مدیر کل ورزش وجوانان استان یزد: 600 میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی یزدنیاز است

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 26 مرداد 1393

به گزارش بافق فردا

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: برای تکمیل 77 طرح نیمه تمام ورزشی این استان به 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

،ˈمسعود شریعتیˈ در نشست با خبرنگاران یزد افزود: این طرح ها شامل 26 طرح ملی، 32 طرح استانی، 17 طرح ملی استانی و بقیه خیری است.

وی اضافه کرد: امسال برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی یزد که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

این مسوول با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیصی به هیچ وجه کافی نیست، خاطر نشان کرد: بدنبال جذب اعتبارات بیشتر و همچنین استفاده از سایر منابع هستیم.

شریعتی اضافه کرد: برخی طرح های ورزشی که قبلا و طی سال های گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده غیر کارشناشنی شده و هزینه های زیادی را بر دولت تحمیل کرده است.

این مسوول ادامه داد: سیاست دولت تدبیر و امید در این خصوص بر تکمیل طرح های نیمه تمام بر حسب نیاز و دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبارات دولتی و همکاری مردم است.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد، بر لزوم تکمیل و تجهیز مجموعه بزرگ ورزشی یزد به عنوان یک ضرورت اشاره کرد که باید با تخصیص اعتبارات ملی هرچه زودتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در یزد یک مجموعه مناسب و کامل ورزشی برای میزبانی مسابقات متعدد ورزشی ملی و بین المللی وجود ندارد که راه اندازی مجموعه بزرگ ورزشی یزد تا حدودی این خلاء پر خواهد شد.

*** تقویت باشگاهای خصوصی و رشته های مغفول مانده با کمک بخش خصوصی

این مسوول همچنین یکی از برنامه های مهم و مورد تاکید این اداره کل را ساخت فضای جدید برای محل این اداره در مرکز استان و همچنین تجمیع همه هیات ها در یک مکان مناسب اعلام کرد و گفت: باشگاه های خصوصی را باید بازوان اصلی و تاثیرگذار هیات های ورزشی استان خواند که هدف دولت تقویت این مراکز و حمایت مادی و معنوی از آنها است.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به اینکه وجود بخش خصوصی در ورزش و باشگاه های متعدد جزو اولویت و برنامه های این دولت است، گفت: برای کمک به این باشگاه ها برای گرفتن تسهیلات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

شریعتی، گسترش ورزش در محلات را خیلی مهم ذکر کرد که در این رابطه با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برنامه های مورد نیاز تدوین و پیگیری می شود.

این مسوول ادامه داد: ورزش همگانی در یزد و مناطق تابعه مغفول مانده و احیا و گسترش آن را برای تامین سلامتی و نشاط عموم مردم یک ضرورت همیشگی خواند.

شریعتی افزود: همانطوریکه توجه به ورزش قهرمانی مهم است باید در ورزش همگانی برای همه قشرها جامعه اعم از زنان و مردان در گروه های مختلف سنی و در رشته ها اقدام کرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت های زیادی برای گسترش ورزش یزد مغفول مانده که بدون شک یکی از مهمترین آنها را می توان به جلب و جذب بخش صنعت و تولید در ورزش اشاره کرد.

این مسوول ادامه داد: برای تحقق این هدف مهم باید ابتدا زمینه های لازم برای جلب مشارکت بخش خصوصی را فراهم کرد و یکی از این راه ها کم کردن حاشیه ها از ورزرش و ارزش نهادن عملی به بخش خصوصی است .

وی افزود: در این راه مهم طی سال های گذشته کارهایی انجام گرفته و قطعا از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در این زمینه خیلی پررنگ و قابل توجه است .

مدیر کل ورزش و جوانان یزد ادامه داد: متاسفانه در یزد کمک به تیم ها و در مقابل حضور بخش خصوصی و صنعتگران به حاشیه رفته که با با برنامه ریزی مدون جلو این امر گرفته شود و هدف این اداره کل با همکاری مسوولان همین است .

***حضور یزد لوله درلیگ آزادگان

شریعتی در خصوص وضعیت یزد لوله برای حضور در لیگ آزادگان خاطر نشان کرد: در این موضوع که مطالبه خیل علاقمندان و مایه نگرانی جامعه فوتبال استان شده طی روزهای گذشته بصورت مستمر پیگیری و جلساتی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: نظر این اداره کل و اکثر متولیان است که باید ابتدا نسبت به تقویت تیم های پایه و شناسایی استعدادهای فوتبال استان یزد اقدام کرد.

این مسوول گفت: برای اینکه تیم های فوتبال یزد و نمایندگان استان در لیگ های کشور و بخصوص آزادگان دچار مشکل نشویم باید با کار ریشه ای و اصولی کرد.

شریعتی اظهار داشت: اگر ساختار تیم ها و باشگاه ها با حمایت بخش خصوصی درست و منطقی تعریف شود قطعا هر سال دچار این مشکلات عدیده برای تیمداری نمی شویم.

وی گفت: بدون شک تیم یزد لوله همانند فولاد یزد در لیگ امسال شرکت می کند و امیدواریم با برنامه ریزی مدون و دقیق مسائل مالی و مشکل نبود حمایت کننده مالی حل شود.

***توجه به حوزه جونان در کنار مسایل ورزشی

مدیر کل ورزش و جوانان یزد به اهمیت حوزه جوانان در کنار مسائل ورزشی استان اشاره و گفت: در تمامی مناطق این استان در قالب یک برنامه مدون نسبت به فعالیت ستادهای ساماندهی امور جوانان اقدام می شود.

وی افزود: تمام نیازهای قشر جوان استان که آمار آنها حدود 315هزار نفر می باشد در قالب کمیته های عمومی و تخصصی پیش بینی و با حضور دستگاه های مرتبط اقدامات لازم انجام خواهد شد.

این مسوول در خصوص برخی روسای ورزش و جوانان مناطق تابعه استان که بصورت سرپرست فعالیت می کنند، گفت: موضوع به جدی پیگیری با در نظر گرفتن تمام شرایط اقدام خواهد شد.

شریعتی به مسئله فعال نبودن برخی هیات های ورزشی استان اشاره و اظهار داشت: تمامی هیات ها باید از همه ظرفیت های موجود استان برای گسترش ورزرش در حطیه وظایف و بیش از آن فعالیت کنند.

وی افزود: هم اکنون افزون بر 60 هزار ورزشکار سازماندهی شده در این استان زیر پوشش 47 هیات ورزش می کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
بهنام كريمي بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 26 مرداد 1393 - 3:22 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب شريعتي خدا قوت

بهنام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 مرداد 1393 - 9:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام آقای شریعتی
یک خانه کشتی هم در نظر بگیرید

You cannot copy content of this page