مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد: وضعیت یزد از کم‌آبی به بی‌آبی تغییر کرده است

دسته: اخبار ویژه , محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
یکشنبه - 8 تیر 1393
خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه یزد جزو کم بارانترین استان‌های دنیاست، گفت: وضعیت یزد از کم‌آبی به بی‌آبی تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نخستین کارگاه آموزشی مشترک مدیریت بحران و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی  استانداری با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در رابطه با نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت بحران‌های موجود، با تدریس مدیر کل سابق مدیریت بحران استانداری و در سالن این مدیریت برگزار شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری یزد در این کارگاه، بزرگترین مشکل در حوزه بحران را بحث فرهنگ‌سازی عنوان کرد و با بیان اینکه استان یزد جزو کم باران‌ترین استان‌های دنیا است، اظهار کرد: اینگونه که شاهد هستیم، نوع مصرف آب در یزد آنگونه که شایسته است نهادینه نشده است.

محمد امامی افزود: آب شرب استان ما از بیرون استان تامین می‌شود و با وجود دشواری‌های موجود برای تامین آب، هنوز این احساس در میان عموم ایجاد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو، افزایش آگاهی مردم نخستین کاری است که در این حوزه باید انجام بگیرد که بخشی از آن به عهده دولت و بخشی به عهده تشکل‌ها است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری یزد خطاب به سازمان‌های مردم نهاد گفت: ما نیازمند استفاده از توانمندی‌ها و گنجایش‌های شما هستیم چراکه شما بخشی از مردم هستید و از درون آنها انتخاب شده‌اید، شما باید برای استفاده درست از آب فرهنگ‌سازی و این حساسیت را ایجاد کنید که ما از کم آبی گذشته و به بی‌آبی رسیده‌ایم.

امامی با بیان اینکه اگر به درستی با مساله برخورد شود مدیریت آن نیز دشوار نخواهد بود، اظهار امیداواری کرد که با تشکیل تشکل‌هایی با دغدغه آب، احساس فرهنگسازی در مصرف آب در میان مردم بر انگیخته شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری یزد تصریح کرد: در این صورت است که دولت در رابطه با بحران آب موفق می‌شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page