کمبود آب را جدی بگیریم

دسته: اخبار ویژه
۴ دیدگاه
چهارشنبه - 18 تیر 1393

فرماندار

وضعیت کمبود آب در بافق نگران کننده است
فرماندار بافق وضعیت آب این شهرستان را بحرانی خواند و خواستار مدیریت صحیح مصرف شد.
به گزارش خبرنگار بافق فردا، سیدمهدی طلایی مقدم در جلسه بحران آب که در محل فرمانداری شهرستان بافق برگزار شد افزود: در پی خشک سالی چند سال اخیر وضعیت آب آن قدر بحرانی شده که به اندازه برداشت, در سفره های زیرزمینی جایگزین و ذخیره نمی شود.
فرماندار بافق گفت: در صورتی که خشکسالی تداوم داشته باشد وضعیت بدتر و بحرانی تر خواهد شد.
وی تصریح کرد: به ازای هر سال خشکسالی, 8 سال وضع را نامساعد می کند و این زمان برای جبران خیلی زیاد و بعضا نا ممکن است.
طلایی مقدم از وجود 135 رشته قنات در شهرستان بافق خبر داد و تصریح کرد از این تعداد 88 حلقه فعال و مابقی غیر فعال و خشک هستند.
وی برداشت آب از منابع این شهرستان را 84 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: 88 درصد در بخش کشاورزی, 8 درصد برای آشامیدن و 4 درصد در حوزه صنعت مصرف می شود.
فرماندار بافق حفر دو حلقه چاه و خرید یک مزرعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با انجام این اقدامات، مشکل آب روستاهای خوسف, قطرم و بشکان قطعا برطرف خواهد شد.همچنین فرماندار بافق افزود : آب شرب و نیاز آب صنایع جوارمعدنی باید مورد توجه قرار گیرد تا در بحث صنعت و اشتغال مشکل نداشته باشیم.
طلایی مقدم رعایت الگوی مصرف, مدیریت در ابعاد مختلف, آبیاری تحت فشار, ساخت بند خاکی و ترویج فرهنگ درست مصرف کردن را از مهم ترین راههای برون رفت از بحران کم آبی برشمرد.
بخشدار مرکزی بافق هم در این نشتست بر احیای الگوی مصرف تأکید کرد و گفت: خانه باغها در شهر به ویژه روستاها آب بیش از حد مصرف می کنند. محمدرضا فتاحی افزود: دراین مکانها که مصرف آب زیاد است باید به مشترکین هشدار داده شود تا الگوی مصرف را رعایت کنند.
بخشدار مرکزی بافق در ادامه گفت: در سطح شهرستان بافق حدود یک سوم کنتورها معیوب هستند که برای جلوگیری از مصرف بیش از حد آب و هدر رفت آن باید کنتورهای خراب بررسی و تعویض شوند.
بخشدار مرکزی بافق به مشکلات کمبود آب روستاهای قطرم, خوسف و بشکان اشاره کرد و افزود: مجوز حفر چاه خوسف و بشکان صادر شده و تأمین آب روستای بشکان نیز در اولویت قرار دارد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
دوست این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 تیر 1393 - 3:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ما ایرانیا تا برامون مشکلی پیش نیاد به فکر چاره نیستیم . ای کاش چند سال پیش به فکر آب بودیم (این مشکل از چند سال پیش مطرح شده بود اما خفیف تر).

سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 تیر 1393 - 8:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دست مسئولین درد نکند که بالاخره به فکر مشکل جدی کمبود آب هم افتادند.
به نظر م ن این اقداماتی که می خواهید انجام دهید راه حل پایداری نیست و مشکل را در درازمدت حل نخواهد کرد که هیچ، بلکه وضع بدتر هم خواهد شد. تنها اصلاح الگوی مصرف توسط مردم می تواند وضعیت موجود را بهبود ببخشد. حفر چاه راه حل پایدار نیست….همانگونه که تابحال نبوده است..

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 تیر 1393 - 12:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

پایدارترین روش برداشت اب قنات است و بس
قناتها را دریابیم . . .

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 19 تیر 1393 - 12:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بیاییم اعمالمان را خدایی کنیم اب را خداوند از اسمان بر روی سرمان می ریزد متاسفانه ما فکر می کنیم ایجاد کننده اب هستیم مشکل ما ضعف ایمانمان به خداوند متعال است کمی خدایی رفتار کنیم

You cannot copy content of this page