سرپرست میراث بافق: مسجدجامع تاریخی بافق مرمت می شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 1 مرداد 1393

سرپرست میراث فرهنگی بافق: مرمت مسجدجامع و مدرسه علمیه بافق با اعتباری نزدیک به 280 میلیون ریالی در قالب طرح های مشارکتی انجام می شود.

IMG_110586

حمیدرضاعباسی در گفت و گو با خبرنگار «بافق فردا» عنوان کرد: مرمت بخشی از مدرسه علمیه مسجدجامع بافق بصورت مشارکتی با اوقاف و شورای اسلامی شهر بافق انجام می شود.

سرپرست میراث فرهنگی بافق افزود: کف و بدنه سازی این مجموعه برای استفاده مطلوب تر از این فضای تاریخی انجام می شود.

وی با بیان این مطلب که اعتبار این طرح بصورت مشارکتی تامین می شود، گفت: این پروژه با اعتباری نزدیک به 80 میلیون ریال و در مدت یک ماه و نیم کاری انجام می شود.

عباسی درباره مرمت مسجدجامع تاریخی بافق، عنوان کرد: شاهد گذاری ترک های سقف انجام شده و پس از بررسی های کارشناسی مرمت اساسی در دستور کار میراث قرار دارد.

سرپرست میراث فرهنگی بافق با بیان این مطلب که مرمت این اثر با ارزش تاریخی با مشارکت هیئت امنای این مسجدجامع انجام می شود، افزود: این پروژه با اعتباری نزدیک به 200 میلیون ریال و در مدت دو ماه انجام می شود.

وی گفت: زیرچینی و استحکام بخشی پایه ها، ازاره چینی، سبک سازی و آجر فرش پشت بام، و بندکشی از اولویت های مرمت این بنا است.

سرپرست میراث فرهنگی بافق عنوان کرد: مسجدجامع تاریخی بافق یکی از آثار تاریخی با اهمیت شهرستان و از دو جنبه قدمت بنا و جایگاه مذهبی دارای ارزش و اهمیت بسیار زیادی است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page