ایام اعتکاف بهترین اوقات برای رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 10 خرداد 1391

فرماندار بافق در ستاد شئونات فرهنگی و مذهبی :

ایام اعتکاف بهترین اوقات برای رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی است

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، در جلسه ستاد شئونات فرهنگی و مذهبی شهرستان بافق كه با حضور امام جمعه ،‌فرماندار و برخي مسئولين محلي حضور داشتند در خصوص برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم ايام اعتكاف تصمیم گیری شد .

امام جمعه بافق با اشاره به تاثیر برنامه ریزی مناسب در زمینه جذب جوانان افزود:تنوع برنامه های فرهنگی و شیوه اجرای این برنامه ها بین معتکفین می تواند آثار و برکات زیادی در زندگی اجتماعی انسان ها داشته باشد.

“حجه الاسلام سلیمانی” با بیان ضرورت فضاسازی مناسب مساجد برای اعتکاف خاطر نشان کرد: ایجاد فضای دلنشین و زیباسازی مساجد و مکان های مقدسی که مراسم اعتکاف در آن برگزار می گردد زمینه های جذب جوانان را فراهم می کند.

فرماندار بافق نيز هدف از برگزاری این جلسه را برنامه ریزی بهتر برای ایام معنوی اعتکاف در سال 1390 دانست و خاطر نشان کرد ، انتظار می رود امسال برای این ایام برنامه های خوبی را با کیفیت مطلوب داشته باشیم.

وي گفت: ایام اعتکاف بهترین اوقات برای رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی است

“حسين ندافيان” در سخنانی اعتکاف را یکی از سنت های حسنه و زمانی مناسب برای تزکیه روح و دوری جستن از مظاهر فریبنده مادی دنیا و ارتقای درجات روحانی و معنوی دانست که در مورد این عمل حسنه در دین مبین اسلام تاکیدات بسیاری صورت پذیرفته است.

فرماندار بافق ضمن تشریح وظایف هر یک از اعضاء ستاد برگزاری مراسم اعتکاف افزود : دلسوزی و اهمیت دادن به کارها شرط اساسی اجرای بهتر برنامه های ایام پرفیض اعتکاف است.

ندافيان بر ضرورت برنامه ریزی صحیح در جهت اجرای برنامه های فرهنگی در ایام اعتکاف تأکید کرد و گفت:در این ایام که افراد به مدت سه روز از خانه و کاشانه خود جدا شده و مهمان خداوند در مسجد می شوند باید بهترین بهره برداری را نموده و این امر با برنامه ریزی صحیح توسط عوامل برگزاری این مراسم بهتر محقق می شود.

در ابتدا اين نشست رئيس اداره تبليغات اسلامي بافق با اشاره به فعاليت عمده ستاد شئونات فرهنگي و مذهبي گفت: وظيفه عمده اين ستاد شناخت آسيب‌ها و ارائه راهکار مناسبت جهت رفع آسيب‌هاي موجود در مناسبت‌هاي مذهبي و تاکيد بر حفظ شأن و جايگاه اين مناسبت‌هاست.

وي افزود :رسالت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی نظارت بر عزاداری‌ها، مداحی‌ها، كانون‌های فرهنگی مذهبی و تشكل‌های دينی است و تمام مسؤلان دستگاه‌های فرهنگی بايستی سعی و كوشش كنند تا تمامی جلسات و هيئت‌ها به سوی مساجد هدايت شوند و اصل مسجدمحوری را در اين خصوص ترويج دهند.

“حجه الاسلام علي روحاني” با اشاره به آغاز ماه رجب گفت: کساني که در اين ماه به روزه‌داري پرداخته و تقوا پيشه کنند، در آخرت به نداي اين الرجبيون پروردگارشان جواب مي‌دهند.

وي اعتكاف را یکی از عبادتهای بزرگ اسلام خواند و گفت: منظور از اعتکاف ساختن انسان به معنای واقعی انسان است اگر به جعل احکام نگاه کنیم می بینیم که هدف از همه احکام ساختن یک انسان کامل است.

به گفته روحاني اعتكاف امسال در 10 مسجد ويژه برادران و خواهران برگزار خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 11 خرداد 1391 - 10:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

You cannot copy content of this page