ایجاد مرکزجامع سالمندان بافق/نیاز به اعتبار برای تکمیل طرح

دسته: اجتماعی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 10 مهر 1393
رئیس بهزیستی بافق با اشاره به پیشرفت بیش از35 درصدی مرکز جامع سالمندان و ضرورت اختصاص بودجه برای تکمیل این طرح گفت: مرکز جامع سالمندان شهرستان بافق در ساختمانی به مساحت بیش از 3 هزار متر مربع احداث می شود.
محسن خوشگذران در گفت و گو با خبرنگار «بافق فردا» اظهارکرد: بیش از 3 هزار سالمند در شهرستان وجود دارد.
رئیس بهزیستی بافق افزود: از این تعداد بیش از 2 هزار سالمند در شهر بافق و بقیه در روستاهای شهرستان سکونت دارند.
وی یکی از اهداف نام گذاری 9 مهرماه بنام روز سالمند را تکریم و برنامه ریزی برای توجه بیشتر به این قشر دانست و گفت: افراد شاغل از سن 65 و افراد عادی از 60 سال به بالا در رده سالمندان دسته بندی می شوند.
خوشگذران تشکیل کلاس و دوره های آموزشی برای این قشر را ضروری دانست و افزود: معاینات دوره ای و تشکیل کلاس هایی برای ارایه اطلاعات و دانستنی ها به سالمندان و اطرافیان بسیار با اهمیت است.
وی عنوان کرد: بهزیستی شهرستان برای ساماندهی این برنامه ها تشکیل مرکز جامع روزانه و شبانه روزی سالمندان را در دستورکار قرار داده است.
وی افزود: احداث خانه سالمندان شبانه روزی و مرکز روزانه در زمینی به مساحت بیش از 11 هزار متر مربع و با زیربنای بیش از 3 هزار متر مربع در حال ساخت است.
خوشگذران با اشاره به ارایه خدمات گوناگون مشترک به سالمندان در این مرکز جامع، بیان کرد: بیش از 1100 متر از این مرکزجامع بصورت مشترک و نزدیک به 700 متر مربع بخش روزانه و باقیمانده نیز به مرکزشبانه روزی اختصاص می یابد.
وی با بیان این مطلب که کلیه خدمان مختلف در این مرکز جامع ارایه می شود، خاطرنشان کرد: این مرکز سالمندان خدماتی از پذیرش تا مراقبت های بهداشتی و درمانی و توانبخشی، غذایی و سایر مراقبت ها و برخی خدمات رفاهی و تفریحی را به عزیزان سالمند ارایه می دهد.
رئیس بهزیستی بافق با ابراز امیدواری برای مساعدت های دولتی و غیر دولتی استان و شهرستان برای تسریع در ساخت این مرکزجامع سالمندان، گفت: ساخت این مرکزجامع با مساعدت های خیرین تا کنون بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page