مدیر حوزه علمیه الزهراء(س) شهرستان بافق به عنوان مدیر نمونه استانی معرفی شد

دسته: بانوان، کودکان , فرهنگی، هنری، مذهبی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 8 خرداد 1391

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهراء(س) بافق ، دومین همایش تقدیر و تشکر از اساتید و کادر حوزه های علمیه در دفتر نماینده ولی فقیه آیت الله ناصری برگزار شد . در این همایش که با حضور تمامی مدیران ، موسسین و اساتید حوزه های علمیه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین محمدی هنزائی مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد در ابتدا ضمن معرفی حوزه های دایر در شهرستان و ساختمان های در حال احداث ، به رشد چشمگیر فعالیتهای حوزه های علمیه خواهران درچند سال اخیر اشاره کرد و با بیان مشکلات موجود در حوزه های علمیه ادامه داد : حوزه های علمیه علاوه بر تلاش تمام دست اندرکاران ، کمک های نقدی و غیر نقدی بیشتری را برای پیشبرد اهداف خود می طلبد .

در طی این همایش که ائمه جماعت اکثر شهرستان ها حضور داشتند آیت الله ناصری گفت : هم اکنون جامعه بیش از پیش به نقش پررنگ طلاب بخصوص در میان جوانان نیازمند است و امر عفاف و حجاب مسئله ای است که بیش از هر چه چیز دیگر جامعه و بخصوص جوانان ما باید توجه بیشتری به آن داشته باشند. نماينده ولي فقيه در استان ضمن اشاره به مقام والای اساتید و کادر حوزه های علمیه بیان کرد: اگر هر طلبه بتواند به گونه ای مناسب نقش خود را در برابر همسالان خود ایفا کند جامعه ای سالم خواهیم داشت.

وي گفت: با توجه به کلیدی بودن نقش طلاب ، حضور هر چه بیشتر آنها بالأخص در امر تبلیغ تأثیر بسزایی در آینده کشور خواهد داشت و ضمن معرفی جایگاه رفیع حوزه های علمیه از مسئولین خواست تا در شناساندن هر چه بیشتر حوزه علمیه به عموم مردم و بخصوص جوانان تمام تلاش خود را به کار گیرند .

در پایان همایش از کلیه مدیران و اساتید و کادر تقدیر شد و مدیر حوزه علمیه الزهراء(س) شهرستان بافق به عنوان مدیر نمونه استانی معرفی شد . دست افشان مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق علت موفقیت خود را چنین بیان کرد :

-ارتقاء سطح علمی ، فرهنگی، پژوهشی حوزه علمیه الزهراء(س) نسبت به سایر حوزه های استان در مدتی کمتر از یک سال .

-کسب رتبه سومی کشور در پژوهش .

– کسب رتبه اول استانی و جزء سه رتبه اول کشوری در زمینه پذیرش طلبه ، در پذیرش سال 91 که بیش از 120 نفر برای پذیرش در حوزه ثبت نام کردند

– از نظر علمی حوزه علمیه الزهراء(س) تنها مدرسه ای است که از لحاظ اساتید مجرب خود کفا بوده و اساتید این حوزه، دارای مدرک سطح 3 حوزه و کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه و دارای مجوز از مرکز مدیریت قم می باشند .

– در زمینه آموزش از جمله مدارسی می باشد که دارای معدل 20 در بین دانش پژوهان می باشد .

– از نظر معاونت فرهنگی نیز می توان به فعالیتهایی از جمله موارد ذیل اشاره کرد : تهیه بروشور ، وِیژه نامه ، برگزاری کلاسهای اخلاق در سطح شهرستان با حضور اساتید اخلاق از قم ، برگزاری کلاسهای وبلاگ نویسی برای تمامی طلاب و اساتید حوزه ، برگزار کلاسهای تربیت مبلغ ، ایجاد کانون دانش آموختگان و فراخوان کلیه فارغ التحصیلان حوزه ، فراخوان مقاله در بین طلاب که دراین فراخوان طلاب مقالات علمی خود را ارائه کردند و …

– از نظر اجرایی : پروژه ساختمان در حال احداث حوزه واقع جنب دانشگاه پیام نور بافق علیرغم راکد ماندن این پروژه طی چند سال هم اکنون و در کمتر از 6 ماه پیشرفت قابل توجهی کرده و در حال تکمیل بوده و تا مهر ماه 1391 تحویل داده خواهد شد .

شایان ذکر است که حوزه علمیه الزهراء(س) شهرستان بافق هم اکنون با بیش از 70نفر دانش پژوه مشغول به فعالیت می باشد که انشاء الله برای نیمسال اول 92-91 به این تعداد افزوده خواهد شد .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
مطهره این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 19 خرداد 1391 - 10:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام … گاهی ما آدمهایادمان می رود از پایه گذاران این قبیل مکانها مثل حوزه علمیه خواهران بافق نامی ببریم یا برای شادی روحش صلواتی بفرستیم… معرفت شناسی یکی ازدروس است وعمل به آن سخت… برای شادی روح آیت الله میرغنی زاده صلوات

دوست این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 13 اردیبهشت 1392 - 7:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بیستون راعشق کندو شهرتش فرهاد برد

You cannot copy content of this page