گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بافق

دسته: اخبار ویژه
یک دیدگاه
چهارشنبه - 16 مهر 1393

سه شنبه، پانزدهم مهرماه ۹۳ ، مهندس علی ناظران مدیر عامل شرکت آسفالت طوس، مهندس شیخ زاده مدیر عامل فکور صنعت و مهندس شایقی مدیر عامل شرکت شهداب یزد بعنوان سرمایه گذار بخش خصوصی جهت بررسی شرایط، به همراه مدیر عامل شرکت سنگ آهن از شرکت سنگ آهن مرکزی بازدید کردند و به بررسی شرایط و زمینه های سرمایه گذاری در این شرکت پرداختند.

در همین راستا، جلسه ای پیرامون بررسی راهکارهای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فولاد با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار بافق، دکتر الستی عضور هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد کشور و عضو هیئت مدیره سنگ آهن مرکزی، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و جمعی دیگر از مسئولین شهر تشکیل شد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به سوره مبارکه قریش، از آن جهت که اقتصاد و امنیت را در کنار هم و لازم و ملزوم هم قرار داده گفت: من در حدود ۲۰ سال است که امام جمعه این شهر هستم و در سه دوره ریاست جمهوری شاهد اعتراضات مردمی بوده ام، اما باید بدانیم که این اعتراضات، صنفی بوده و هیچکدام بهدلیل مخالفت با دولت و نظام انجام نشده است
حجه الاسلام سلیمانی همدلی و وفاق را حال و هوای امروز شهر توصیف کرد و گفت: با تمام اعتراضات، ما و مردم این شهرستان، همه تابع ولایت فقیه بوده ایم و ذره ای از مسیر ایشان عدول نداشته و نخواهیم داشت.
وی در ادامه افزود، از مدیر عامل زحمتکش شرکت و بومی که در جلب نظر سرمایه گذاران تلاش بسیار نموده و فرماندار که نماینده دولت ولایتمدار است با تمام وجود حمایت کرده و خواهیم کرد تا با هماهنگی و همدلی، مشکلات شهر حل شده، در راه توسعه و سازندگی گام برداریم.
حجه الاسلام دخیل عباس زارع زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: در این مدت، همه چیز گفته شده، اما امروز زمان عمل به قولهاست که بعمل کار برآید، لذا باید به اصل ماجرا بپردازیم که آن احداث کارخانه های جوار معدنی و در صدر آن فولاد است.
وی گفت: شما که پول دارید، به فکر استفاده از سرمایه خود باشید، اما بدانید با تمام وجود از شما حمایت میکنم. یک قدم برداریم تا صد قدم برای شما بردارم و از همین فردا پی گیری و قرار ملاقات با وزیر و ایمیدرو را شروع خواهیم کرد و انشاا… با همکاری هم، آن را انجام خواهیم داد.
مهندس شیخ زاده، یکی از سرمایه گذاران فولاد نیز با تشکر از میزبانی و پذیرایی گرم مردم شهر اظهار داشت: باید بدانید ما سابقه درخشانی در استخراج کنستانتره کشور را داریم ، لذا در راهتولید فولاد که کاری بلند مدت و زمانبر محسوب میشود.
وی تضمین مالکیت ۵۱ درصد از سهام کارخانه های احداث شده توسط بخش خصوصی را از طرف صندوق بازنشستگی یکی از شروط سرمایه گذاری در این شرکت دانست و گفت: تامین خوراک برای سالهای پس از اتمام خوراک شرکت سنگ آهن از دیگر دلمشغولی های ماست که حل این دغدغه برعهده نمانیده و مسئولین است و در صورت حل این دغدغه، میتوانید از هم اکنون حضور کارخانه را در شهر حس کنید.
وی با اشاره به زیر ساختهای شهر گفت: زیر ساختهای این شهر از پروژه های در دست احداث جلوتر است. وی ادامه داد: این اعتراض هایی که اخیرا روی داده مختص این مکان نیست بلکه هرجا مسئله کار و کارگر باشد، بحث احقاق حق و پایمال شدن آن اعتراضهای صنفیی بهمراه دارد، اما نکته مهم اینست که با بازدید ما از معدن و ملاقات با دوستان به این امر پی بردیم که سوء تفاهم ها و مشکلات مرتفع شده اند و شهر آماده پذیرش سرمایه گذار هست.

دکتر الستی عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور نیز با اشاره به جلسه تهران گفت: در مورد واگذاری ۵۱ درصد سهام فولاد، با توجه به هماهنگی من با مجمع صندوق بازنشستگی، تضمین ها بوسیله مجمع صادر خواهد شد.
وی در مورد تضمین تامین خوراک کارخانه های فولاد و کنستانتره گفت: هرآنچه وزیر محترم رفاه، قول داده و متعهد شده، ما با تمام وجود به آن پایبندیم هستیم و آن را تصویب خواهیم نمود، اما گرفتن مجوز جهت تامین خوراک کارخانه فولاد با پیگیری مسئولین شهر محقق می شود.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن گفت: در ایام بین دو عید مبارک هستیم و امیدواریم در پی روز تاریخی دریافت مجوز احداث گندله، امروز نیز روزی تاریخی برای بافق باشد، در آن روز قرارداد گندله امضاء شده و امروز ساخت و راه اندازی گندله، به مهندس شفیع و کادر مجربش سپرده شد و با سرمایه گذاری خودمان انجام خواهد شد و امیدواریم ایشان رکورد ۲۹ ماهه احداث گندله خود را در اینجا بهبود بخشند.
وی پس از اشاره به به تامین نقدینگی گندله توسط شرکت، تاخیر و در نوبت قرار دادن پروژها را بعلت کمبود منابع مالی امری الزامی دانست و اظهار داشت: با شرایط بدی که در رابطه ایران با چین وجود دارد، نمیتوانیم روی فاینانس یا یوزانس حساب باز کنیم و تمام سعی خود را در تامین نقدینگی از شرکت خود داریم، اما با توجه به سابقه شرکت های سرمایه گذار فولاد در دریافت فاینانس و یوزانس، امیدواریم با همکاری ایشان این امر محقق گردد تا طرحها با سرعت مورد نظر حرکت کند و بتوانیم به قول خود وفادار بمانیم.
محمد جواد عسکری تضمین دریافت خوراک از معادن چاه گز و آنومالی های این شهرستان را مشروط بر سرعت در احداث کارخانه های فولاد و کنستانتره دانست و گفت: ایمیدرو بیشتر از ما خواستار راه اندازی این طرحهاست، چون استفاده از این خوراک در بافق، برای آنها مقرون به صرفه است و سود بیشتری به همراه خواهد آورد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 17 مهر 1393 - 12:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای عسکری خداقوت زنده وپاینده باشی

You cannot copy content of this page