گرمای بافق بیداد می کند

دسته: عمومی , محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
۳۹ دیدگاه
جمعه - 10 مرداد 1393

سلام
سلامی چو گرمی شهرم (بافق)شهری که همه با سردی و گرمی آن را دوست داریم
دلم سوخت برای آن کارگری که قسم می خورد کف پاهایم داخل کفش می سوزد راست می گفت هوا خیلی گرم بود شاید بالای 50 درجه ولی آن روز دمای هوا شناسی بافق 48 بود.
آری همان اداره ای که روبروی پارک آهنشهر و یا روبرو بلوار مرحوم دهستانی و یا روبروی مزارع کشاورزان مبارکه می باشد همان جای که در کنارش درختان بسیاری وجود دارد همان جایی که پشت سرش روستایی وجود دارد و اکثرا در آن کشاورزی میکنند آیا تا به حال به فکر این بوده اید که طبق چه قانونی اداره هواشناسی باید در این منطقه باشد .اگر این اداره نزدیک معدن سنگ آهن و یا نزدیک رودخانه شور بود باز هم اعلام میکردند هوا زیر 50 درجه است.ما مردم رنج دیده بافق باز هم در این هوا کار میکنیم چرا که نیازمند روزی هستیم ولی نباید از حق خود بگذریم .از مسئولین محترم خواهشمند هستم طبق قانون پیگیری نمایید تا موقعیت این اداره مشخص گردد شاید مسئولین استان هم بفهمند مردم بافق چه میکشند…..
با تشکر فراوان
علیرضا دانشی
28


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
باران این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 12:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این روزها بارها شنیده ایم که مشکل آب جدی است و باید صرفه جویی کنیم.صرفه جویی خوب است و در این موضوع شکی نیست.ولی با توجه به اینکه امسال بارشها بسیار مناسب بود و حتی در حال حاضر در بعضی از مناطق ایران سیل آمده است.هوا هم سرد شده است و همه ی ما این واقعیت را حس می کنیم انسان به شک م افتد.من از مسئولین دولتی درخواست می کنم با مردم رو راست باشند و اعلام دارند که از آبها چه استفاده ای می کنند؟؟؟
من دو احتمال زیر به ذهنم می رسد :
1-ذخیره سوختی تمام شده است و از آب بیشتر در تولید برق استفاده می شود؟
2-آب فروخته می شود

    تقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 19 مرداد 1393 - 5:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    من نیز با نظر شما موافقم
    فقط نمی دانم،این همشهریان عزیز چرا به این مسئله ی حاشیه ای -اینقدر وقت می گذارند و نظر می دهند.حالا هوای بافق48 درجه اعلام بشود یا 50 درجه
    آیا افتخاری است که بافق گرمترین شهرین ایران در اخبار اعلام شود؟؟
    آیا اگر بافق گرمترین شهر دنیا هم اعلام شود باعث پیشرفت این شهر می شود؟؟
    واقعا چرا ما به این مسائل حاشیه ای اینقدر اهمیت می دهم؟؟بهتر نیست به مسائل مهمتر بافق و ایران بپردازیم؟؟
    انسان احساس نا امیدی می کند وقتی می بیند همشهریانش-هم میهنانش اینقدر به مسائل بی فایده اهمیت می دهند و به مسائل اساسی نمی پردازند.

    همه می خواهند روی هم را کم کنند و حرف خود را به کرسی بنشانند-همه قصد انتقام جویی از هم را دارند-فکر می کنند امکان دارد بدون آبادی ایران ،بافق آباد شود-
    واقعا برای من به عنوان یک ایرانی تاسف برانگیز است که مردمم به این اندازه بی تفاوت هستند.
    مردم ما حاضر نیستند حتی یکبار تاریخ خود را مطالعه و از آن درس بگیرند.
    آیا مطالعه ی تاریخ سرزمینمان مهمتر از این نیست که زور بزنیم که دمای بافق فلان مقدار اعلام شود؟
    آیا کمک به کودکانی اینچنینی مهمتر نیست؟؟
    http://www.bafghfarda.com/?p=45467
    چگونه این کودک در این فصل گرم،در این جای بد زنده مانده است؟؟؟
    واقعا مقداری مسئولانه و انسانی فکر کنیم.

معلم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 1:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای دانشی .خواهشمند هستم از لحاظ نگارش مشکل داره…خواهشمندم

علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 4:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام باران با نظر شما موافقم

ثامن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 9:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این دیگر از آن حرفاست. وسایل هواشناسی ربطی به موقعیت آنها ندارد. کل منطقه را محاسبه می کند. البته دراین که هواشناسی دمای واقعی را نشان نمی دهد تا مسایل اقتصادی پیش نیاید، شکی نیست.

ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 9:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
جناب آقای دانشی احتمالا دستگاها هم دراثر گرمای طاقت فرسای بافق کارایی اولیه خودشون رو از دست داده اند با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزی پنهان کاری دیگه دمده وقدیمی شده الان حتی کودکان خردسال نیز هرکدام برای خودشون یه دونه لبتاب و گوشی هوشمند دارند و با اتصال به شبکه جهانی اینترنت از وضعیت آب وهوایی هرمنطقه از جهان اطلاع دارند.

صبح این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 12:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خدمت آقای شمس الدینی با توجه به اینکه اکثر دما های شهر ها از طریق اینترنت گرفته میشود درست است ولی موقعیت کنونی اداره هوا شناسی مناسب نیست

علیرضا دانشی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 12:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خدمت معلم عزیزم با عرض پوزش اگر از لحاظ نگارش مشکل دارد چون ناخود آگاه حرف آن کارگر به ذهنم نشست مجبور شدم کمی عامیانه بنویسیم باز هم از خوانندگان پوزش میطلبم

ایلیا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 4:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوستی ازاهالی شهرستان طبس می گفت قبل از اینکه طبس به استان یزد ملحق شود بعضی از روزها طبس گرم ترین شهر کشور اعلام می شد اززمان الحاق به یزد کمتر موردی پیش می آمدکه گرم ترین شهر استان یزد اعلام شود…….از شگفتی های یزد ویزدی

ساقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 4:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

عبداله‌زاده خبر داد؛

یک گام به جلو برای کاهش تعرفه برق طبس/ برق طبس ۵ ماه در سال ارزان‌تر می‌شود

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته نامه‌ای با امضای وزیر نیرو مبنی بر اصلاح تعرفه برق شهرستان طبس برای هیأت دولت ارسال شده که برای اجرا باید به تصویب هیأت وزیران برسد.

محمدعلی عبداله‌زاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی چندی پیش طی سخنانی در جمع نمازگزاران جمعه طبس اعلام کرده بود که اصلاح تعرفه برق طبس قطعی است و از ابتدای تابستان امسال هزینه برق در این شهرستان کاهش می‌یابد.

وی دقایقی پیش در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار گلشن اظهار داشت: علی‌رغم اینکه اصلاح تعرفه برق در هیچ جای کشور پذیرفته نمی‌شود اما با پیگیری‌های متعدد و مذاکراتی که با شخص رئیس جمهور، و معاونان برق، توانیر و برنامه‌ریزی وزارت نیرو داشته‌ام، با موضوع اصلاح تعرفه برق طبس موافقت شده است.

نماینده مردم طبس در مجلس افزود: کار کارشناسی مربوطه به‌وسیله وزارت نیرو انجام و روز گذشته نامه‌ای با امضای وزیر نیرو مبنی بر اصلاح تعرفه برق طبس برای هیأت دولت ارسال شده است و این طرح در نهایت باید به تصویب هیأت وزیران برسد که معمولاً تصویب می‌شود.

وی یادآور شد: با تصویب و اجرای این طرح، تعرفه برق طبس در ماه‌های اردیبهشت و شهریور در ردیف منطقه ۴ و در ماه‌های خرداد، تیر، و مرداد در ردیف منطقه ۳ کشور محاسبه می‌شود.

آیا شهرستان بافق از طبس خنک تر است ؟؟؟؟؟!!!!!!

    اضغر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 مرداد 1393 - 5:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    بلی. خنک تر است>>>

سام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 5:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خوب که چی؟؟؟

موسی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 6:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بفرض که ساختمان هواشناسی در حوالی رودخانه شور دایر شود و به قول شما دما را 48 فارنهایت اعلام کند چه می شود آیا تاثیری در محاسبه برق دارد آیا تاثیری در فوق العاده بدی آب وهوا دارد ویا تاثیری در کسر ساعت کار دارد و یا هزاران یا دیگر

    شاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 مرداد 1393 - 5:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    آفرین … گل گفتی!!!

پیر دانای همدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 7:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بسی کو یم و گفته ام بارها
علی جان یا علی بگو و برو سر کار ما چهل ساله بل بیشتر تو این دما موندیم کی راست میگه و کی دروغ
ای ای

جواد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 مرداد 1393 - 10:19 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شما هرچه میخواهید بگویید، باز آقای حسینی دراداره هواشناسی میگوید همچی آرومه

خوش خنده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 مرداد 1393 - 1:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای موسی دمای هوای بافق فارنهایت نیست سانتیگراد

نقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 مرداد 1393 - 1:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دخیل جان دادی تو مجلس بزن

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 مرداد 1393 - 7:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای حسینی سبزواری همه چیز آرومه همه چیز آرومه
1111111111

مظفری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 مرداد 1393 - 11:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و عرض ادب .1- چقدر عالم به علم هواشناسی !!!!ماشالله همه اینها مکتب نرفته و درس نخونده ملا هستن .اقای حسینی سبزواری بهتره شما مدیریت هواشناسی رو به این تیم دلسوز واگذار کنید و خودتون یه نفس راحتی بکشید .2-علم هواشناسی خاص هواشناسان و عالمان به این علمه ولی خب هرچه این بنده های خدا بگن بازم شما حرف خودتونو میگین .نرود میخ اهنین درسنگ. پس سکوت مسئولین هواشناسی بهترین جواب برای شما همشهریان همیشه گله مند بافقی است .

کمر شکن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 مرداد 1393 - 3:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقا یا خانم مظفری ای عالم هوا شناسی ای فردی که همش جلو کولر هستی شما درد کارگر هارو درک نمیکنی لطف کن مطلب ساقی را بخون میفهمید که چکار باید کرد.بله حتما کار دولتی داری حقوق بالا پول قبض هم عین خیالت نیس

سام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 11 مرداد 1393 - 5:11 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

همه چی آرومه که چی؟؟؟

امیر حسین باقری(دایی امیر) این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 مرداد 1393 - 12:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ماشاا…ادامه بده بچه محل پختیم بابا

کارمنددانشگاه آزاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 مرداد 1393 - 12:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.حرف دوستم آقای دانشی واقعیت محض هست.خانم یا آقای مظفری :آقای دانشی لیسانس مکانیک داره و تو آزمایشگاه هم زیاد با مبحث دما و درجه حرارت کار کرده.جواب قانع کننده اگه دارید بهش بدین لطفا.تشکر فراوان

عین الف حسین اباد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 مرداد 1393 - 12:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خدمت همه دوستان.یه پیشنهاد به مدیریت سایت:کاش یه مصاحبه ای با ریاست اداره هواشناسی بافق بشه و بنوعی مردم قانع بشن.من که اکثر وقتها با دماسنج دیجیتال دمای بافق را اندازه میگیرم میدونم حرف آقای دانشی واقعیت داره.

    سقا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 مرداد 1393 - 5:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    اگه ی نگاهی به مطالب قبلی بندازید خواهید دید که گزارش مصاحبه با ریاست اداره هواشناسی دو بار قرار داده شده است!!!
    و اینکه دمای هوا را شما روی آسفالت میگیرید یا در فضای باز بدون آلات انسانی ؟؟؟؟!!!!

استاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 مرداد 1393 - 3:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خردادماه بود اخبار استان درجه هوای بافق را 34 درجه اعلام کرد.باور نکردم چون داخل خونه جلو کولر دماسنج چنین دمایی را نشان می داد.خلاصه دما سنج را برداشتم و بردم رو حیاط تو سایه.اگر بگم که دماسنج چه درجه ای را نشان می داد هیچ کدوم باورتان نمی شود.ریاست اداره هواشناسی خجالت داره والا.

سالم باشید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 مرداد 1393 - 11:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوستان اگر دمای واقعی را نگاه کنید بالای 50 است و اگر چنین اعلام کنند همه چیز رایگان میشود ولی هیچ دفعه طی 40 سال گذشته بافق را بالای 50 اعلام نکردند ما خواستار رایگان شدن نیستیم ما میخواهیم تعرفه کم شود.اداره هوا شناسی جابجا شود همین

علیرضا دانشی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 12 مرداد 1393 - 11:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خدمت سروران عزیزم با تشکر از اینکه مطلب بنده را خواندید اگر به صورت عقلانی به اداره هوا شناسی و موقعیت آن بنگرید میفهمید که منظور بنده چی هست شما نگاهی به شهر های دیگر بی اندازید ببینید اداره هوا شناسی چطور جایی باید قرار گیرد پس لطفا اول مطالعه کنید بعد بعضی از دوستان اعلام نظر کنند.با تشکر

علیرضا دانشی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 مرداد 1393 - 12:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

۶) با توجه به این كه بخش اعظم كارهای هواشناسی مربوط به هواپیمایی و كشتیرانی است، از طرفی این ایستگاه ها باید شرایط جهانی داشته باشند بنابراین ایستگاه ها در كنار فرودگاه ها و سواحل بر اساس یك فاصله استاندارد برپا می شوند. در ایران این فاصله بیشتر از حد نرمال در نظر گرفته شده در حالی كه می توان ایستگاه های بیشتری احداث كرد. این ایستگاه های استاندارد از مركز شهر فاصله دارند. بنابراین تفاوت دمایی حدود ۴ تا ۸ درجه بین مركز شهر و ایستگاه استاندارد وجود دارد. دمای ایستگاه استاندارد برای مردم اعلام می شود. بنابراین مردم مستقر در قسمت های دیگر اختلاف دما را مشاهده خواهند كرد http://vista.ir/article/2 40 2 44 اینم منبع

علیرضا دانشی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 مرداد 1393 - 12:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مدیر سایت سلام لطفا منبع بالا به همراه این پیام حذف کنید و بجای منبع بنویسید اداره هواشناسی و موقعیت آن در گوگل

مظفری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 مرداد 1393 - 8:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای دانشی نویسنده محترم این متن انتقاد آمیز ؛درسته که شما در آزمایشگاه کار میکنید و از دما و دماسنج آگاهی دارید اما دماسنج ازمایشگاه با دماسنج هواشناسی زمین تا اسمون فرق داره جناب آقا (دانه فلفل سیاه خال مهرویان سیاه /هردو جان سوزند اما آن کجا و این کجا!!!در ضمن اون سالی که هواشناسی در بافق احداث شده یعنی حدودا 30 یا 35 سال قبل هیچ منزل مسکونی و حتی یک تنه درخت هم اون حوالی وجود نداشته .حالا ساختمانسازی انجام شده و به نظر شما این اداره داخل شهره !!!جالبه که شما این مکان رو داخل شهر میدونید ؟؟؟؟؟؟بازم میگم هر علمی برای خودش استانداردهایی داره نمیشه بی اطلاع اظهار نظر کرد .

دهقان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 13 مرداد 1393 - 7:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام خانم مظفری مگرمسولین خودشان نمیتوانندجوابگوی مردم باشند که شما همیشه سخنگوی بعضی از آنها می شوید.مردم حق دارند نسبت به آینده خود نگران باشند. اینکه شما مردم رابیسواد قلمداد میکنید جای سوال دارد

    کامی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 2:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    از کجا فهمیدید ایشون خانم هستند؟؟؟
    هر گردی گردو نیست …
    مگر حسادت باعث تغییر در طرز دید شما شده است !!!

عین الف حسین اباد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 2:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

برادر عزیز سقا.بنده خیرسرم تکنسین آزمایشگاه هستم و میدونم که چطور باید با دماسنج کار کرد وفرق دمای روی آسفالت با محیط باز رو هم بلدم.شما اگه باور نداری دمای بافق بالاتر از اینی که همیشه هواشناسی اعلام میکنه هست یه سری بیا پیش بنده تا بریم امتحان کنیم.

عین الف حسین اباد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 2:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خدمت سرکار خانم مظفری:باسلام

دماسنج ها می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند اما ما در این جا فقط به کاربردهای هواشناسی آنها خواهیم پرداخت. دماسنج ها را بر اساس کاربرد آنها در هواشناسی می توان به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

1- دماسنج خشک (معمولی) : برای اندازه گیری دمای هوا در شرایط موجود استفاده می شود و معمولا از نوع جیوه ای است. در مناطق بسیار سرد از دماسنج الکلی استفاده می شود. در ایستگاههای ساحلی و دریایی دمای آب نیز اندازه گیری می شود.

2- دماسنج تر: این دماسنج برای اندازه گیری دمای هوا در شرایط شبیه سازی رطوبت نسبی 100% استفاده می شود. برای این کار از یک فیتیله نخی (موسیلین) استفاده می شود که یک سر آن دور مخزن دماسنج قرار می گیرد و سر دیگر آن داخل یک ظرف آب. با این کار رطوبت هوا در اطراف مخزن دما سنج به %100 می رسد و دمای مشاهده شده دمای هوا با رطوبت اشباع است. از مقایسه دماسنج خشک و تر می توان رطوبت نسبی هوا را تعیین کرد. در دماهای بالای صفر، دمای تر همواره کمتر از دمای خشک خواهد بود اما در دماهای زیر صفر و رطوبت بالا ممکن است دمای تر بیشتر از دمای خشک شود. در دماهای زیر صفر آب در اطراف دماسنج تر یخ می زند و از آنجا که فشار بخار یخ از فشار بخارآب کمتر است مقداری از بخار آب موجود در هوا روی موسیلین می نشیند و گرمای نهان آزاد شده ناشی از آن باعث بالا رفتن دمای تر خواهد شد. توجه به این نکته ضروری است که برای بدست آوردن نتیجه درست، دماسنج تر و دماسنج خشک باید دقیقا یکسان باشند.

3- دماسنج حداکثر: این دماسنج برای ثبت بالاترین دمایی است که در محل اتفاق می افتد. در این دماسنج در نزدیک مخزن یک خمیدگی وجود دارد؛ زمانی که دما درحال افزایش است جیوه از سمت مخزن و با فشار ازخمیدگی عبور کرده و بالا می رود اما زمانی که دما شروع به کاهش کرد این خمیدگی مانع از برگشتن جیوه به داخل مخزن شده و در همان حال باقی می ماند. برای این که در برگشت، جیوه در اثر فشار وزن خود از خمیدگی عبور نکند این دماسنج را به صورت افقی و با زاویه 5 درجه قرار می دهند. پس از قرائت و ثبت دما برای تنظیم مجدد، دماسنج را چند بار به شدت تکان می دهند تا جیوه به مخزن برگردد و دماسنج با دمای محیط یکسان شود.

4- دماسنج حداقل : این دماسنج برای ثبت پایین ترین دمایی است که اتفاق می افتد. در داخل ستون مایع این دماسنج که معمولا الکلی است یک شاخص سوزنی شکل قرار دارد که یک سمت آن کمی تخت است و به سمت سطح الکل قرار می گیرد. زمانی که دما کاهش می یابد کشش سطحی الکل شاخص را همراه خود پایین می آورد و زمانی که دما افزایش یافت سطح الکل از سطح شاخص جدا شده و الکل از کنار شاخص عبور می کند و شاخص در جای خود باقی می ماند. برای این که شاخص در اثر وزن خود جابه جا نشود این دماسنج به صورت کاملا افقی قرار می گیرد.

این چهار نوع دماسنج در جعبه ای مشبک و چوبی و به رنگ سفید در ارتفاع 2 متری از سطح زمین قرار می گیرند تا از تابش مستقیم نور خورشید و جریانات شدید هوا دور باشند.

5- دماسنج عمق خاک : دراین دماسنج ها، مخزن در زیر خاک و در عمق مورد نظر قرار می گیرد اما قسمت مدرج آن بالای سطح خاک قرار می گیرد. کاربرد این دماسنج ها در مقاصد کشاورزی و تعیین بهترین زمان کاشت محصولات مختلف است. به صورت استاندارد، دمای خاک در عمقهای 5 و 10 و 20 و 30 و 50 و 100 سانتیمتر اندازه گیری می شود.

6- دماسنج حداقل سطح خاک : این دماسنج از نظر ساختمان کاملا شبیه دماسنج حداقل است و فقط این دماسنج در هوای آزاد و ارتفاع 5 سانتیمتری سطح زمین قرار می گیرد.

7- دماسنج های تشت تبخیر: برای اندازه گیری تغییرات دمای آب تشت تبخیر به کار می رود و از یک دماسنج مرکب حداقل و حداکثر استفاده می شود. در این دماسنج مایع مخزن جیوه است و بعد از ان یک ستون الکل قرار دارد که در دو انتهای ستون الکل دو شاخص سوزنی فلزی مانند دما سنج حداقل قرارگرفته و بالای آن مجددا یک ستون جیوه قرار دارد. با کاهش یا افزایش دما ، شاخص ها همراه با ستون الکل حرکت می کنند و کمترین و بیشترین دما را ثبت می کنند. برای تنظیم مجدد دماسنج به کمک یک آهن ربا دو شاخص سوزنی را به دو انتهای سطح ستون الکل می رسانند. این دما سنج به کمک یک شناور در نزدیکی سطح و داخل آب قرار می گیرد.

8- دماسنج فلزی و دوفلزی : این دما سنج در ساخت دستگاههای ثبات مانند دما نگار استفاده می شود که بعدا به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

9- دماسنجهای الکتریکی : این دماسنجها در ساختمان ایستگاههای خودکار استفاده می شوند و می توانند بر اساس تغییر جریان الکتریکی عبوری از یک قطعه فلزی میزان تغییرات دما را اندازه گیری نمایند. قبل از راه اندازی، این دماسنج را با یک دماسنج استاندارد دیگر کالیبره (تنظیم و هم دما) می کنند.

دقت دماسنجهای مورد استفاده در هواشناسی بسته به محل مورد استفاده از 0.1 تا 0.5 درجه سانتی گراد است. و بازه اندازه گیری آن هم بسته به منطقه ای است که از آن استفاده می شود.

اما نکته آخر:به هیچ وجه این دمایی که هواشناسی بافق اعلام میکنه رو قبول ندارم.البته به دوستان برنخوره.باتشکر

دهقان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 12:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از توضيحات،جامع وکارشناسی ع.حسین آباد کمال تشکر را دارم

عین الف حسین اباد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 3:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.مرسی آقای دهقان.امروز چهارشنبه مورخ15/5/93 ساعت 3 ظهر با دماسنج بسیار دقیق آزمایشگاه ترمودینامیک دانشگاه بنده دمای بافق را اندازه گرفتم اینگونه بود:52درجه.فیلمش هم گرفتم هرکس باور نداره نداشته باشه

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 12:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

شاعرمیگه :گوش اگرگوش تووناله اگرناله ی من آنچه البته بجایی نرسدفریاداست

You cannot copy content of this page