پیگیری‌های جدی از دستگاه‌هایی که حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کنند

دسته: عمومی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 1 مرداد 1393
بازرس کل استان یزد خبر داد
پیگیری‌های جدی از دستگاه‌هایی که حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کنند

بازرس کل استان یزد گفت: در مورد دستگاه‌هایی که حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کنند با جدیت پیگیری خواهیم کرد البته باید از طرف شهرداری میزان بدهی هر دستگاه اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام اکبر طالبی، شامگاه سه‌شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: جلسات باید از حرف و گفت‌وگو فراتر رفته و اجرایی شدن تصمیمات پیگیری شود، جلسات باید از این حالت فعلی خارج شده و حالت اجرایی به خود بگیرد و برای اجرایی شدن تصمیم‌ها، پیگیری‌های بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: حقوق شهرداری مساوی با حقوق مردم است به همین دلیل شورای شهر کاری مشابه با سازمان بازرسی دارد و تقاضا داریم در انجام کارها، تصمیم‌ها کارشناسی شده باشد و با جدیت دنبال شود.

بازرس کل استان یزد بیان کرد: گاهی تصمیمی گرفته شده و از طرف یکی از اعضای شورا رسانه‌ای می‌شود اما عضوی دیگر از شورا، آن صحبت‌ها را زیر سئوال می‌برد و این یعنی فعالیت‌ها کارشناسی نشده و همراه نیست و اگر مقتدرانه وارد شویم، همدیگر را تضعیف نخواهیم کرد چراکه عدم تفاهم بین اعضا، کارها را با مشکل مواجه می‌کند.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تصمیم‌ها باید در زمان مناسب باشد، عنوان کرد: گاهی در مواردی تصمیم‌های اتخاذ شده بسیار دیر انجام می‌شود مثلا واحد حقوقی شهرداری یزد موردی را امروز مطرح کرد که برای هشت سال پیش است، چرا باید اکنون این موارد گفته شود، مگر قبلا بازرسی و ارگان‌های نظارتی نبوده‌اند که زودتر اقدام نشده است.

وی ادامه داد: در جرائم مختلف پیشگیری بسیار مهم است و به عنوان مثال در بحث طلاق استان یزد قبل از سال 90 یکی از استان‌های مشکل‌دار بود اما اکنون با پیگیری‌های انجام شده، طلاق از حیطه 10 پرونده متشکله اول استان خارج شده است.

طالبی ادامه داد: پیشگیری با حرف واقع نمی‌شود بنابراین باید برنامه‌های اجرایی توسط بازرسی استان یزد تدوین شود که محور برنامه‌ها، نظارت و اصلاح است و هرگز بنایی بر تخریب و مچ‌گیری نداریم و اعتقاد داریم مدیری که سال‌ها برای نظام زحمت کشیده، باید حمایت شود.

بازرس کل استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دارالعباده و دارالعلم بودن یزد در بیرون نمود بسیاری دارد که متاسفانه سالیان اخیر لطماتی به آن وارد شده و باید پیگیری شود تا این میراث گذشتگان را برای آیندگان حفظ کنیم.

طالبی افزود: همه مسئولان از شخص استاندار و مدیران دستگاه‌ها مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند و باید دارالعباده یزد را به نسل آینده تحویل دهیم و هر چند جهش جمعیتی و موارد دیگر در این مورد بی‌تاثیر نبوده، اما باید کاستی‌هایی که در این زمینه بوده، جبران شود.

بازرس کل استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هنگامی که بازرس با یک متخلف برخورد می‌کند، به طور قطع وی به جریانی سیاسی هم وابسته است و می‌تواند سیاه‌نمایی کند اما دستگاه قضا کاری به سیاست و جناح ندارد و فقط ملاک ما قانون و احقاق حق مردم و جلوگیری از تضییع بیت‌المال است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تخلفات ساختمانی در یزد گفت: باید بررسی شود چرا مردم به سمت ساخت و ساز غیرمجاز حرکت می‌کنند و متاسفانه آماری که توسط شورای شهر مبنی بر انجام 70 درصد ساخت و سازها به صورت غیرمجاز در یزد ارائه می‌شود، زیبنده نیست و اگر جلوگیری نشود، به طور قطع در آینده مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در مورد دستگاه‌هایی که حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کنند با جدیت پیگیری خواهیم کرد البته باید از طرف شهرداری میزان بدهی هر دستگاه اعلام شود تا پیگیری کنیم و خوشبختانه ساختمان جدید بازرسی پروانه ساختمانی داشته و در این زمینه به نظر می‌رسد نخستین دستگاهی هستیم که از مسیر درست اقدام کرده‌ایم.

بازرس کل استان یزد در ادامه افزود: آب یکی از مهم‌ترین معضلات استان است و دستگاه‌های زیادی در این مورد فعالیت دارند اما سئوالی که اینجانب در هفته قوه قضاییه و سخنان پیش از خطبه نمازجمعه مطرح کردم، هنوز پاسخ داده نشده که چرا استان‌هایی همچون اهواز، همدان، اصفهان و… به صورت ملی به عنوان استان‌های در خطر مطرح می‌شوند اما با وجود بیداد خشکسالی در استان یزد، هیچ اسمی از استان ما برده نمی‌شود و دستگاه‌های مرتبط باید پاسخ دهند.

طالبی در پاسخ به گلایه اعضای شورای شهر از راه‌اندازی میدان تره بار شاهدیه نیز عنوان کرد: این میدان با فاصله زمانی و طی مراحل قانونی ساخته شده و میلیاردها تومان نیز در آن هزینه شده و هر چند شما به عنوان فرزند ناخلف به آن نگاه می‌کنید ولی اکنون که دنیا آمده، باید برای آن تصمیم‌های درست گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از معاونان استاندار نیز با اینجانب تماس گرفت و اعلام کرد در این مورد با کسانی که در گذشته مجوز دادند و یا در این راه کمک کرده‌اند، برخورد کنید اما اگر کاری قانونی است و با شرایط قانونی انجام شده هر چند اشتباه باشد، ما نمی‌توانیم وارد شویم حتی اگر بی‌سلیقگی بوده و زمان آن خوب نبوده اما در مورد کشتارگاه و راه یزد، بررسی‌هایی شده و پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم راه‌اندازی دو میدان میوه و تره بار خلل زیادی در روند کارها داشته باشد و خدمت‌رسانی به مردم هم بهتر می‌شود و در مورد ادغام حمیدیا با یزد نیز پیگیری خواهیم کرد و در مورد بدهی پیمانکاران بزرگ دولتی و ادارات به شهرداری یزد نیز در صورت اعلام، نظارت و پیگیری خواهیم داشت.

بازرس کل استان یزد در مورد عدم پرداخت مطالبات قانونی معادن به استان یزد نیز گفت: برخی معادن از جمله سنگ آهن و چادرملو مبالغ قانونی عوارض استانی را پرداخت نکرده بودند که به تازگی قسمت کمی از آن پرداخت شد که البته باید به حساب خزانه واریز و سپس بین همه شهرستان‌ها توزیع می‌شد که این‌گونه نشد و در حال پپگیری هستیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 8:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از زماني که جناب آقای عفتی در این مجموعه مشغول به فعالیت شدند به این باور و اعتقاد رسيديم كه رفتار سخت كوشانه و مهربانانه همراه با ادب آن عزیز بزرگوار با همکاران و شوق به بر آوردن حوائج دیگران از صفات برجسته ایشان می باشد. مطمنا اگر این گونه حمایت ها پشت ایشان باشد شاهد کارهای زیباتر و نهایتا شهری زیباتر از ایشان خواهیم بود.
به عنوان یک شهروند بافقی بر خود واجب می دانم از زحمات بی شائبه شهردار گرامی تقدیر و تشکر بعمل آورم. خدا قوت

You cannot copy content of this page