سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد در حرم حضرت‌امام

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 14 خرداد 1391
به نقل از پایگاه خبری صراط :
امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری به اندیشه، راه، آرمان و منش امام خمینی(ره) نیازمند است.

به گزارش صراط به نقل از ایرنا، دكتر محمود احمدی نژاد شامگاه شنبه و در شب بیست و سومین سالروز ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع شیفتگان امام راحل (ره) افزود: امام تنها و كاملترین جایگزین وضع موجود جهان را مدیریت جهان شمول حضرت ولی عصر (عج) می دانست.

احمدی نژاد افزود: امام راحل (ره) تحقق همه آرزوهای الهی و فطری انسان را در حكومت جهانی حضرت ولی عصر (عج ) می دانست و در آرزوی اجرای آن یك عمر مجاهدت كرد و فرمود كه این قرن به خواست خدا قرن غلبه مستضعفان بر مستكبران است.

وی اظهارداشت: به فضل الهی این اندیشه و راه امام خمینی(ره) به اندیشه و راه همه ملت ها و بشریت تبدیل خواهد شد.

** اندیشه حكومت مهدوی بسرعت در حال گسترش است

رییس جمهوری در ادامه افزود: ملت های سرخورده از حكومت های خودخواه، مستكبر ، دنیا طلب و گروه های چپ و راست ، به دنبال حكومت صالحان ، عدالت و آزادی حقیقی هستند و این نوید دهنده آن است كه اندیشه حكومت مهدوی به سرعت در حال گسترش است.

احمدی نژاد ادامه داد: به فضل الهی بزودی جهان از وجود زور مداران ، تحقیر كنندگان حقیقت و كرامت انسانی ، ستمگران و مستكبران خالی و توحید و عدالت و عشق و آزادی در جهان مستقر خواهد شد.

** امام زنده و درخشنده است

وی در ادامه با بیان این كه امام خمینی (ره) زنده و درخشنده است، تصریح كرد: امام زنده است چرا كه توحید و عدالت و عشق و محبت زنده است.

رییس جمهوری در ادامه گفت: ای امام و ای یگانه دوران، در بیست و سومین سالگردت، عشق تو سوزان تر از همیشه در قلب ملت جاری است و پیام و راه تو فروزان تر از همیشه فراروی همه آزادایخواهان و عدالتخواهان عالم قرار دارد.

احمدی نژاد افزود: ای امام بزرگ امروز ملت تو و عاشقان تو با همه وجود میراث تو را پاس می دارند و متحد و یك دل تا تحقق همه آنها ایستاده اند و از پای نخواهند نشست.

وی اضافه كرد: ملت ایران و همه آزادگان و عدالت طلبان جهان ایستاده اند تا هیمنه و بیرق بدخواهان و ستمگران را در زباله دان تاریخ دفن كنند.

** حاكمیت الهی و جامعه سعادتمند دو ماموریت اصلی انسان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه انسان برای رسیدن به اوج كمال الهی و شكوفایی حقیقت خود ، باید یك سیر بی‌انتها را برنامه‌ریزی و عملی كند، گفت : ‘اعتلای انسان تا خدا و برپایی حاكمیت الهی و ارزش‌های متعالی و ساختن جامعه سعادتمند’ دو ماموریت اصلی انسان است.

رییس جمهوری با بیان اینكه همه انبیاء الهی و امام راحل این اهداف را دنبال كرده اند، ادامه داد: در این راه هنوز برخی ماموریت‌ها و اهداف محقق نشده است. در واقع هنوز كرامت و حقیقت اصلی انسان فرصت بروز و ظهور نیافته است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه مستكبران اجازه ندادند كه اولیاء و صالحان ماموریت خود را انجام دهند، تحقق این اهداف را نیازمند چهار عامل دانست و این عوامل را ‘توحید و عبودیت و اخلاص’، ‘عدالت’ ، ‘عشق و محبت’ و ‘آزادی همراه با آگاهی’ برشمرد.

** امام راحل (ره) فضای رشد و تعالی را برای دیگران تدارك می‌دید

وی از توحید و اخلاص به عنوان رمز شكوفایی و اساس كمال و عزت انسان یاد كرد و گفت: وقتی كار برای خدا باشد، فرصت را برای معرفت و شكوفایی انسان فراهم می‌كند. براین اساس امام راحل به این حقیقت توجه كامل و به تعالی انسانها نیز اهتمام زیادی داشت.

رییس جمهوری افزود: امام راحل عبودیت ، كار و اخلاص برای خدا را سفارش می كرد و بر تقوی الهی تاكید داشت و پیشاپیش جامعه ، حركت و فضای رشد و تعالی را برای دیگران تدارك می‌دید.

وی ادامه داد: هنوز كلام امام راحل در یاد ملت و مومنان است كه دائم قیام برای خدا و اخلاص را توصیه و یادآوری می‌كرد.

** امام(ره) برای انجام رسالت الهی از كسی نمی‌ترسید

احمدی نژاد با بیان اینكه امام راحل به واسطه عبودیت و اخلاص از هیچ قدرتی در جهان واهمه نداشت، افزود: ایشان برای انجام رسالت الهی با كسی تعارف نداشت و برای انجام احكام خدا نیز از كسی نمی‌ترسید.

وی ادامه داد:‌امام راحل فرمود، اگر خمینی تنها بماند باز هم راه خدا و نجات بشریت را ادامه می‌دهد.

وی با یادآوری اینكه در جنگ تحمیلی همه قدرت‌های مادی دنیا علیه ملت ایران بودند، افزود: امام در اوج اخلاص و عبودیت فرمود، دزدی آمده و سنگی انداخته است اما جوانان ما آنها را سر جای خود می‌ نشانند.

** امام(ره)‌ خط عدالت را به روشنی ترسیم‌ كردند

رییس جمهوری در ادامه از عدالت به عنوان جان‌مایه تعالی انسان و تحقق حیات طیبه یاد كرد و گفت: امام راحل ، مردم را به عدالت و مقابله با ظلم دعوت كردند و خود در برابر همه تبعیض‌ها و ظلم‌ها ایستادند و خط عدالت را به روشنی ترسیم كردند.

وی با بیان اینكه امام راحل در حكومت در برابر كسی جز راه خدا و حقوق مردم اهمیت و نقشی قائل نبودند، تصریح كرد: امام برای صیانت از راه خدا و حقوق مردم ایستادگی كرد.

وی ادامه داد: امام راحل حاكمیت استكبار را مخرب‌ترین ظلم به بشریت و عامل سقوط به دره‌های پستی می‌دانست و در برابر همه مستكبران ایستاد و عدالت را فریاد زد. امام فرمود، هرجای جهان ظلمی هست،‌ مبارزه است و تا مبارزه هست،‌ ما هستیم ، ما حامی همه مستضعفان و مظلومان جهان هستیم و تا آخر در كنار آنها می‌مانیم.

**عشق و محبت عامل دیگری برای رسیدن به كمال انسان

رییس جمهوری در ادامه از عشق و محبت به عنوان عامل دیگری برای رسیدن به كمال انسان و برپایی جامعه سعادتمند یاد كرد و گفت: خمیرمایه تكاملی انسان و حلقه پیوند جان انسانها در جامعه سعادتمند، عشق و محبت است.

احمدی نژاد افزود: خدمت و عشق به انسانها در اندیشه امام راحل بارز است و هیچ امری آن را مخدوش نمی‌كند.

وی با بیان اینكه پیامبر(ص)، علی(ع) و امام راحل حتی در زمان نبرد نیز نسبت به وجود دشمنان خود كینه نداشتند.

احمدی نژاد ادامه داد:‌ امام عاشق انسانها بود و با همه مهربانی می‌كرد و خدمتگزار ملت بود. ایشان در مدت كوتاهی كه در قم بودند همیشه با مردم و در كنار آنها و برای مردم بودند و از حقوق و كرامت آنها مراقبت می‌كرد.

وی همچنین افزود:‌ امام راحل همانند حضرت علی‌(ع) به قشر محرومان توجه ویژه‌ای داشت و دائم به این مساله سفارش می‌كرد و آنها را ولی‌نعمت حكومت و خود می‌خواند.

** امام با اساس و بنیاد رژیم صهیونیستی مخالف بود

رییس جمهوری همچنین به سخن دیگری از امام راحل اشاره كرد و گفت: امام فرمود، ما برای احقاق حق ملتها و استقرار عدالت قیام كردیم و ایستادیم و به همین دلیل امام در برابر رژیم صهیونیستی كه یك ظلم آشكار و توهین به ملتها و تحقیر انسانیت بود، ایستاد.

احمدی نژاد ادامه داد: امام (ره) با اساس رژیم صهیونیستی مخالف بود و بر این اساس روز قدس را پایه‌گذاری كرد و تا آخر از آرمان مردم مظلوم فلسطین صیانت كرد.

وی افزود: ‌امام تنها كسی بود كه فرمود اندیشه و حاكمیت صهیونیستی باید از جامعه بشری ریشه كن شود.

** آگاهی و آزادی انتخاب رمز كمال انسانی

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود ‘آگاهی و آزادی انتخاب’ را رمز كمال انسان برشمرد و گفت: انتخاب عبودیت و توحید و عدالت زمانی ارزش می‌یابد كه همراه با آگاهی و آزادی باشد.

وی افزود: بدون آگاهی و اراده و انتخاب مردم، ارزش‌ها مستقر نمی‌شود و اگر مستقر شد فاقد پشتوانه است و استمرار نمی‌یابد.

احمدی نژادتصریح كرد: استقرار ارزش‌ها زمانی ارزشمند است كه با انتخاب آزاد و آگاهانه مردم همراه باشد.

**‌امام اجازه تحمیل رای به كسی را نداد

احمدی نژاد به سخن امام راحل كه فرمود ‘ میزان رای ملت است’ اشاره و خاطرنشان كرد: امام اجازه نداد هیچ رایی به كسی تحمیل شود و تا آخر از آزادی ملت صیانت كرد.

وی افزود:‌ امام با یك انقلاب عظیم اراده آزاد مردم را به همه اركان نظام تسری داد و همه حكومت را از آن مردم و اراده‌های آنان معرفی كرد و تا آخر اجازه نداد كسی از آرای او در انتخابات مطلع شود تا مبادا به آ‍زادی مردم خدشه‌ای وارد شود.

رییس جمهوری در ادامه به سخن دیگری از امام راحل اشاره كرد و گفت: امام فرمود، ما امر مخفی نداریم و به مسئولان امر كرد در جلسات خصوصی خود به نحوی سخن گویند و تصمیم‌گیری كنند تا از افشای آن نزد مردم نترسند و شرمنده نباشند.

احمدی نژاد افزود‌:‌ امام تمام برنامه و زندگی و انقلاب خود را برای تحقق جهانی سرشار از عدالت طراحی و سازماندهی كرد. امام اعتقاد داشت كه خواست و اراده مردم عامل اصلی برای تسریع این آرمان است. امام از مرز منیت، نژاد و جغرافیا و قدرت عبور كرد و نگاهش جهانی بود.

وی گفت: امام گرایش به اشرافیت مدیران را نشانه دور شدن از آرمان الهی و حكومت جهانی می‌دانست و به شدت با آن مبارزه می‌كرد.

وی ادامه داد: ‌امام حفظ جمهوری اسلامی ایران را از اهم واجبات می‌دانست و مقدمه و حفظ آن را به تحقق آرمان ها و رعایت حقوق مردم و خدمت به آنها می‌دانست.

رییس جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سخنان خود با تسلیت سالگرد رحلت امام (ره) به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و جامعه بشری، به تقارن سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی با ولادت حضرت علی(ع) اشاره كرد و گفت: این تقارن بسیار پرمعنا، زیبا و الهام بخش است.

احمدی نژاد با بیان اینكه حضرت علی(ع) استاد و مقتدا و راهنمای امام راحل بود، افزود: حضرت علی(ع) تربیت شده مكتب رسول خاتم حضرت محمد(ص) بود.

وی امام (ره)‌را عارف و احیاگر اسلام ناب محمدی دانست و گفت: امام(ره) شاگردی در مكتب حضرت علی(ع) و میراث‌دار ارزش‌ها و راه او بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page