الگوهای مثبت

دسته: عمومی
۵ دیدگاه
شنبه - 31 خرداد 1393

01

نوشته حال حاضرتوصیه ایست دوستانه به کسانی که دوست دارند خوب باشند وبا رفتارهای نیک خویش الگوی مناسبی برای اطرافیان و نسل جوان باشدونیتشان تکثیر خوبی ها درجامعه .

همانگونه که بسیاری از جنبه‌های شخصیتی و رفتارهای ما از طریق مشاهده رفتار دیگران شکل گرفته، امروز نیز بسیاری از رفتار و گفتار و منش های ما، شخصیت و رفتار فرزندان و اطرافیان ما را تحت تاثیر قرار می دهد.بنابراین همواره باید مواظب گفتار و کردار خودباشیم.

عدم احترام به قوانین اجتماعی وعدم رعایت حقوق دیگران از چشمان تیزبین فرزندانمان دور نمی ماند.

هستند فرزندانی که با الگوبرداری ازرفتارهای نادرست و به ظاهر کم اهمیت بزرگترهای خود ،تندخو و سرکش گردیده و باعث ایجاد تنش بین خانواده و اجتماع شده اند.

بطورمثال والدینی که درمعابرعمومی ازشیشه خودرواقدام به پرتاب زباله می نمایند ویا هنگام پارک نمودن خودروهیچگونه جوانبی را رعایت نمی نمایند به فرزندان خود نافرمانی از قوانین را آموزش داده اند.

پدری که خود مواد مخدر مصرف می نماید وحتی در ملا ءعام اقدام به مصرف قلیان و سیگار می نماید چگونه می تواند فرزند خویش را از استعمال مواد مخدرنهی نماید؟

تقلید، از غرائز نیرومند و ریشه‌دار در انسان است که از طریق آن فرزندان  بسیاری از آداب  معاشرت، رسوم زندگی وافکار مثبت را را از دیگران می‌آموزند و در مرحله بعد، از تقلید عبور نموده  به الگو می‌رسند. چشم دریچه ذهن انسان است و فرزندان بیشتر از راه چشم تربیت می‌شوند نه از راهگوش. یعنی آنها چیزهایی را که می‌بینند، باور می‌کنند و عمل می‌کنند، نه چیزهایی را که می‌شنوند. پس مراقب اعمال خود باشیم که در آینده خودرا ملامت ننماییم.

تمایل به پوشیدن لباس قهرمانان وشخصیتهای فیلمهای کارتونی و ورزشی ومیل وافر کودکان به انجام حرکات وتکرار دیالوگها (نمونه کارتن پینوکیو،پسرشجاع وغیره…) نوعی ازتقلید چشمی به واسطه تماشای  فیلم ها میباشد.

والدین و دیگر الگوها با رفتار مثبت خود می‌توانند خصلت‌هایی همچون امانت داری، صداقت، وفای به عهد، حق‌جویی وافکارمثبت را در فرزندان خود احیاء نموده و یا با رفتارهای اشتباه خود آنها را از میان ببرند.

علاوه بر همه این موارد کمک به نیازمندان وشرکت در امور عام المنفعه وبه اتفاق فرزندان رفتن به اماکن ورزشی وشرکت در تمرینات ورزشی بهترین الگوی مناسب برای فرزندانمان می باشد.

باتشکر.ماشاالله حاجی شمس الدینی

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 تیر 1393 - 1:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حاجی خداییش حالا وقته این حرفاست؟؟؟
سنگ آهن را بردند یک آب هم روش -پس فردا جواب بچه هامونو چی بدیم.بیکار و الاف اند در آینده حاجی.
ما ترسوها الگوشونیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کارمند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 تیر 1393 - 12:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در جواب محمود
محمود جون چرا فکر میکنی همه باید توی این سایت از سنگ آهن ودفاع از حقوق های میلیونی کارکنانش بنویسند؟؟؟
اصلا به درک که خصوصی بشه .مگر توی این 40 یا 50 سال که دولتی بود چه گلی به سر شهرمون زدند که حالا نباید خصوصی بشه؟؟
بنده با خصوصی شدن اصلا موافق نیستم ولی وقتی میبینم که حقوقهای بالا باعث تورم بیش از حد در بازار شهرمونه وتبعیض بیداد میکنه از خصوصی سازی ناراحت هم نیستم.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 تیر 1393 - 12:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

محمود جون تو اصلا به فکر فردای بچه ها نیستی وفقط به فکر حقوق های یامفت خودتی

داود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 2 تیر 1393 - 11:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
توصیه بجا و مقوله قابل بحث و جالبی بود ممنون از شما

مظفری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 2 تیر 1393 - 12:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و ممنون از آقای شمس الدینی

كودكان خود را برای زمانی غیر از روزگار خویش پرورش دهید ، چراكه آنان در روزگاری كه با دوران شما متفاوت است به وجود آمده اند . ( امام علی علیه السلام

You cannot copy content of this page