امام جمعه تفت:الحاق تفت به حوزه انتخابيه يزد غيرقابل قبول است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 13 مهر 1393

IMG_2505-3.JPG

به گزارش خبرنگار صبح تفت، امام جمعه تفت در خطبه هاي نماز عيد قربان با اشاره به عید قربان و خواندن دعای عرفه در مکه، اظهار داشت: خواندندعای عرفه باعث رهایی از تعلقات دنیوی، آزاد شدن از هوی و هوس و اجتناب از گناهان می‌شود.

حجت الاسلام غفوري مطرح کرد: عید قربان روزی است که حضرت ابراهیم (ع) تنها فرزند خود را که پس از سال‌ها مشقت پرورش داده بود به امر خدا باید قربانی می‌کرد.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) در امتحان بسیار سختی قرار گرفته بود ولی از فرمان خدا سرپیچی نکرده و به مبارزه با نفس خود پرداخت و تسلیم فرمان خدا شد.

غفوری خاطر نشان کرد: عید مبارک و باشکوه قربان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان بوده که تمام ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی این روز را گرامی داشته و نماز وحدت‌آمیز به جا می‌آورند.

وي در بخش ديگري از سخنانش به بحث اصلاح حوزه هاي انتخابيه اشاره و تصريح کرد:شهرستان تفت ساليان متمادي است که در موضوع حوزه هاي انتخابيه مورد و ظلم واقع شده است.

خطب جمعه تفت با بيان اينکه کميسيون شوراهاي مجلس نتوانست ترکيب نسبتا عادلانه حوزه هاي انتخابيه را که در تيرماه سالجاري به آن راي داده بود حفظ کند، ادامه داد: اين کميسيون در اخرين تصميم خود دو طرح اصلاح حوزه هاي انتخابيه و افزودن نماينده به حوزه يزد را از هم جدا کرده و با اين وضع، تفت يا با ميبد خواهند ماند و يا به يزد الحاق شد.

غفوري تصريح کرد: ما از مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم دو طرح اصلاح حوزه هاي انتخابيه و افزودن نماينده به استان را با هم بررسي کند تا حوزه هاي انتخابيه بصورت عادلانه اصلاح شود.

وي الحاق تفت به حوزه انتخابيه يزد را غيرقابل قبول دانست و گفت: تفت تا کي بايد مورد ظلم و ناعدالتي واقع شود، تمام درخواست مردم تفت اين است با شهرستاني که از هيچ لحاظ با آن سنخيت ندارد در يک حوزه نباشند؛ چطور دوباره به شهرستاني الحاق شود که جمعيتي چندين برابر دارد.

امام جمعه تفت در پايان گفت:هيچ يک از نمايندگان قصد ظلم کردن و ايجاد ناعدالتي ندارند اما مواقعي در تنگنا قرار مي گيرند و مجبور به اتخاذ بعضي تصميمات مي شوند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page