پايان ريل‌گذاري خط دوم راه آهن بندر عباس – بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 16 خرداد 1391
پايان ريل‌گذاري خط دوم راه آهن بندر عباس – بافق
جام جم آنلاين: مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: ریل‌گذاری خط دوم راه آهن بندرعباس – بافق به پایان رسیده و این طرح در مرحله روکاری است و تیر امسال به بهره برداری می رسد.

شاکری افزود: دو خطه کردن این مسیر از مصوبات سفر دوم هیات دولت به هرمزگان است که با اجرای آن جابجایی کالا از راه آهن استان از 16 به 32 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طول خط ریلی بندرعباس – بافق 180 کیلومتر است که با هزینه 47 میلیون یورویی و با استفاده از فاینانس اجرا شد، اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح شمار جابجایی مسافران در این مسیر بیش از 50 درصد افزایش مییابد.

شاکری با اشاره به اینکه طول مسیر ریلی هرمزگان 620 کیلومتر است که در رهگذر ترانزیتی قرار دارد، تصریح کرد: راه آهن هرمزگان در زمینه جابجایی مسافر از فعال‌ترین راه‌آهن‌هاي کشور است که سالانه بیش از یک میلیون و 160 هزار مسافر از آن جابجا می‌شود.

مدیر کل راه آهن هرمزگان اضافه کرد: در دو ماه گذشته بارگیری کالا با 5 درصد افزایش به بیش از یک میلیون و 267 هزار تن و تخلیه و بارگیری کانتینر با 6 درصد افزایش به حدود 20 هزار تی ای یو کانتینر رسید.

شاکری در پایان گفت: قطار ترانزیتی بندرعباس – آلماتی با هدف ايجاد رهگذر جديد براي تجارت در آسياي مرکزي و برخورداري از حمايت سازمان اکو در ارائه تسهيلات حمل و نقلي مهر پارسال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، اين مسير از بندرعباس در ايران آغاز می‌شود و با عبور از ترکمنستان و ازبكستان به سمت قزاقستان ادامه مي يابد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page