از برکات زیارت امام رضا ( ع ) بیشتر بدانیم

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
جمعه - 21 شهریور 1393

 

حضرت امام رضا(ع) یکی از دوازده فروغ امامت است که معارف معنوی قرآن و عترت را در مواقع مقتضی به اصحاب و شاگردان خویش تعلیم می‏داد و زمانی در پاسخ به پرسش‏ها پرتو افشانی می‏فرمود و نیز از طریق مباحث علمی و احتجاجات عقیدتی، کلامی و برهانی افاضه می‏فرمود، چنین برنامه هایی موجب گردید تا فرهنگ و اندیشه اسلامی، غنی و پربار گردد، باورها و ارزش‏های دینی صیانت شود. حضرت علی بن موسی‏الرضا(ع) فرزند پیشوای پاک و پارسایی است که در فرصت‏های مقتضی به رغم اختناق، فشارهای سیاسی و توطئه‏های گوناگون خلفای خلافکار معاصرش، به نشر احکام و معارف الهی پرداخت و میراث گرانقدری از فرهنگ سترگ اهل بیت(ع) را در دسترس علاقه‏مندان، در اعصار بعد قرار داد. .

حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: « پاره اي از تن من در زمين خراسان دفن خواهد شد، مؤمني او را زيارت نکند، مگر آنکه خداوند عزوجل بهشت را بر او واجب گرداند، و آتش را بر بدنش حرام کند . »
عيون اخبار الرضا عليه السلام، ج 2، ص 255،.
از حضرت امام رضا (عليه السلام) روايت شده است که فرمودند:
« هر که براي زيارتم بار سفر بندد، دعايش مستجاب و گناهانش آمرزيده شود، هر که مرا در آن قطعه زمين زيارت کند، همانند کسي است که رسول خدا (ص) را زيارت کرده باشد و خداوند اجر هزار حج مقبول و هزار عمره ي مقبوله براي او بنويسد و من و پدرانم شفاعت کنندگان او در روز قيامت باشيم، و اين قطعه زمين باغي است از باغهاي بهشت و محل رفت و آمد فرشتگان است و تا ابد گروهي از آسمان نازل مي شوند و گروهي بالا مي روند تا آن که در صور بدمند. »( روز قيامت) بحارالانوار، ج 102، ص 44، ح 51.
حضرت امام جواد (عليه السلام) مي فرمايند:
« هر که قبر پدرم در طوس را زيارت کند، خداوند گناهان گذشته و آينده ي او را بيامرزد، و روز قيامت منبري رو به روي منبر رسول خدا (ص) براي او نصب کند تا آن که خداوند از حسابرسي بندگانش فارغ شود.  « عيون اخبار الرضا عليه السلام، ج 2، ص 259، ح 19
از امام علي بن محمد الهادي (عليهماالسلام) روايت شده است که فرمودند:
« هر که از خداوند تبارک و تعالي حاجتي دارد، با غسل به زيارت قبر جدم امام رضا عليه السلام در طوس برود و نزد سر مبارکش دو رکعت نماز گذارد و حاجتش را در قنوت از خدا بخواهد، همانا اجابت مي شود، مگر آن که گناهي يا قطع رحمي بخواهد، ما به درستي که محل قبرش، قطعه زميني از زمينهاي بهشت است، مؤمني او را زيارت نکند، مگر آن که خداوند از آتش برهاندش و در بهشت جايگزينش سازد.»
عيون اخبار الرضا (عليه السلام)، ج 2، ص 262، ح 32،

حضرت علي (عليه السلام) مي فرمايند: « مردي از فرزندان من در زمين خراسان مظلومانه با زهر کشته خواهد شد، نامش نام من، و نام پدرش نام پسر عمران، موسي (عليه السلام) است. همانا هر که او را در غربتش زيارت کند، خداوند عزوجل گناهان گذشته و آينده ي او را بيامرزد، حتي اگر به عدد ستارگان و قطره هاي باران و برگ درختان باشد.» «عيون اخبار الرضا (عليه السلام)، ج 2، ص 258، ح 17
حضرت امام رضا (عليه السلام) مي فرمايند: « هر که مرا در غربتم و دوري مزارم زيارت کند، روز قيامت در سه جا به فريادش مي رسم ، تا از هول و وحشت آن مکانها نجاتش دهم: هنگامي که نامه ها به چپ و راست تقسيم مي شود، هنگام صراط، و هنگام سنجش اعمال.»
امالي شيخ صدوق (رحمه الله عليه)، ص 106، ج 220 ، کامل الزيارات، ص 304، ح 4،
گرد آوری  :   اکبر خالقدادی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
گمنام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 22 شهریور 1393 - 7:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنون آقای خالقدادی عزیز-التماس دعا

You cannot copy content of this page