده ولی ماه نه ؟
در زمینه کارخانه دولت برای شهری کارخانه نمیزند (البته استثناهایی هست) بهتر است شورا به شهرهای صنعتی سری بزنند ببینند مردم خود دنبال ایجاد کارخانه هستند یا دولت .
اگر هم این معدن حالا 5000 نیرو دارد یعنی چند برابر ظرفیت دلیلش دادن حقوق بالا است چرا کارگران از کارخانه ها و گارگاههای دیگر استقبال نکردند و آنها را به نابودی کشاندن و سرمایه گزاران دیگر را نا امید کردندبعنوان مثال کارگاههای شهرک صنعتی بافق شهرک صنعتی مبارکه کارخانه ماکارانی کارخانه کاشی و …

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 خرداد 1393 - 11:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دمتون گرم.زنگ مکه زدید وگزارش گرفتید

سید بنیامین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 خرداد 1393 - 1:20 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنونتیم آقای عباسی عزیز
انشاالله موفق باشید

همکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 خرداد 1393 - 11:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جواب محمود:شما میدونی خصوصی یعنی چی؟یعنی سرمایه و ..از خودت بیا کارکن.نه اینکه فقط حقوق ما رو ازمعدن بگیره سهم خودش رو برداره بعد بده به ما.نه اینکه کارخانه فراوری رو دولت بسازه قطعاتش رو بخره بعد اقایی بیاد راحت سودش رو به جیب بزنه.اگر معدن نیرو زیاد داره دلیلش فقط حقوق بالا نیست.چون کسی به کاخانه خصوصی کاشی و ماکارونی اعتماد نداره و دیدید که چه جوری کله پا شدند.چرا؟چون فقط اومدن ظاهرا کارخونه زدن امتیاز بگیرن .نمیدونستن نمیشه به این اسونیها با میبد رقابت کنن؟میگید از کارخونه های دیگه استقبال نکردن.حالا کارخونه ماکارونی قرار بود چند نفر رو بگیره؟ذوب روی رو هم دیدید اسم بافق روش بود یزدیها بیشتر بودن بعدش عاقبتش همین شد

You cannot copy content of this page