گردهمايي مسئولين هياتهاي مذهبي و مداحان شهرستان بافق برگزار شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 8 آبان 1393

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ صبح امروز گردهمايي مسئولين هياتهاي مذهبي و مداحان بافق با حضور امام جمعه، فرماندار ، مسئولين برخي ادارات و هيئات مذهبي و ذاکرين اهل بيت اين شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين همايش ضمن تسليت ايام محرم ، با اشاره به فرهنگ عاشورا و بازپروري روحيات معنوي افراد در اين ماه اظهار داشت: حضور بي نظير دسته ها و هياتهاي عزاداري در دهه اول محرم بخصوص روزهاي تاسوعا و عاشورا، عظيم ترين همايش فرهنگي و مذهبي را خلق مي كند.

“سيد مهدي طلايي مقدم” افزود: شهرستان بافق يکي از شهر هاي شاخص استان در بحث عزاداري اهل بيت مي باشد.

وي اضافه كرد: بايد از برخي رفتارهاي نادرست كه ارزش هاي والاي حادثه عاشورا و عزاداري براي امام حسين (ع) را كمرنگ مي كند، خودداري كرد.

طلايي مقدم خاطرنشان كرد: رعايت شئونات اخلاقي و اسلامي در هياتهاي عزاداري از اهميت بسياري برخوردار است كه بايد توسط مسوولان اين هيات ها مورد دقت قرار گيرد.

فرماندار بافق يادآور شد: در ايام محرم گسترش فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر نيز از اولويت هاي اساسي بوده و شايسته است مورد تاكيد و توجه مسوولان هيات هاي مذهبي و اعضاي آن قرار گيرد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي بافق ضمن تسليت ماه محرم گفت: اين جلسه توجيهي به ضرورت ارتقاء سطح آگاهي و بينش مسئولين و هيئات امناء مذهبي و ذاکرين اهل بيت در خصوص مسائل فرهنگي، اعتقادي، شناخت آسيبها و مسيرهاي انحرافي و به جهت ايجاد انسجام و تمرکز در برنامه هاي هياتهاي مذهبي و افزايش بستر معنوي در ايام محرم تشکيل شده است.

“حجت الاسلام روحاني” ، رعايت منشور عزاداري که از سوي سازمان تبليغات اسلامي تدوين شده است را يادآورشد و با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري افزود: ايشان يكسري آسيب هايي در رابطه با نحوه برگزاري مراسم عزاداري را متذكر شدند و توصيه هاي ارزشمندي دارند كه بايد به دقت اجرا شود.

در پايان “حجت الاسلام افشاري” يکي از روحانيون اعزامي از قم در اين همايش با اشاره به مسئله آسيب‌شناسي و آفت زدايي از مراسم عزاداري امام حسين (ع) مطالبي بيان کرد.

New4607 New4609 New4611 New4614 New4629


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page