کارگروه مناسب سازي اماکن و معابر بافق تشکیل جلسه داد

دسته: اجتماعی , عمومی
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 27 خرداد 1393

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ؛ جلسه کارگروه مناسب سازي اماکن و معابر با حضورمعاون فرماندار و اعضای این کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد

در ابتداي جلسه “محمد علی طالعی” معاون فرماندار ضمن عرض خير مقدم در خصوص ضرورت و اهميت پرداختن به موضوع مناسب سازي سخنانی ایراد و بر نقش شهرداری ها ، شورای شهر و اداره راه و شهرسازی در راستای اجرای طرح های مناسب سازی معابر و اماکن عمومی با نظارت بهزیستی اشاره و تأکید کرد.

“دکتر محسن خوشگذران” ضمن تشریح عملکرد مناسب سازی و اشاره به ماده دو قانون حمايت از معلولان اظهار داشت: اين قانون تاکيد بر مناسب‌سازی اماکن عمومی و نهادهای مختلف برای استفاده بهينه افراد معلول و کم‌توان دارد.

رئيس اداره بهزيستی بافق تصريح کرد: مناسب‌سازی محيط علاوه بر برخورداری معلولان و جانبازان می‌تواند برای سالمندان و کسانی که دچار شکستگی اعضا بوده و مجبور به استفاده از وسايل توانبخشی هستند، ثمربخش باشد .

وی با اشاره به مناسب‌سازی فضا‌های عمومی و امکانات موجود در سطح شهر گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته های معلولان این است که مسئولان شهری این ضرورت را در نظر بگیرند تا آنها به تنهایی بتوانند از فضاهای شهری دیدن کنند و با کمترین مشکل رفت و آمدی مواجه شوند.

رئیس اداره بهزیستی تاکید کرد: در سال های گذشته اقداماتی برای مناسب‌سازی اماکن عمومی در سطح شهر صورت گرفته است ولی این اقدامات کافی نیست و باید در این بخش شاهد اقدامات جدی‌تری همچون : ایجاد رمپ‌های قابل استفاده، ایجاد دستگاه خودپرداز ویژه معلولان و …. باشیم.

شهردار بافق نیز در این نشست گفت : شهرداری‌ها نیز موظف هستنداز صدور پروانه احداث یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری کنند.

رحمت اله عفتی افزود: مجوز بسیاری از فضاها و ساختمان‎های تجاری توسط شهرداری صادر می‎شود لذا شهرداری برنامه ریزی مدونی را در نظر دارد تا رفاه حال شهروندان معلول و جانباز رعایت شود.

IMG_9677 IMG_9678 IMG_9693


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 خرداد 1393 - 11:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ازنکات جالب و حاشیه ای این نشست عدم شرکت یکی از نماینده های معلولین بافق در این برنامه بدلیل وجود پله های نامناسب مکان برگزاری بود!!!

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 خرداد 1393 - 6:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام شما مشکل داروخانه ابتدای خیابان مسجد جامع را حل کنید مناسب سازی پیش کش

You cannot copy content of this page