در صورت توافق، 1+5 متعهد به لغو تمام تحریم‌هاست

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 28 مرداد 1393

گزارش بافق فردا

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با وزیر خارجه رومانی که ظهر امروز (دوشنبه) در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه انجام شد، در جمع خبرنگاران با تایید خبر دیدار دوجانبه‌اش با کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هنوز زمان و مکان این دیدار دوجانبه قطعی نشده است ولی قبل از ازسرگیری مذاکرات با 1+5 با خانم اشتون مروری بر روند مذاکرات خواهیم داشت. همچنین مذاکرات دوجانبه با کشورهای 1+5 خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات جمشید ممتاز، مشاور حقوقی ایران در مذاکرات با 1+5 مبنی بر اینکه گروه 1+5 نمی‌تواند تحریم‌های مصوب شورای امنیت را لغو کند ،گفت: کشورهای 1+5 خود نمی‌توانند تحریم‌های شورای امنیت را لغو کنند اما این 5 کشور عضو شورای امنیت که در مذاکرات حضور دارند متعهد هستند که تمامی تحریم‌ها را لغو کنند و این 5 کشور عضو دائم شورا برای لغو تحریم‌ها با مراجعه به شورای امنیت و با استفاده از مکانیزم‌های شورا برای لغو تحریم‌ها تلاش خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ توافقی عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه این 5 کشور عضو شورای امنیت که در مذاکرات حضور دارند تعهد خود مبنی بر لغو تحریم‌ها را عملیاتی کنند. این نکته در همه مذاکرات مشخص بوده است.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
صدر الدین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 مرداد 1393 - 10:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

1-آقایظریف شما در حال خریدن وقت برای عده ای هستید-شما خوب می دانید که مذاکرات شکست خورده است.

2-حتی اگر در تمام انرژی هسته ای را تخته کنید،حداقل 10 سال طول می کشد تا تحریمها به طور کامل برداشته شود.

3-به زودی ذخیره ی طبیعی اورانیوم کشور تمام می شود و ما مجبوریم تا از خارج اورانیوم وارد کنیم.پس به نفع ماست تا اورانیوم غنی شده وارد کنیم زیرا قیمت آن ارزانتر است.پس غنی سازی دردی از ایرانیان دوا نمی کند .
http://vista.ir/article/266847

4-کشور ایران بهترین کشور برای بهره برداری از انرژی خورشیدی است ولی اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و به نظر می ر سد هدف از انرژی هسته ای تولید برق نیست.

5-با هزینه ای که صرف انرژی هسته ای شد ، می توانستیم دهها آبشیرین کن در اطراف خلیج فارس – دریای عمان و دریای خزر بزنیم و امروز با مشکل آب روبرو نشویم.

6-مگر نمی گویید آمریکا شیطان بزرگ است،پس چرا با او مذاکره می کنید؟؟نفس مذاکره شما با آمریکا با ایدئولوژی شما سازگار نیست.

You cannot copy content of this page