با حضور فرماندار اولین شبكه آبياري و آبرساني قطره‌اي در بخش سبزدشت بافق افتتاح شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 13 خرداد 1391

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، طی مراسمی با حضور فرماندار ، بخشدار مرکزی و رئیش شورای اسلامی شهرستان بافق اولین پروژه آبیاری قطره ای ،در روستای رسول آباد از توابع بخش سبزدشت به بهره‌برداری رسید.

محمد علی صمیمی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر یک هشتصد میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات بخش خصوصی و به همت کشاورزان روستا رسول آباد تامین شده است.

بخشدار مرکزی بافق ادامه داد: نصب یک پست برق، اجرای 300 متر شبکه برق فشار متوسط، احداث یک باب موتورخانه و ایستگاه پمپاژ، بیش از 20 کیلومتر لوله گذاری از دیگر اقداماتی انجام شده در راستای اجرای این پروژه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ساخت 2 استخر ذخیره آب برای این پروژه اظهار داشت: استخر اصلی این پروژه دارای ظرفیت 4000 متر مکعب ذخیره آب و با اعتباری بالغ بر 210 میلیون ريال احداث گردیده و استخر دوم می تواند با ذخیره آب در زمستان،آب مورد نیاز این روستا را در فصل تابستان تامین نماید.

صمیمی با اشاره به زمینهای زیر پوشش این طرح گفت: با اجرای این پروژه بیش از هفت هکتار از زمینهای کشاورزی زیر کشت این روستا زیر پوشش آبیاری قطره ای قرار می گیرد.

بخشدار بافق با اشاره به اينكه با افتتاح اين طرح بالغ بر 80 درصد در مصرف آب صرفه‌جويي مي‌شود، بيان داشت: این پروژه اولین طرح آبیاری قطره در منطقه می باشد که نقش بسزایی از هدر رفت آب دارد و باعث رشد و توسعه این روستا می شود زيرا كه در طرح آبياري غرقابي علاوه بر هدر رفت آب مواد مرغوب خاك نيز از بين مي‌رود.

گفتنی است روستای رسول آباد با 13 خانوار در فاصله 100 کیلومتری بافق قرار دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page