باید با همدلی، فاصله ها را از میان برداریم

دسته: اجتماعی , استان , عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 25 تیر 1393

استاندار در جلسه شورای اسلامی شهر یزد

باید با همدلی، فاصله ها را از میان برداریم

به گزارش بافق فردا

 

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ” سید محمد میرمحمدی” صبح سه شنبه 24 تیرماه با حضور در نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر یزد، برای دومین بار در طول مدت تصدی سمت استانداری با اعضاء این شورا دیدار و گفتگو نمود.
در ابتدای این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار یزد نیز حضور داشتند، استاندار ابراز امیدواری نمود تا همگان بتواننداز فضائل و كرامات ليالي قدر بهره مند شده و وظايف و تکالیف خود را بشناسند و بخوبي نسبت به آن عمل كنند.


تفاوت این نشست با نشست اول


وی با اشاره به اولین حضور خود در شورای اسلامی شهر یزد گفت: در جلسه اول فضا عمدتا” فضاي درددل و فضاي طرح مطالبات بود اما خوشبختانه طليعه این جلسه با بیان عملكردها شروع شد چرا که مردم به اينكه چه كاری انجام شده نياز دارند و نه به اينكه چكار مي خواهد انجام شود برای اینکه اين قدر شعار داده شده و انجام نشده و مردم به همین دلیل سرخورده شده اند ولي وقتي امروز رئيس شوراي شهر مطرح مي كند كه به عنوان مثال اين زيرگذر بهره برداري شده و این طرح ها نیز در آينده نزديك بهره برداري مي شود و همچنین ميادينی براي حل مسائل ترافيك شهري عملیاتی شده و بهره برداری از آن نزديك به اتمام است، مي بينیم كه رفته رفته مسائل و مشكلات مردم حل مي شود و اين براي من خيلي ارزشمند بود و تفاوت اين جلسه با جلسه قبل را نشان داد كه خيلي خوشحالم و جاي سپاسگزاري و تشكر دارد.


شورای شهر یزد در خصوص افزایش فضای سبز هم اندیشی کند


استاندار یزد سپس در ادامه با اشاره به موارد مطروحه از سوی هر یک از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد، به بیان نظرات و دیدگاه های خود و برنامه های استان در خصوص این مسائل پرداخت و در مورد موضوع فضای سبز شهر یزد بیان داشت: بايد شوراي اسلامی شهر یزد با هم انديشي و همفكري نسبت به ارائه برنامه ای برای افزایش فضای سبز شهری اقدام کند و برنامه عملیاتی آنرا به شهرداری ارائه نماید و لزوم اینکار یکی این موضوع است که در بعضي خيابانهای شهر یزد، هيچ درختي دیده نمی شود در صورتيكه مقابل هر مغازه مي تواند يك يا دو درخت وجود داشته باشد که هر شخص با آبي كه وضو مي گيرد آنرا آبیاری کند و به همین گونه فضای سبز مناسب ایجاد شود چرا که يك درخت فواید و بازتاب رواني خاص خود را براي عابرین و شهروندان دارد و اينها مباحثی نيست كه اجرای آن خيلي دشوار باشد.


به اندازه ده سال گذشته در یزد فضای سبز ایجاد شده است


وی افزود: خوشبختانه سال گذشته حدود 400 هكتار به فضاي سبز استان اضافه شده و مديركل منابع طبيعي در گزارشي كه ارائه داد مطرح كرد كه به اندازه ده سال گذشته فضاي سبز ايجاد شده است. در همین رابطه و برای تامین آب فضای سبز مورد نیاز یزد، مقرر شد فاضلاب شهر یزد- تا زمان تخصيص آن برای صنعت- موقتاً براي ایجاد و توسعه فضاي سبز بكار گرفته شود كه در همین راستا اداره کل منابع طبيعي 100 هكتار درختكاري را انجام داده و میزان ده ليتر برای آبیاری این درختان مجوز صادر شده است. ضمن اینکه برای افزایش فضای سبز پیرامون تصفیه خانه فاضلاب یزد هم برنامه عملیاتی موجود است و باید اجرا شود.


آماده همکاری جهت توسعه فضای سبز در یزد هستیم

میرمحمدی سپس در خصوص زمین ها و چاه های موقوفه موجود در شهر یزد و امکان استفاده از آنها برای گسترش فضای سبز شهری گفت: در این ارتباط حتماً باید با حساسیت، مسائل شرعی مربوط به وقف رعایت شود و این موارد جزو زمینهای مجهول المالک تلقی نخواهد شد اما اگر زميني باشد كه مالك آن مشخص است و علاقمند به گسترش فضای سبز است و آنرا براي برای این موضوع در اختيار شهرداري مي گذارد و چاه آبي هم وجود دارد ، اعلام کنید تا از همین فردا کار کاشت نهال در آن آغاز شود و در حقیقت شورای اسلامی شهر یزد باید بستر مناسب برای اینکار را فراهم کند.


با کوره های آجر پزی آلاینده برخورد قاطع می شود


عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه در خصوص كوره هاي آجرپزي شهر یزد گفت: ما به دنبال اجرای طرحی هستیم که کمترین آسیب به مالکین کوره های آجر پزی به عنوان افرادی که صاحب حق مالکیت هستند وارد شده و از طرفی نیز حقوق مردم و سلامت آنها پاس داشته شود. در اين رابطه مقرر شد تا ابتدا و در مرحله اول این طرح، با کوره های آجرپزي كه آلايندگي بالايي دارند برخورد شود چرا که نمي توانيم منافع عام جامعه را فداي منافع خاص فردي كنيم.
وی ابراز داشت: مالکین این کوره ها يا با سيستم هاي رفع آلودگي و فیلترهای استاندارد آلودگی های موجود را رفع می کنند و يا باید این مراکز را تعطیل نمایند که این مهم به عهده فرمانداری یزد گذاشته شده است. و نکته بعد اینکه افرادی که می خواهند به تازگی نسبت به احداث کوره های آجر پزی اقدام کنند باید جدید ترین استانداردهای صنعتی و محیط زیستی را رعایت نموده تا مجوز های لازم را اخذ کنند.


در صورت اجرای مفاد صورتجلسه آماده ادغام حمیدیا با یزد هستیم


استاندار یزد در خصوص بحث ادغام شهر حميديا به یزد، خاطر نشان نمود: از ابتداي حضور من در استان با اين مسئله مواجه بوديم که من سوابق امر را اخذ کردم و مشخص شد که مسئولي يا مسئوليني در این خصوص تعهدي داشته اند که بايد به تعهدات خود عمل می کرده اند. اينكه انتظار داشته باشيم با حرف كاري را جلو ببريم درست نيست. صورتجلسه ای تنظیم شده که تا کنون مفاد آن عملیاتی نشده است و من از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خواسته ام تا عملیاتی شدن کامل آنرا دنبال کند و همچنین با وزير محترم كشور نیز صحبت كرده ام تا ادغام حمیدیا به یزد را تا انجام این تعهدات و مفاد صورتجلسه ابلاغ نکند و اگر مفاد مندرج در صورتجلسه به طور کامل اجرایی شود، با این ادغام هیچ مشکلی نداریم و سرعت عمل شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در اجرای مفاد این صورتجلسه است که میتواند ما را در این خصوص کمک نماید.

مشکل میدان میوه و تره بار یزد، ترافیکی است


میرمحمدی سپس با اشاره به موضوع ميدان ميوه و تره بار یزد به ارائه مجوز ساخت این میدان در مکان فعلی در گذشته اشاره نمود و تاکید کرد: ما در این رابطه در جرياني قرار گرفته ایم که ناخواسته بوده است و حال چه باید بکنیم؟ اگر میگویید باید تخریب شود بر اساس كدام قانون بايد این کار صورت گیرد؟ لازم بود که كار از ابتدا درست صورت گیرد و اگر همواره بر اساس مباني قانوني و باتدبير در كار و ديد فني و اقتصادي و هماهنگ و منسجم و متحد حرکت کنیم مشكلی نخواهیم داشت ولي کارهای پراکنده و ناهماهنگ مشکل ساز خواهد شد و این درس را لااقل از این موضوع باید بگیریم که امور را از اساس درست انجام دهیم.
وی افزود: اکنون با بحث ميدان اصلي میوه و تره بار یزد و اين ميدان مواجهیم. در همین راستا دو موضوع مطرح است. يكي وجود ميدان ميوه و تره بار درمحدوده شهری و دیگری قوانين و مقررات و ضوابط ترافيك شهري که بايد اجازه تردد كاميون در سطح شهر را بدهد و چون قوانین ترافیک شهری چنین اجازه ای را نداده، میوه و تره بار بایستی با وانت بار تا میدان شاهدیه حمل شود. این امر در خصوص ميدان میوه و تره بار بيرون شهر صدق نمی کند چرا که مقررات ترافيكي بر آن حاكم نيست . در این خصوص اگر شوراي ترافيك تشخیص دهد که با تردد کامیونها در شهر مشکلی از نظر ترافیکی و خطرات جانی و تصادفات براي شهروندان ایجاد نمی شود ، مجوز تردد را صادر می کند و در غیر اینصورت این امکان وجود ندارد. پس در نهایت ملاحظه می کنید که در این رابطه مشکل ترافیکی مطرح است و باید منتظر تصمیم شورای ترافیک شهر یزد در این خصوص بود.


امکان واگذاری معادن برای تامین منابع مالی بحث انتقال آب در اختیار دولت نیست


استاندار یزد تصریح کرد: موضوع طرح شده در ارتباط با استفاده از سرمایه معادن جهت تامین منابع مالی اجرای خط دوم انتقال آب به یزد صحت ندارد چرا که تا سال قبل این امر در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و این وزارتخانه مي توانست بر اساس ضوابطي كه مقرر كرده معادن را واگذار كند ولي مجلس واگذاري معادن را از طريق مزايده مطرح كرد و در این رابطه قانونی مصوب نمود و هم اکنون هر معدني که بخواهد به کسی واگذار شود باید به مزايده گذاشته شود و با این تفاصیل مشخص است که امکان واگذاری معادن برای تامین منابع مالی بحث انتقال آب در اختیار دولت نیست.


ارائه تسهیلات به بخش گردشگری از سوی صندوق توسعه ملی


وی سپس با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در استان جهت جذب سرمايه گذاري و حمايت از سرمايه گذاران به اقدامات انجام شده در این خصوص در حوزه گردشگری اشاره کرد و تصریح نمود: طی مذاکرات صورت گرفته با مديرعامل صندوق توسعه ملي تصويب شد تا حوزه گردشگري نیز جزو مواردي قلمداد شود كه این صندوق بتواند به آن تسهيلات لازم را تخصیص دهد و هم اکنون این تسهيلات ارزان قيمت در اختیار بخش گردشگری قرار می گیرد و راهي براي حمايت از كساني كه مي خواهند در زمينه گردشگري سرمايه گذاري كنند باز شده است. در ساير زمينه ها هم به عنوان مثال 520 ميليون دلار فاينانس براي استان يزد تخصيص داده شده كه اگر تا ماه آبان آینده آنرا جذب كنيم مي توانيم بیش از این نیز اخذ نماییم و در همین راستا با سرمایه گذاران متعددی مذاکرات و رایزنی ها صورت گرفته تا در استان حضور یابند و به عنوان مثال در زمينه احداث نيروگاه انرژي خورشيدي و هم در زمينه انتقال آب از خليج فارس ، بخش خصوصي سرمايه گذاري كند و یا از فاينانس استفاده نماید و يا از سرمايه خود بهره ببرد. به هر صورت تفاهم نامه اي منعقد شده كه طی آن انتقال آب از خليج فارس نیز كليد بخورد و به سرانجام مطلوبي برسد.

حمایت جدی از سرمایه گذاران در دستور کار استان


میرمحمدی در ادامه به دیگر اقدامات صورت گرفته در استان جهت جذب و کمک به سرمایه گذاران اشاره نمود و عنوان داشت: از یک طرف با سرمايه گذاري های كلان و پراكنده نيمه تمام مواجه هستيم و از طرفی قصد جذب سرمايه گذار را داریم . به عنوان مثال سرمايه گذاری 300 تا 500 ميليارد ریال در استان سرمايه گذاري كرده اما هم اکنون با سر رسيد قسطهاي بانكي مواجه است در حالیکه باید حقوق كارگران را نیز بپردازد در عین اینکه با بهره بانکی و جرائم مربوط نیز روبرو ست و مشخص نیست با این تفاصیل چه سرنوشتی در انتظار اوست. بنابراين این موضوع را پیگیری کردیم تا دست کم بانكها تسهيلات بيشتري به اين سرمایه گذاران بدهند و نقدينگي اشان را تأمين كنند يا سهام آنها را خریداری کنند و نقدينگي را به این واحدها تزريق نمایند تا اين سرمايه گذاري بهره برداري شود.


طرح ساماندهی گردشگری در یزد اجرا می شود


استاندار یزد در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی گردشگری در استان ، از پیش بینی احداث موزه های مورد نیاز، بازارچه های صنایع دستی و نمایشگاه های مربوطه در راستای اجرای این طرح در استان خبر داد.
وی سپس به تلاشهای صورت گرفته در راستای جذب گردشگران به استان اشاره نمود و از زحمات همه معاونین استانداری و دست اندرکاران امر در این خصوص بويژه خدمات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در ارتباط با پیگیریهای صورت گرفته در این خصوص و همچنین رفع مشکلات شورا و شهرداري با جديت و وقت گذاري بسیار و انرژي بالا و علاقه وافر و اعتقاد عميق قدردانی کرد.


باید فاصله هارا از میان برداریم

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضاء شورای اسلامی شهر یزد خاطر نشان ساخت: هيچ كاري با لجباري به سرانجام مطلوب نخواهد رسید اما با همفكري ، هم انديشي ،همكاري و همدلي، امور مختلف صورت می گیرد. سعی ما باید بر این باشد که فاصله ها را از بين ببريم تا همه احساس کنند با ما یکی هستند چرا که اگر در اينكار موفق شديم ، مشكلات را براحتي پشت سر مي گذاريم .

وی در ادامه با اشاره به نظر یکی از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد در خصوص احداث فرودگاه جهت صادرات محصولات استان به خارج از کشور، سرمايه گذاري براي احداث این فرودگاه را منوط به تناسب با ظرفيتهاي حمل و نقلي و مقدار تولیدات صادراتی استان دانست و افزود: اقدام در این خصوص باید براساس بررسيهاي اقتصادي، فني، اجتماعي و مبادلاتي بوده و توجيه خاص خود را داشته باشد.

 

به موفقیتهای دانش آموزان در کنکور سراسری بی توجه نیستیم


استاندار یزد در ادامه به موضوع موفقیت مداوم استان در کنکور سراسری و درخشش دانش آموزان یزدی در این عرصه اشاره نمود و تصریح کرد: این موضوع، مرهون تلاشها و عوامل متعدد از جمله زحمات مربیان و معلمان و دلسوزی والدین دانش آموزان است ،منتهي باید دید که براي تقويت اين موفقیت چه كارهايی را مي توان انجام داد و چه محيطي را برای پرورش دانش آموزان باید فراهم کرد که اگر به این موارد دست یابیم، از نظر کمیتی نیز موفقیتهای بیشتری به دست خواهیم آورد و بدیهی است که استانداري نیز به این امر بي توجه نبوده و براي اعطاء جوايز دانش آموزان ممتاز در سال گذشته، اعتباری در نظر گرفت و طی مراسمی جوایزی تقدیم نمود تا انگیزه دیگر دانش آموزان در این خصوص تقویت شود.

میرمحمدی در ادامه به لزوم کار برنامه ریزی شده و با انگیزه تاکید کرد و گفت: هرگز براي خودنمايي كاري نمي كنيم چرا که حتما بايد پشت كارهايمان انگيزه هاي متعددي در جامعه ايجاد شود تا جامعه متحول شده و به سمت کمال حرکت کند.

وی سپس درخصوص ارائه رشته امداد و سوانح در مراکز آموزش عالی استان به امکانات موجود در این خصوص در دانشگاه ها اشاره کرد و واحدهاي بخش خصوصي و کارخانجات و مراکز صنعتی را نیز واجد شرایط ارائه این رشته دانست تا هم از این منظر سوانح و حوادث در مراکز صنعتی کاهش یابد و هم بازار کار لازم ایجاد شود.

در خصوص نحوه برخورد نیروی انتظامی با راکبین موتورسیکلت تذکر داده شده است


در ادامه این نشست دو و نیم ساعته، دو تن از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد، نسبت به عملکرد نیروی انتظامی استان در نحوه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف اعتراض داشتند که استاندار یزد در پاسخ به ایشان خاطر نشان نمود: هفته گذشته جلسه ای با فرماندهی انتظامی استان در این خصوص و دیگر موارد داشتم و معتقدم که مردم يزد با اخلاق ،منش و ويژگيهاي خاص خودشان توقعشان از نیروی انتظامی این است که در برخورد با تخلفات، تنها به جنبه هاي برخورد فیزیکی و خشن نپردازند بلکه ابتدا آموزش را در دستور کار خود قرار دهند . در این رابطه بحث استفاده از کمربند ایمنی الگوی مناسبی است که نیروی انتظامی ابتدا با تذکر، کار فرهنگی و آموزشی شهروندان را در زمینه استفاده از آن و منافع بهره گیری از کمربند ایمنی آگاه کرد و در نهایت با متخلفین برخورد قانونی نمود.


بر عملکرد ادارات و مدیران استان اشراف کامل داریم


میرمحمدی سپس به فرایند نظارت و بازرسی از ادارات استان اشاره کرد و خاطر نشان نمود: بازرسي از ادارات استان با محورهاي مشخصي از جمله نحوه برخورد با ارباب رجوع، سرعت انجام کار ، چگونگی حضور پرسنل در محل کار، اخلاق مديران، و نظافت اماکن اداری و مسائلي از این دست صورت می گیرد و با اين ملاكها ارزيابي انجام می شود. البته که فرهنگ کار اداري ريشه دار است و اصلاح و تقویت آن زمان بر خواهد بود. در این رابطه هم در سطح مديران و هم در سطح پرسنل، هم در سطح فرمانداريها و هم در سطح واحدهاي اداري برنامه هاي آموزشي مناسبی را گذاشته ايم و متوني نیز تدوين شده تا در این خصوص آموزشهای لازم ارائه شود و معتدقم هر چه بیشتر تذکر داده شود بیشتر تاثیر گذار خواهد بود.
وی افزود: هر شش ماه نیز در خصوص اين موارد از آزمونی گرفته خواهد شد تا دقت نظر و رعایت این مسائل از منظر اشان سنجیده شود.


پارکها باید به اماکنی برای گفتگو و همدلی بدل شوند


استاندار یزد در پاسخ به درخواست یکی از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد عنوان داشت: بهبود و توسعه فضاي سبز خلدبرين را نیز دنبال مي كنيم و امیدوارم شهرداری یزد در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد.
وی نسبت به پیگیری مكان يابي و احداث پارك علوم قرآني نیز قول مساعد داد و افزود: از دیدگاه من ، پارک فقط جای استراحت نیست، بلکه مکانی برای گفتگو ،تفريح ، همكاري ، همفكري و همدلي است و این دور هم نشستن ها به همراهی ها و همدلی ها کمک میکند و ما را به فهم و درک متقابل نزدیک می نماید.


یک نماینده به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی افزوده خواهد شد


میرمحمدی در پایان در خصوص تغییرات حوزه های انتخابیه استان و افزایش یک نماینده به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون بایستی 20 نماینده در دوره جدید به نمایندگان مردم در مجلس در سراسر کشور اضافه شود که سهم استان یزد بر اساس قوانین موجود یک نماینده است. بدیهی است که این بحث تخصصی است و کارشناسان مربوطه باید در این خصوص ابراز نظر کنند و در این مسیر هر کدام از گزینه های مورد نظر استان مورد قبول قرار گیرد، اجرایی خواهد شد ولی اینکه يك نماينده به نمايندگان استان يزد در مجلس شورای اسلامی اضافه خواهد شد درست است و این امر انجام خواهد شد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، رییس و اعضاء شورای اسلامی شهر یزد و شهردار این شهر ضمن خوشامدگویی به استاندار یزد، نقطه نظرات ، پیشنهادات و مشکلات حوزه کاری خویش را مطرح کردند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page