متاسفانه عده‌ای زالو به جان معادن یزد افتاده‌اند .

دسته: اخبار ویژه
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 3 مهر 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده، شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری با انتقاد از نحوه مدیریت آب در استان یزد اظهار داشت: استان یزد به خاطر مدیریت آب منطقه‌ای، اسلحه بی‌آبی را به سمت خود گرفته و به مرز خودکشی رسیده است.

وی عنوان کرد: در مجاورت استان یزد، هیچ‌یک از استان‌ها محدودیتی در برداشت آب ندارند اما با مردم یزد به شدت برخورد می‌شود.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: اکنون در بافق در عمق 10 متری به آب شور می‌رسیم اما نسبت به آن بی‌تفاوتیم و حاضریم از خلیج فارس آب انتقال دهیم اما آب شور استان خود را مصرف نکنیم.

وی عنوان کرد: سختی آب چاه‌های بافق کمتر از آب خلیج فارس است و هزینه‌های انتقال آن نیز بسیار کمتر است و در شرایطی که با بودجه‌های دولتی، 50 سال دیگر نیز موفق به انتقال آب خلیج‌ فارس به یزد نخواهیم شد، هیچ همتی برای استفاده از منابع داخلی وجود ندارد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس عنوان کرد: با این همتی که اکنون وجود دارد، آب را از پشتکوه هم نمی‌توانیم به یزد بیاوریم چه برسد به اینکه بخواهیم آب را از خلیج‌فارس به یزد برسانیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی آب در استان یزد، آب منطقه‌ای است و عملکرد این شرکت، نابودی قطعی استان یزد را رقم خواهد زد.

زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اینکه چرا نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در هیچ یک از جلسات شورای فرهنگی شرکت نمی‌کند، عنوان کرد: عدم شرکت من به این دلیل است که این جلسات هیچ خروجی کاربردی و مناسبی ندارد و در شرایط کنونی نمی‌توان کار فرهنگی انجام داد.

وی تصریح کرد: مسئولان در حالی داد فرهنگ سر می‌دهند که هرجا بودجه کم می‌آورند، تیغ خود را زیر گلوی بودجه‌های فرهنگی می‌گذارند این در حالی است که یکی از مشکلات بودجه‌های فرهنگی نیز، خرد بودن این بودجه‌هاست.

زارع‌زاده بیان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که 80 درصد مشکلات فرهنگی که اکنون گریبانگیر جامعه ماست، زیرساخت اقتصادی دارد.

نماینده مردم بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معادن استان یزد نیز اظهار داشت: استان یزد دومین استان معدن‌خیز کشور است اما منافع آن به یزد نمی‌رسد و دست‌هایی در کار است که به بهانه آب، اجازه فرآوری مواد معدنی در استان یزد را نمی‌دهد و انتقال سنگ‌های معدنی از یزد به چین را مقرون به صرفه‌تر می‌داند.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای زالو به جان معادن یزد افتاده‌اند و به بهانه نبود آب، خام فروشی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند عواید معادن یزد به مردم این استان برسد.

زارع‌زاده در بخش دیگری از این نشست در مورد وضعیت حوزه‌های انتخابیه استان یزد اظهار داشت: متاسفانه رانت و قدرت پشت به پشت هم داده‌اند و پنج شهرستان محروم استان یزد را در مضیقه قرار داده‌اند و در شرایطی که پنج شهرستان با 650 کیلومتر مسافت و 260 هزار نفر جمعیت به اضافه محرومیت‌ها و مظلومیت‌ها، تنها یک نماینده دارند، یک شهرستان با تعداد روستاهای محدود و 70 هزار نفرجمعیت، یک نماینده مستقل داردد.

زارع‌زاده با بیان اینکه برخی پیشنهادات در مورد حوزه‌های انتخابیه وحشتناک است، عنوان کرد: اگر این اتفاق بیافتد که پنج شهرستان استان یزد، باز هم یک نماینده داشته باشند، اگر نماینده این حوزه یک معرفت داشته باشد، باید از غصه این اتفاق و بی‌عدالتی بمیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
امیر حسین کارگران بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 11:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام چقدر سخته درد بدونی درمانش
بدونی ولی نتوانی کاری کنی
خدایا ذخیره آخرت را برسان
به امید ایرانی آباد

You cannot copy content of this page