دوازدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن ایران به میزبانی یزد برگزار می‌شود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 29 خرداد 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا کارگران، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوازدهمین اجلاس هیئت عمومی نظام مهندسی معدن ایران در روزهای سوم و چهارم تیرماه سال جاری با حضور اعضای اصلی هیئت مدیره نظام مهندسی کل کشور در یزد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این مراسم که در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار می‌شود، 220 نفر از سران معدن کشور در یزد حضور می‌یابند و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم به سخنرانی خواهد پرداخت.

کارگران ادامه داد: بررسی عملکرد سازمان نظام مهندسی استان‌های مختلف کشور در سال 92 همچنین تحلیل و برنامه‌ریزی بودجه از محورهای این اجلاس است.

رئیس هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان یزد با اشاره به اینکه در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از توانمندی‌های معدنی استان یزد به نمایش گذاشته خواهد شد، بیان کرد: توانمندی‌های مهندسان معدن استان یزد نیز علاوه بر اینکه در بانک اطلاعاتی اعضای سازمان نظام مهندسی معدن ثبت شده، در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

کارگران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن از سال 82 در کشور شکل گرفت و فعالیت خود را نیز در استان یزد آغاز کرد، یادآور شد: سازمان نظام مهندسی معدن در گرایش‌های زمین‌شناسی، متالوژی و نقشه‌برداری عضو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن اعضای خود را رده‌بندی می‌کند تصریح کرد: اعضای نظام مهندسی معدن در گروه‌های پی‌جویی و اکتشاف، استخراج و نقشه‌برداری و فرآوری رده‌بندی و ساماندهی می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان یزد خاطرنشان کرد: نظام مهندسی معدن در استان یزد هم‌اکنون یک هزار و 100 عضو دارد که 350 نفر از اعضا رتبه‌بندی شده و بر اساس صلاحیت خود به متقاضیان تخصص‌های خود خدمات ارائه می‌دهند.

کارگران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در استان یزد 360 پروانه بهره‌برداری معدن به ثبت رسیده که این امر نشان از معدنی بودن استان یزد دارد.

وی ادامه داد: کشور ما با توجه به شرایط ویژه جغرافیایی، منبع غنی از ذخائر معدنی است و تنوع ذخائر آن منحصر به فرد است و در این میان استان یزد نیز شرایط بسیار مطلوبی در این زمینه دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان یزد تصریح کرد: در کشور بیش از 60 نوع معده معدنی شناسایی شده که در یزد 50 نوع آن به طور قطع وجود دارد اما ممکن است برداشت برخی از آنها اقتصادی نباشد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 40 درصد تولید سنگ‌آهن کشور در استان یزد انجام می‌شود و به جز سنگ‌‌آهن، ذخائر غنی سرب، روی و … در استان یزد وجود دارد.

کارگران در بخش دیگری از سخنان خود، نظام مهندسی معدن را پل ارتباطی میان دانشگاه و معدن دانست و تصریح کرد: با توجه به آموزش‌هایی که به مهندسان معدن ارائه می‌شود، مهارت در مهندسان معدن استان یزد بالاست و علاوه بر ذخائر خوب معدنی، نیروهای کارآمد و متخصص در این حوزه نیز شرایط بهره‌برداری از معادن این استان را مطلوب کرده است.

وی ادامه داد: ارتباط میان معدن و دانشگاه سبب شده تا فارغ‌التحصیلان معادن، کمترین نیروی بیکار را در بین فارغ التحصیلان داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان یزد در این نشست همچنین به بیان مهم‌ترین چالش‌های معدنکاران استان یزد پرداخت.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
احمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 4:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر مهندس. بافقی

You cannot copy content of this page