رزمایش پدافند غیرعامل در شرکت سنگ آهن مرکزی برگزار شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 10 آبان 1393

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت ؛ صبح امروز، ۸ آبان ماه، رزمایش پدافند غیر عامل با حضور سرهنگ سلطانی از سپاه الغدیر یزد، شریعتی نماینده استانداری یزد، مهندس نیک نام ، مسئول بسیج کارگری استان یزد و جمعی از معاونین و مدیران وبسیجیان شرکت سنگ آهن در قسمت تاسیسات ساختمان اداری قدیم این شرکت با موفقیت و اقتدار کامل برگزار شد.
سرهنگ سلطانی، از سپاه الغدیر یزد با برشمردن توانمندی ایران در تمام شرایط موجود گفت: آنها تمام راههای مقابله با ایران اسلامی را امتحان کردند و به اجماع جهانی رسیده اند که نمیتوانند کوچکترین ضربه ای به ایران اسلامی وارد کنند.
وی گفت: تنها راه مانده برای ایشان حمله نظامی بود که در آن نیز ثابت کردیم با همت و تلاش و همدلی، حول رهبری بزرگ هیچ خللی به ایران اسلامی وارد نخواهد شد، چنانکه مشاور امنیت آمریکا گفت: خمینی در پله های جماران ایستاد و با هر حرکت دستش هواپیمایی از ما ساقط شد.
سرهنگ سلطانی با اشاره به جمله امپراطوری اسلامی درحال شکل گیری است که اظهار نظری از طرف یکی از سیاستمداران آمریکایی است اظهار داشت: با توجه به کلام رهبری یک قدم بیشتر تا رسیدن به این مقصود نمانده و هیچ ترفندی بر ما کارگر نیست و امروز مهمترین عامل دفاع داخلی است و برای موفقیت در این امر دو وظیفه بر عهده داریم، یکی جذب و سازماندهی نیروهای متعهد و علاقه مند و دوم، تمرین آمادگی برای شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و این خود برمیگردد به شناخت حملات دشمنان که قسمتی از آنها را شناخته ایم و برای آن آمادگی کامل را داریم و قسمتی که در آینده میآید و درحال رصد کردن آنها هستیم و باید برای آن خود را آماده کنیم.
وی با چشمگیر تلقی کردن این رزمایش گفت: ما در این رزمایش دو نکته را متوجه شدیم، اول قدرت برنامه ریزی که برای ثانیه ثانیه رزمآیش برنامه ریزی بسیار دقیقی انجام شده بود و دوم، اجرای رزمآیش که نیاز به هماهنگی بسیار قدرتمندی بود بین بخشهای زیادی از شرکت که همه کار خود را بخوبی انجام دادند و از پس این مهم برآمدند.
سرهنگ سلطانی در پایان با ابراز خوشحالی از حضور در چنین جمع همدلی گفت: مردم صبور، زحمتکش، تلاشگر این شهر ثابت کردند در همه حال پیرو ولایت بوده و هستند.
محمد حسین محمد میرزایی، جانشین مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی، با اشاره به صحبتهای سرهنگ سلطانی گفت: در پاسداری خون شهیدان، رسالت ما در سنگر صنعت است و بیشترین سفارش رهبری، تلاش در سنگر تولید است و با بررسی سیر تلاش سه ساله گذشته شرکت میتوان دید ما جذب نیروی چشمگیری داشته ایم که گام بزرگی در کاهش بیکاری بوده و در زمینه تولید، میزان تولید از ۵ میلیون تن به ۵/۶ میلیون تن نشان دهنده تلاش در این سنگر بوده است.
وی ادامه داد: در زمینه پدافند غیر عامل نیز با توجه به تجهیزات، میتوان گفت در استان رتبه دوم را دارا هستیم و در تمام زمینه ها بخصوص مقابله با بلایای طبیعی، با تلاش فراوان نیروها، با توجه به حضور سریع و فعال در زلزله بم، نشان دادیم که کاملا در این امرورزیده شده ایم.
جانشین شرکت تدین و تعصب مردم این شهر را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: با توجه به این تعصب، هرچه فشار و سختی بر ما بیشتر باشد، محکم تر میشویم و این را در زمان تحریم ها با تقلیل زمان تعمیرات و نگهداری تجهیزات شرکت به نصف، نشان دادیم.
محمد رضا رضایی پور، جانشین پایگاه نبی اکرم (ص) و مدیر روابط عمومی شرکت با اشاره به کلام رهبری که میفرمایند “پدافند غیر عامل، یک اصل برای همیشه خواهد بود نه یک مقطع خاص” گفت: به منظور افزایش آمادگی کارکنان و نیروهای شرکت در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی دشمن، همچنین به منظور آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه و کاهش و تقلیل آسیب پذیری کارخانه، همچنین با توجه به آموزش و تمرین برای بالا بردن توان کارکنان و آموزش تخصصی نیروهای امداد و نجات و بسیجیان در مدیریت بحران، با همکاری و هماهنگی با بسیج کارگری استان یزد و بافق، این رزمآیش را در شرکت انجام شد.
وی در باره کم و کیف و مراحل این رزمآیش گفت: در هشتم آبان ماه، ساعت ۹ رزمآیش در محل تاسیسات اداره قدیم شروع شد. در ساعت ۹ گزارشی مبنی بر احتمال حمله هوائی به این شرکت، بدست ما رسید. بلافاصله مدیریت در جلسه ای با معاونین و مدیران تشکیل و هماهنگی ها و توجیه های لازم انجام شد.
جانشین پایگاه نبی اکرم (ص) ادامه داد: در ساعت ۹:۱۵ آژیر خطر به صدا در آمد و کارکنان با حفظ خونسردی و آرامش به پناهگاه ها رفتند و در ساعت ۹:۲۲ دقیقه خبر از حمله هوایی دشمن به ضلع شرقی شرکت رسید و در پی آن حمله ای به آن منطقه انجام شد و پس از ۵ دقیقه وضعیت سفید اعلام شد و از طرف مدیریت شرکت، به نیروهای ذیربط اعلام موقعیت شد و نیروهای انتظامات و بسیج در محل حاضر شدند و بلافاصله آتش نشانی با حضور در محل نسبت به اطفاء حریق اقدام نمودند و نیروهای امداد و نجات در محل حاضر شده و نسبت به اعزام مجروحان به بیمارستان اقدام نمودند و با آرام کردن جو روانی حاصل از این حمله، نیروهای شرکت برای ادامه تولید و تلاش و سازندگی در محل کار خود حاضر شدند.
وی با توجه به حضور بازرسین سپاه الغدیر استان و سپاه پدافند غیر عامل استان یزد، میزان حصول به اهداف تعیین شده گفت: همانطور که سرهنگ سلطانی حضور داشتند و توضیح دادند، ما تقریبا ۹۸ درصد به اهداف پیش بینی شده نائل شدیم و خوشبختانه، نیروهای امدادی و نجات و اطفاء حریق، با آمادگی صددر صد در محل حاضر شدند و وظایف خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانیدند.
مدیر روابط عمومی شرکت در پایان گفت: جا دارد از سرهنگ سلطانی از سپاه الغدیر، نماینده استانداری یزد، مهندس نیک نام، مسئول بسیج کارگری استان یزد، مدیرعامل و جانشین مدیرعامل شرکت، مدیر HSE، مدیر ایمنی شرکت، آتش نشانی، اورژانس، حراست و انتظامات، پایگاه بسیج و بسیجیان عزیز، روابط عمومی، مخابرات، خدمات و همراهانشان و همه عزیزانی که ما را یاری نمودند تشکر و قدردانی نمائیم.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page