مدیر جهادکشاورزی بافق خبرداد: برداشت 1000 تن گندم در شهرستان بافق

دسته: عمومی , کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
یکشنبه - 22 تیر 1393

مدیر جهادکشاورزی بافق با اشاره به کاهش برداشت گندم بدلیل خشکسالی و کم آب در شهرستان، گفت: امسال پیش بینی میشودنزدیک به یک هزار تن گندم از سطح مزارع بافق برداشت شود.
حمیدعسکری با اشاره به بیش از 600 هکتار سطح زیرکشت گندم در شهرستان، عنوان کرد: نزدیک به 1500نفر بهره بردار در زمینه کشت این محصول در شهرستان فعالیت دارند.
مدیر جهادکشاورزی بافق با اشاره به توزیع بیش از 19 تن بذر اصلاح شده گندم در بین کشاورزان شهرستان، افزود: ارقامی چون؛ارگ، سیستان، سیوند و روشن از جمله بذرهای توزیع شده است.
وی با بیان این مطلب که کاشت گندم در شهرستان بصورت آبی انجام می شود، گفت: سطح کشت گندم بدلیل خشکسالی ها و کم آبی قنوات، سرمازدکی، و بیماری قارچی کاهش قابل توجه ای داشته است.
عسکری با اشاره به برداشت حدود 1000 تن گندم توسط کشاورزان این شهرستان، افزود: متوسط برداشت گندم در شهرستان نزدیک به 2 و 6 دهم تن در هکتار است.
وی با بیان این مطلب که برداشت گندم در مزارع شهرستان توسط پنج دستگاه دروگر سه چرخ و بصورت دستی ادامه دارد، عنوان کرد: کشاورزان شهرستان بافق کاشت گندم را از نیمه مهر و تا پایان آذر و برداشت این محصول را از اواخر اردیبهشت تا حداکثر نیمه های تیرماه انجام می دهند.
مدیر جهادکشاورزی بافق خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان امسال توسط اداره تعاون روستایی شهرستان بافق باقیمت یک هزار و 50 تومان انجام می شود.
گندم، جو، ارزن، روناس، منداب و یونجه از جمله محصولات زارعی قابل کشت در شهرستان بافق است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page