فرمانداربافق و بخشدار بخش مرکزی در سبزدشت مشکلات روستاییان را بررسی کردند

دسته: روستا , عمومی
۸ دیدگاه
دوشنبه - 2 تیر 1393

 سیدمهدی طلایی‌مقدم، پیش از ظهر امروز در مسجد بشکان در جمع مردم این روستا اظهار داشت: بنا داریم به همه روستاهای منطقه سرکشی کنیم و این دومین سفر روستایی است که در میان مردم این روستا هستیم.

فرماندار بافق گفت: این منطقه به لحاظ پاره‌ای از موارد، مشکلاتی داشته‌اند که به خاطر بلاتکلیفی به آنها توجه نشده است.

وی که به همراه بخشدار مرکزی و تنی چند از مسئولان شهرستان بافق به این منطقه سفر کرده است در مورد مشکلات مطرح شده بیان کرد: عدم توجه چند سال اخیر به این خطه سبب شده تا مشکلات مردم لاینحل باقی بماند.

طلایی مقدم، مردم 34 نقطه را مستحق توجه بیشتر دانست و گفت: باید اعضای شورای اسلامی و دهیار این روستا با اختیارات بیشتری مشکلات را پیگیری کنند تا به یاری خدا برخی از عقب ماندگی‌ها جبران شود.

فرماندار بافق به اتفاق همراهان از پروژه نیمه تمام به‌سازی معابر، قنوات و استخر شکسته روستای بشکان بازدید کرد.

تامین آب آشامیدنی سالم، ساماندهی گلزار شهدا، بهبود عبور و مرور روستایی، لایروبی قنوات، مبارزه با هجوم موش‌های صحرایی، بهسازی گورستان، آسفالت باقیمانده کوچه‌ها و … از جمله خواسته‌های مردم بود که با فرماندار بافق در میان گذاشته شد و طلایی مقدم در زمینه پیگیری آنها قول مساعد داد.

چند تن از اهالی بشکان در حاشیه بازدید فرماندار از اماکن مختلف این روستا بیان کردند: ما الحاق این منطقه را به بخش کنونی آسفیج معضل بزرگ می‌دانیم و از مسئولان دلسوز دولت اعتدال و امید می‌خواهیم تا این 34 نقطه روستایی را به وضعیت قبلی تقسیماتی خود یعنی بخش مرکزی بافق بازگردانند.

علی عسکری، دهیار بشکان ضمن ابراز ارادت و احترام به مردم و مسئولان آسفیج و بهاباد گفت: مردم این منطقه هیچگونه سنخیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مراوده و همچنین راه مناسب ایاب و ذهاب با آسفیج ندارند.

وی با بیان اینکه جمعیت 34 نقطه بر اساس سر شماری سال 90، سیصد نفر است، عنوان کرد: مردم این منطقه از اینکه بدون اطلاع به آسفیج ملحق شدند نگرانند و مسئولان بدانند این جمعیت اندک تاثیر مثبت و منفی بر بخش کنونی آسفیج نخواهد گذاشت.

بتول آبید، مسئول شورای اسلامی بشکان هم عنوان کرد: مردم آسفیج و بهاباد برادران و خواهران دینی ما هستند ولی الحاق 34 نقطه بخش مرکزی بافق به بخش آسفیج بهاباد مردم را سخت آشفته و نگران کرده است.

وی به تشریح پیشرفت‌های عمرانی و آبادانی روستاهای دهستان سبزدشت بافق در طول چهار سال گذشته پرداخت و افزود: در این مدت چون عوارض 34 نقطه بر مبنای بهاباد محاسبه و پرداخت می‌شد، تکافوی هزینه جمع‌آوری زباله را نمی‌کرد.

آبید ابراز امیدواری کرد: از این پس که زحمات این منطقه به فرمانداری شهرستان بافق محول شده است، شاهد رفع کاستی‌ها و جبران عقب ماندگی‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم این منطقه از لحاظ اشتغال فرزندان، تامین مایحتاج زندگی، پزشک و درمان، دید و بازدید با اقوام  استفاده از اتوبوس و قطار برای مسافرت‌های برون شهری و … با شهرستان بافق سر و کار دارند.

حسین رشیدی نیز به کمبود و قطع مکرر آب شرب اشاره کرد و گفت: برخی از منازل پنج تا شش روز بدون آب هستند.

عضو هیات امنای مسجد بشکان ادامه داد: سال گذشته در ماه مبارک رمضان برخی از خانه‌ها بیش از 18 روز از نبود آب رنج می‌بردند.

رشیدی از مسئولان مربوطه خواست: تصمیمی اتخاذ کنند که روزهای تلخ رمضان سال قبل، امسال نیز تکرار نشود.

به گزارش فارس، فرماندار بافق و هیئت همراه برای سرکشی و بازدید از سایر روستاهای 34 نقطه، بشکان را به مقصد روستای خوسف ترک کرد.

روستاهای خوسف، دشتخوان، علی آباد، محمد آباد، رضوان و بیدان پنج از جمله روستاهایی بود که مورد بازدید طلایی مقدم قرار گرفت و وی از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شد.

کمبود آب آشامیدنی، خسارات سرمازدگی و خشکسالی‌های متوالی، پر شدن قنات رضوان بر اثر جاری شدن سیلاب‌های اخیر، مرمت قنوات و لایروبی برای دسترسی به آب زراعی، بهسازی جوی‌های صحرا، توجه به آثار تاریخی منطقه و توسعه صنعت گردشگری در این روستاهای خوش آب و هوا و بهبود عبور و مرور  معابر روستایی از مشکلاتی بود که فرماندار بافق از نزدیک با آنها آشنا شد و قول مساعد برای رفع مشکلات را داد.

در پایان این سفر مقرر شد مشکلات طرح شده به صورت مکتوب به فرمانداری بافق ارائه شود و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی منطقه پیگیر نتایج آنها باشند.

منطقه الحاقی در فاصله 90 کیلومتری شهر بافق قرار دارد و روزانه ده‌ها خودرو سبک و سنگین در مسیر بافق ـ بشکان و خوسف تردد می‌کنند.

فارس


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 تیر 1393 - 9:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از زحمات فرماندار معزز شهرستان و بخشدار گرامی بخش مرکزی بافق تشکر و قدردانی نموده و درخواست می نماییم به روستای باغدر نیز سرکشی و مشکلات پیش آمده را حل و فصل نمایند.
با احترام – اهالی باغدر

روستایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 تیر 1393 - 9:10 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تقدیر از بخشدار محترم جناب آقای مهندس فتاحی، متمنی است در خصوص افزایش سطح زیرکشت باغچه های منازل روستایی و به دنبال آن افزایش بی رویه مصرف آب انتقالی از دشت شیطور در روستاهای بخش مرکزی، اقدام مقتضی به عمل آورید.

مجید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 تیر 1393 - 9:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با توجه به اینکه این دومین سفر فرماندار و بخشدار مجترم به این روستاها میباشد امیدواریم که مشکلات این مردم عزیز به صورت جدی پیگیری و رفع شود.
کاش این نکته را هم مد نظر داشته باشن که کمتر بیست کیلومتر اسفالت میتواند بالغ بر ده روستا را در این منطقه پوشش دهد.

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 تیر 1393 - 12:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای فرماندار اول مشکل شهر را حل کن بعد روستا حتما موقع خوبی است میوها رسیده اب و هوا خوب است

سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 تیر 1393 - 1:15 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام جناب فرماندار خواهشن جاده دسترسی از بیمارستان تا مبارکه را پیگیری کنید تا راه ما نزدیک شود به بافق بخدا یک الی 2کیلومتر نیست مگر مبارکه مال بافق نیست با تشکر

سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 3 تیر 1393 - 1:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب مجید اقا کامنت شماره 3
خیلی به فکر آسفالت نباشید، بعدها مشکلاتی براتون پیش میاد که پشیمان خواهید شد. درسته که آسفالت خوبه و خیلی از مشکلات رو بر می داره اما هویت اصلی و بافت سنتی روستا رو به هم میزنه و راه متجاوزین به منابع طبیعی و خدادادی رو بیشتر باز می کنه. بنابراین دقت کنید که درخواست مناسبی از فرماندار و بخشدار داشته باشید.

    محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 2:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    درمورد حرف مجید که خواستار آسفالت بیست کیلومتر راه چند روستا میباشد موافق هستم چون درفصل زمستان با بارش برف و باران رفت وآمد بسیار مشکل حتی امکان پذیر نیست وساکنین با طولاتی شدن سردی هوا نمیتوانند
    حتی مایحتاج خود را تامین ودرصورت بیماری خود رابه مراکز درمانی برسانند.

حسين صادقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 9:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام..درود بر همگي….1)فاصله خوسف و بشكان تا آسفيچ 18 كيلومتر و تا بهاباد 30 كيلومتر اما تا بافق نزديك به 100 كيلومتر ميباشد…2)اهالي ساكن در خوسف و بشكان شديدا مي خواهند در حوزه شهرستان بهاباد و آسفيچ باشند نه بافق…..3)كي گفته سنخيت فرهنگي و ….. ندارند آنها كه نميدانند بدانند خوسف و بشكان قبل از سال 1369 براي صدها سال خاك هم بوده اند ……….ازدواج ها…فاميل بودن ها………از امتحانات نهايي شان گرفته كه در آسفيچ برگزار ميشده…آقاي عسكري پايين مدرك كلاس پنجم ابتداييتون يه نگاه بندازيد مهر مدرسه آسفيچه…..به نظر من نظر و خواست مسئولين خواست مردم است اما مردمي مي توانند براي سرنوشت اين روستاها تصمصم بگيرند كه ساكن اين روستاها هستند نه افراد مقيم بافق و يزد و تهران…..شكي نيست مسئولين در درجه اول رفاه و راحتي ساكنين اين روستاها را مي خواهند و ساكنين نظرشان حوزه شهرستان بهاباد است…و……والتماس دعا

You cannot copy content of this page