فرماندار بافق : امروز ضرور‌ی ‌ترین نیاز یک جامعه ، امنیت اجتماعی است

دسته: اجتماعی , عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 8 تیر 1393

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ جلسه امنیت اجتماعی شهرستان بافق با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد. فرماندار بافق ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امروز ضرور‌ی‌ترین نیاز یک جامعه امنیت اجتماعی است وایجاد امنیت اجتماعی، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت‌ها بوده است .

“سید مهدی طلائی مقدم” با اشاره به عوامل ایجاد و حفظ امنیت همچون خانواده ؛آموزش و پرورش ؛دانشگاهها ؛ رسانه ها ؛دادگستری و نیروی انتظامی؛افزود : در این میان مساجد نیز نقش مهمی دارند چون با تقویت روحیه دینداری افراد، تأثیری انکارناشدنی بر افراد و به تبع آن، جامعه خواهند داشت

فرماندار بافق تاکید کرد: از آنجايي كه بهترين برنامه هاي تربيتي مبتني بر امنيت اجتماعي در تعاليم دين اسلام و پيروي صحيح از ائمه اطهار(ع) وجود دارد؛ لذا انتظار مي رود مبلغين ديني ضمن تحليل موارد و نتايج مثبت آن بر جامعه موجب نشاط معنوي، ارزشي و فرهنگي در بين مساجد و نمازگراران می باشند لذا توصیه مشود در مساجد و تكايا و برنامه های ماه مبارک رمضان موارد به عنوان زيبنده ترين دستورهاي رفتاري و عملي روزه داران معرفي گردد.

معاون فرماندار نیز در این نشست با اشاره به این نکته که مسجد نهادی است که با تربیت صحیح افراد، امنیت اجتماعی را به بهترین صورت سامان می‌دهد افزود : تجربه نشان داده که تأمین امنیت اجتماعی از عهده دولت‌ها خارج است و مشارکت مردم در این امر ضروری است.واین مشارکت از مسیر مسجد میسر است.

“محمدعلی طالعی” آشنایی جوانان با مفاهیم ارزش و ضد ارزش، قانون و ضد قانون و اطلاع از حقوق خود و رعایت حقوق دیگران را از ارکان اصلی آموزش و انتقال مبانی امنیت اجتماعیدانست و افزود : بنابراین نقش هنر و مذهب و تعالیم مذهبی و شخصیت‌های دینی و نهادهای مذهبی مثل مساجد در تربیت و پرورش انسان‌ها در راستای پررنگ کردن امنیت اجتماعی بسیار حساس و حیاتی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق نیز در این نشست گفت: دشمن که به تأثیرحضور مردم در مساجد پی برده است به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و مساجداست.

“حجت‌الاسلام علی روحانی” با اشاره به این نکته که مساجد از گذشته منشأ تمامی حرکت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بوده‌اند که در این بین بعد امنیتی از ابعاد دیگر پررنگ‌تر بوده است ، افزود: استقبال شهروندان بافقی از مسجد و شرکت در نماز جماعت بسیار چشمگیر است به خصوص حضور 70 درصدی جوانان که باعث امیدواری است .

وی مسجد را باعث تقویت حریم خانواده‌ها دانست و تأکید کرد: اگر مساجد در میان خانواده‌ها جای خود را باز کند و اعضای خانواده در مساجد حضور فعال تری را داشته باشند، نور معنویتی که به خانواده منتقل می‌شود باعث حفظ حریم خانواده و حل بسیاری از مشکلات خانواده‌ها می‌شود.
روحانی ارتباط میان روحانیون و مردم را یکی از ثمرات مهم مساجد دانست و گفت: حضور در مساجد می‌تواند ارتباط خوبی میان مردم و روحانیون برقرار سازد و این مسأله باعث دینداری و امنیت بیشتر دینی در جامعه می‌شود.

DSC09689 DSC09690


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page