شروع هفته پدافند غيرعامل در بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 6 آبان 1393

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ مراسم آغاز هفته پدافند غير عامل با حضور امام جمعه ، فرماندار ،نيرو‌ها و سازمان‌هاي تخصصي عضو ستاد مديريت بحران شهر بافق در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين آيين ضمن تسليت ماه محرم و ايام عزاداري حضرت اباعبدالله (ع) ، از پدافند غير عامل به عنوان يک نوع دفاع غيرنظامي ياد کرد و گفت: پدافند غير عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق مي شود که بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

“سيد مهدي طلايي مقدم” افزود : پدافند غیر عامل در حقیقت مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری ، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد.

وي ضمن تاکيد بر سخن رهبر معظم انقلاب مبني بر تلاش و حرکت در راستاي اقتصاد مقاومتي ، تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي خود يک نوع پدافند غير عامل محسوب مي شود زيرا وضعيت و مباحث مربوط به اقتصاد جامعه را بررسي مي کند.

طلايي مقدم خاطر نشان کرد : کشورهايي که پدافند غير عامل را به عنوان يک راهکار اصلي انتخاب مي کنند، به شرايطي از نظر کاهش آسيب پذيري دست مي يابند که طمع کشورهاي تهديد کننده بر عليه آنها کاهش مي يابد.

فرمانده نيروي انتظامي بافق در ابتداي اين ديدار هدف از اجراي مانورهاي پدافندي را آمادگي نيروها و ارگانهاي مربوطه و آشنايي ايشان با هفته پدافند غير عامل مي باشد.

“سرهنگ فرهاد بيگلري” بر اهمیت فرهنگ سازی ونهادینه شدن پدافند غير عامل در جامعه تأکید کرد و خواستار سیاست گذاری ها و برنامه ریزی منسجم در این شد.

New4370 New4374  New4396New4384


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page