سعی کنید درس را درکلاس فرابگیرید و نکته های مهم را یادداشت برداری کنید

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 17 مهر 1393

عصرروز سه شنبه 15مهرماه سالن همایش های آهنشهر میزبان جمع کثیری از دانش آموزان دختر و پسر مقاطع دبیرستان و پیش دانشگاهی برای برگزاری اولین جلسه از سری جدید مباحث بهبود کیفیت زندگی کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بود .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ؛ این جلسه که در دو نوبت ویژه دانش آموزان مقطع اول و مقاطع دوم و سوم و پیش دانشگاهی برگزار شد حاضرین از سخنان سرکار خانم ابدی کارشناس ارشد روان شناسی در خصوص شیوه های صحیح مطالعه و یادگیری بهره بردند .
ابدی در سخنان خود به تشریح انواع یادگیری پرداخت و آن را به پنج دسته کلامی ، حرکتی ، مشاهده ای ، اجتنابی و تصادفی تقسیم کرد گفت افراد موفق دربرخورد با مشکل به نبردبا آن رفته و می گویند مشکل است اماممکن ولیکن افراد ناموفق نظرشان این است که ممکن است اما مشکل وی در بخش دیگری از سخنان خود ؛ تصمیم جدی ، تعیین هدف ، انگیزه ، یادگرفتن نه گفتن ، دور کردن خستگی را از عوامل مؤثر در تشخیص مسیر موفقیت برشمرد و افزود برای انسانهای بزرگ بن بست وجود ندارد و اگر تلاش کردیم و نتیجه نگرفتیم نبایست مآیوس شویم .
کارشناس جلسه خطاب به دانش آموزان گفت اگر فکر کنید که شکست خواهید خورد قطعا شکست می خوردید لذا به خودتان و آموخته هایتان ایمان داشته باشید و سعی کنید درس را درکلاس فرابگیرید و نکته های مهم را یادداشت برداری کنید .
وی در ادامه به تقسیم ساعات شبانه روز پرداخت و بهترین ساعت برای یادگیری و مطالعه را ۹تا۱۱صبح و ۸ تا۱۰شب معرفی و از دانش آموزان خواست به خواب خود اهمیت داده و برنامه خوابشان را به هم نزنند ، چراکه دانش آموزانی که شب ها درس می خوانند امتحان موفقی خواهند داشت ولیکن بعدها برای تست زنی با مشکل مواجه خواهند شد چرا که مطالب در حافظه آنها نمانده است .
سخنران جلسه در بخش دیگری از سخنانش به عوامل کاهش اضطراب در زمان امتحان اشاره و تاکید کرد که با حفظ آرامش ، کنترل تنفس ، ورزش و از بین بردن افکار منفی بر اضطراب پیش از امتحان غلبه کنند .

شایان ذکر است که در آغاز جلسه ، رضایی معاون آموزش اداره آموزش و پرورش بافق در سخنانی ضمن خیر مقدم به سخنران و حاضرین در جلسه ، از مدیریت عامل ، معاون بمنابع انسانی و مجموعه روابط عمومی شرکت سنگ اهن مرکزی که زمینه ساز برگزاری این جلسه را فراهم نمودند ، تشکر و قدردانی نمود .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page