نخستین زورخانه روستایی در مبارکه بافق ایجاد می شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 25 مرداد 1393

رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بافق از تلاش های انجام گرفته برای تجهیز و آماده سازی یک زورخانه جدید در روستای مبارکه با همکاری شورای اسلامی و دهیاری این روستا خبرداد.
عزیزالله عباسیان در گفت و گو با خبرنگار «بافق فردا» عنوان کرد: 4 زورخانه فعال در سطح شهرستان بافق به ورزش باستانی و زورخانه ای می پردازند.
رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بافق با اشاره یه تلاش های انجام گرفته برای تجهیز و آماده سازی یک زورخانه جدید در روستای مبارکه با همکاری شورا و دهیاری، افزود: اکنون بیش از 600 نفر در رشته ورزشی باستانی و زورخانه ای در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی در خصوص وجوه شاخص این رشته از سایر رشته های ورزشی، بیان داشت: باستانی کاران همگی به مولا علی(ع) اقتدا می کنند و روحیه جوانمردی، ذکر نام ائمه و صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان گرامیش تاثیر بسزایی بر جسم و روح ورزشکاران این رشته دارد.
عباسیان با اشاره به حضور دلگرم کننده تعدادی از پیشکسوتان این ورزش در زورخانه های شهرستان، گفت: گرایش جوانان به این ورزش در سال های گذشته افزایش خوبی داشته و امیدواریم خانواده ها نیز مشوق فرزندانشان برای شرکت در این ورزش ملی و مذهبی باشند.
رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بافق با اشاره به نقش و اهمیت مرشد در فعالیت های ورزشی این رشته، عنوان کرد: پرورش و تربیت مرشدهای جوان و جدید یکی از اولویت های بسیار مهم این هیئت ورزشی در شهرستان است.
عباسیان با بیان این مطلب که عمده حمایت های کنونی از سوی مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق انجام گرفته است، افزود: توجه بیشتر خیرین و حامیان مالی ورزشی در ترویج و توسعه این رشته ورزشی در شهرستان بسیار تاثیر گذار است.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای بافق با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و هجوم فرهنگ های بیگانه، عنوان کرد: ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه که برخواسته از فرهنگ و آموزه های اسلامیست نقش مهمی در جلوگیری از این مشکل ایفا نماید.

(3)


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page